Spelrum
Giraffen49
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
24
Inloggade73
Mobilspel
Pågående19 609

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Spira - Ej medlem längre2012-12-17 18:47
Antal inlägg: 310

omröstning Orkesterjournalen
Min lillebrors skiva "The Silent Room" har blivit nominerad till Orkesterjournalens pris Gyllene skivan 2012. Jag är så jätteglad för det, han har ruvat på den skivan i minst fem år och den är så ärlig och går rakt in i hjärtat. Så här känns den för mig: "När saxofonen talar till dig - öppna ditt hjärta. Gråt. Och bli tröstad." Han spelar med många olika konstellationer, mest jazz, men den här skivan har han gjort själv, skrivit musiken, mixat och allt sånt. Han spelar sax och de andra musikerna är nära vänner.

Jag hoppas ni vill ta er tid att följa länken och rösta. Han har nummer 147. Och glöm inte att lyssna på denna underbara skiva, den finns på Spotify.

Spira - Ej medlem längre2012-12-17 18:49

www.orkesterjournale...;f ormId=18

och så länken.... :-)

kajix2012-12-20 21:29
Antal inlägg: 7767

Hej! Jag har börjat lyssna igenom bidrag men inte hunnit så långt. Jag hoppas att jag hinner lyssna igenom alla innan den 21 januari. Kanske får ransonera lite om jag ska hinna med nummer 147. Bäst hittills är i alla fall nummer 4.

crooked rain - Ej medlem längre2012-12-20 21:36
Antal inlägg: 6334

Skriver egentligen aldrig i såna här trådar men jag är ju svag för lillebröder som spelar blås. Har röstat :)

kajix2013-01-17 00:13

Sådärja. Nu har jag lyssnat klart. Jag har inte lyssnat på allt, men mycket hittades på Spotify. (man är ju tvungen att rösta på tre skivor och jag har ju inte följt svenska jazzutgivningen så noga det senaste året...)

Nåväl.

The silent room står sig bra i konkurrensen och får välförtjänt en av mina röster. (jag säger inte vilken position. )

För det första är ju vokalinsatserna helgjutna. De som följer mina låtval i "vad lyssnar du på nu"-trådarna känner ju till min fäbless för Got to go med damn! Och vem sjunger där om inte Svante Lodén som alltså även sjunger på ett par låtar här. Jag gillar verkligen hans lite raspiga röst. Den andra vokalisten, den kvinnliga har en vacker röst som passar perfekt i de lugnare låtarna. Musikerna i övrigt inklusive "lillbrorsan" låter bra fast sånt är jag dålig att bedöma. Låtarna däremot och arren är störtsköna. Ta titelspåret till exempel. Är det inte lite häftigt hur i slutet av låten så är instrumenten ute på lite olika vägar men ändå hålls det ihop på ett underbart sätt. :-)

Bästa låten tycker jag annars att Rain är. Dragspelsbackbeat med sköna gitarrslingor. Vad kan gå fel liksom?

Spira - Ej medlem längre2013-01-17 22:04

Ah tack för att ni var några som brydde er. Ja, Svante sjunger underbart, särskilt i "you won't be there", så enkelt. Och Anna sjunger oändligt vackert. Fast i låten där hon sjunger "ta nästa steg" tycker jag det blir lite klent med driv. Där borde Svante också ha sjungit tycker jag för att få mer tyngd. Min favoritlåt är "winter". Särskilt i den råmixade versionen jag hade förmånen att få höra. Den är så underbart ödslig och när jag är deppad är det det enda jag orkar höra.

kajix2013-06-05 22:37

Tävlingen är avgjord. Silent room fick inga röster. Ja de fick ju 151 läsarröster 80 fler än de slutliga vinnarna. Men det är ju juryns röster som är de viktiga... Om man bara räknar läsarnas röster blev det en fin femteplacering!

Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?