Spelrum
| Giraffen | 30 |
| Krokodilen | 1 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 14 |
| Inloggade | 45 |
Mobilspel
| Pågående | 19 914 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| carann04 | 2012-12-20 10:00 | |
![]() | Nonchalans på bussen Blir så trött! Jag bor några mil utanför Göteborg och åker Expressbuss till jobbet. Varje morgon när jag går på bussen, som då är halvfull, sitter det personer med väskan på det lediga sätet bredvid dem. De har lurar i öronen och låtsas sova = de vill inte att någon sitter där. En del har till och med satt sig närmast gången med väskan vid fönstret. Om man säger ”ursäkta mig” och insisterar på att få en sittplats, får man en sur blick och en suck i bästa fall och de sätter väskan motvilligt i knät. Det är både vuxna och ungdomar. Tror knappast att de betalat en plats för sin väska också. Vet inte hur det är på andra ställen i Sverige, men tycker att det är så tråkigt att börja dagen med att bli irriterad! Något kösystem för att kliva på bussarna finns inte heller, det är klungor som tränger sig för att komma först. Var i London för några veckor sedan, där stor folk i kö en och en innan bussen kom, vilken skillnad! | |
| Locomondo - Ej medlem längre | 2012-12-20 10:08 | |
![]() | Men se det från den positiva sidan. Det är bara en dag kvar som du behöver drabbas av detta fruktansvärda problem för imorgon går jorden under och då kommer det inte finnas några väskor kvar att lägga på stolarna.... | |
| JesusGudsson - Ej medlem längre | 2012-12-20 10:18 | |
![]() | men orka klaga på att du tror nån är så motvillig bara för att dom inte rullar ut röda mattan åt dig och välkomnar dig med öppna armar. Alla sitter inte och spanar efter vem som vill sitta vart, och det är fett jobbigt att fråga alla som kommer in i bussen om de vill sitta på platsen brevid. Tro mig, jag har försökt och fått förvånansvärt många frågande blickar från folk som går vidare förbi. Det kan till och med vara svårt att ge bort sin plats till gamlingar ibland. | |
| Karmosin _ | 2012-12-20 10:40 | |
![]() | Hur svårt kan det vara att bara lyfta på väskan när någon kommer, ifall den vill sitta och det är så gott som fullt i övrigt? Det är väl inte att "rulla ut röda mattan"? Latsvenskar! | |
| carann04 | 2012-12-20 10:56 | |
![]() | De behöver inte fråga om man vill sitta, det räcker med att låta platsen bredvid vara fri från väskor och dylikt. Jag tror inte att det finns någon som tycker det är kul att stå i 45 minuter på en trång buss. | |
| JesusGudsson - Ej medlem längre | 2012-12-20 10:57 | |
![]() | nej, jag sitter inte och håller utkik efter folk som går på. Ofta sitter jag just med min mobil och grejar lite, är det meningen att varenda gång bussen stannar så ska jag sluta med det, börja plocka med väskan, se trevlig och inbjudande ut för att nån KANSKE vill sitta brevid? nä, det är nog bättre att den som vill sitta frågar, min buss har 23 hållplatser innan mitt jobb. | |
| carann04 | 2012-12-20 11:09 | |
![]() | Nej, men om du har väskan i knät eller på golvet, så kan du sitta och pilla med din mobil hur mycket du vill utan att bli störd! | |
| snövits - Ej medlem längre | 2012-12-20 11:14 | |
![]() | Så gör jag, gudsson. Ler till å med åt de som går på. Konstigt va? Tänker jag fortsätta med och alla surmulnar får väl ha sig. Haha. | |
| iris16 | 2012-12-20 11:26 | |
![]() | eller så har du din väska i ditt knä JesusGudsson, då slipper du att vara besvärad med att behöva hålla koll på dom som kliver på....... | |
| Kokonut | 2012-12-20 11:32 | |
![]() | Ela bara ta väskan å slänga den i knät på personen å sätta sig...vad e problemet? | |
| Måns_E | 2012-12-20 11:38 | |
![]() | Det är väl inget konstigt att ställa upp en väska på sätet bredvid, om ingen sitter där? Men har du inte överdrivit lite hur många det är som gör så? Och folk flyttar ju på sina saker om du behöver sittplats. Vad blir bättre av att gnälla? Är det meningen att folk skall skämmas? | |
| magnusito | 2012-12-20 11:44 | |
![]() | Måns, du måste gå en vett o etikettkurs hos Dagmar Ebbessen. Fast det är ju inte möjligt längre. Sådana tanter vill ingen lyssna på längre. Fast det är roligt! | |
| Måns_E | 2012-12-20 11:47 | |
![]() | varför skulle jag gå en vett och etikettkurs? | |
| JesusGudsson - Ej medlem längre | 2012-12-20 11:47 | |
![]() | tydligen så är det fruktansvärt jobbigt att fråga om en plats. min väska är stor, har jag den i knät får jag inte plats att titta på min mobil bekvämt. Självklart en bekvämlighet jag kan vaa utan OM NÅN FRÅGAR. snövits det var ju jättetrevligt av dig. Men kan ju knappast vara ett krav på folk att göra, eller? | |
| magnusito | 2012-12-20 12:10 | |
![]() | Dagmar skulle tycka att du är i behov av det. Är man artig har man väskan i knät som en signal om att platsen är ledig. Hyfs! | |
| Vendela34 | 2012-12-20 12:10 | |
![]() | Om du släpper mobilen för en stund då - lägg den i fickan och se på omvärlden istället. | |
| JesusGudsson - Ej medlem längre | 2012-12-20 12:16 | |
![]() | men vafan!? "stoppa mobilen i fickan och kolla på omvärlden"? ehh... brukar du gå runt och tala om för främmande människor hur dom ska leva sina liv? om "ja" så kanske en "liten sinnesundersökning" vore på sin plats. annars kan väl jag säga till dig: "cykla istället för att åka buss". | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2012-12-20 12:22 | |
![]() | Jesus: Det är du som borde sinnesundersökas om du inte fattar att det åligger dig att vara uppmärksam om du ockuperar fler säten än det du parkerat arslet på. Det är ingen mänsklig rättighet att få sitta ostörd och leka med mobilen på bussen om morgonen. Med din osolidariska inställning är det nog du som borde byta färdmedel. | |
| HannaSpelare - Ej medlem längre | 2012-12-20 12:23 | |
![]() | TS har en poäng. Det är ett egoistisk beteende som bottnar i att folk hellre vill sitta ensamma. Och genom att lägga dit väskan försöker de styra så att folk sätter sig bredvid andra i stället så att de (istället för en själv) utsetts för det. | |
| JesusGudsson - Ej medlem längre | 2012-12-20 12:24 | |
![]() | det är inte heller en mänsklig rättighet att få full uppmärksamhet av alla som man för tillfället har råka vrida sitt eget huvud åt. ett enkelt "hrm" räcker, jag vägrar inte någon att sitta. | |