Spelrum
| Giraffen | 52 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 26 |
| Inloggade | 78 |
Mobilspel
| Pågående | 19 826 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| bujum | 2012-12-17 20:06 | |
![]() | semester utan partner För mig är det helt naturligt att jag ska kunna resa på semester utan min man om han nu inte har lust att resa av en eller annan orsak. Det är inte ens något som jag frågar honom om ifall det går bra. Jag bestämmer helt enkelt att jag vill resa och gör det. (Måste bara säga att jag aldrig reser för att festa och dricka utan för att uppleva natur, djurliv och kultur) Nu vet jag att detta inte känns naturligt för alla och skulle gärna vilja veta hur ni tänker om detta. Vilka argument ni har för eller emot osv. | |
| micro113 | 2012-12-17 20:11 | |
![]() | Att resa utan min man skulle inte vara några problem rent praktiskt, dvs vi har samma syn som du - man behöver inte fråga varandra om saker, vi är vuxna och kan själva styra vad vill göra. Däremot att åka på semester utan maken - Nej det är inget som jag gör om jag inte måste för att det inte praktiskt går att ordna gemensamt. Vi har haft kortare resor utan varandra -- men långresorna, det känns som om det skulle vara mindre upplevelser om man inte fick dela det med den andra. Jag föredrar alltså att resa med min man - absolut. | |
| BlackMirror | 2012-12-17 20:21 | |
![]() | Det beror på vad det är för resa. Jag skulle inte gilla att min man åkte till Budapest med sina singelkompisar... | |
| bujum | 2012-12-17 20:22 | |
![]() | Jo - visst skulle jag också föredra att resa med min man. Helt omöjligt att ordna är det inte för vi har varit på långresa tillsammans en gång och på kortare resor ett par gånger. Grejen är mest att på hösten så jagar vi älg tillsammans en vecka på hösten. Efter det så fortsätter han med jakt av både det ena och det andra, men det är nog för mig och jag vill gärna göra något annat än att sitta och känna mig ensam ända fram till februari. Så då reser jag på fotosafari eller nåt annat skoj nån månad eller så. | |
| bujum | 2012-12-17 20:23 | |
![]() | Det förstår jag Black Mirror:) | |
| BlackMirror | 2012-12-17 20:27 | |
![]() | Däremot skulle jag förstå om han ville göra någon annan typ av resa utan mig. Till exempel vandra i fjällen (som är något som han tycker om men inte jag). Klart att man måste kunna ha semester utan varandra någon gång. Man delar väl inte exakt ALLA intressen. | |
| micro113 | 2012-12-17 20:38 | |
![]() | BlackMirror Fast vi har nog faktiskt gjort i princip det genom åren ... delat alla intressen .. | |
| jonisk - Ej medlem längre | 2012-12-17 20:48 | |
![]() | Håller med BlackMirror helt; vi åker hemskt gärna på semester ihop, däremot är jag mindre intresserad av att åka iväg och kolla fotboll eller rugby, medan han tycker att det är långtråkigt att fiska en hel vecka. Variation, således. | |
| bujum | 2012-12-17 20:52 | |
![]() | Vi delar de flesta intressen och det är inte därför han inte följer med på mina resor. Det enda är att han gillar vintern och den är inte jag så förtjust i. Så är jag förälskad i Afrika.... | |
| bujum | 2012-12-17 20:57 | |
![]() | Hm hade hoppats på att någon som inte kunde acceptera en sån ordning kunde redogöra för sina argument. Alltså någon som alltså sa blankt nej till sin partner om något sådant kom på tal. | |
| Hundöra - Ej medlem längre | 2012-12-17 21:22 | |
![]() | Det bästa vore ju om ni kunde hålla er hemma hela bunten. Bäst för miljön alltså! Ta er samhällsansvar!! | |
| JesusGudsson - Ej medlem längre | 2012-12-18 08:00 | |
![]() | jag skulle inte oroa mig direkt över otrohet och semesterflirtar, däremot våldtäkter, rån och kidnappningar. Skulle äta upp mig inombords om jag nåt händer en flickvän och jag inte kunnat göra nåt. | |
| Bitte - Administratör | 2012-12-18 08:03 | |
![]() | Är väl rätt självklart att man ska kunna semestra och/eller åka på kurser utan att respektive är med . Bitte | |
| piraja Maja - Ej medlem längre | 2012-12-18 11:48 | |
![]() | jag semestrar ibland utan man. Men jag hade gärna velat ha honom med mig, men han tycker inte det är speciellt roligt att gå i storstäder som t e x Barcelona. Tvingas således inte honom att följa med. Han tävlar i boule och de resorna tar han som sina egna semesterresor. Följer ibland med, men då är jag inte tillsammans med honom utan går min egna vägar. Vi tycker om att åka på charter ihop så det skulle jag inte göra själv eller med några vänner. Sola, bada och bara vara tillsammans någonstans där det helst finns all-inclusive. Bara för att man är gifta så behöver man ju inte sitta klistade på varandra. | |
| Karmosin _ | 2012-12-18 11:58 | |
![]() | JesusGudsson, du menar alltså att här hemma övervakar du flickvännen 24/7 så hon inte ska råka illa ut? | |
| hundbiten - Ej medlem längre | 2012-12-18 12:34 | |
![]() | Jag vill påstå att man måste släppa iväg sin partner och sina ev barn på åldersadekvata kortare eller längre resor, hur mycket man än oroar sig eller bannar sig själv om något händer. Har man en skitgubbe som åker till Pattaya och nyttjar (barn)prostituerade ligger väl skilsmässan närmast till hands. | |
| Gringo50 - Ej medlem längre | 2012-12-18 12:57 | |
![]() | Helt självklart att man måste ha ett eget liv. Inte bara leva GENOM någon annan - t ex sin partner. Trivs man ihop och respekterar varandra är ju allt ok. Man kan ju vara otrogen på en kafferast på jobbet om man vill, det är inte det geografiska avståndet som avgör sådant. | |
| skrutta00 | 2012-12-18 13:51 | |
![]() | Jag skulle ivarje fall inte tycka det var ok att min man kom på ideen att åka på en 3 veckors semester till Thailand själv!!! | |
| wildman | 2012-12-18 14:33 | |
![]() | Om min partner vill åka 3 veckor till Thailand så får hon gärna åka själv, så kan jag åka och fiska istället. Spelar det någon roll vart partnern åker? | |
| skrutta00 | 2012-12-18 14:57 | |
![]() | Ja det förstaår jag Wildman för hon är kvinna:) | |