Spelrum
Giraffen | 29 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 15 |
Inloggade | 44 |
Mobilspel
Pågående | 19 865 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
Maradona1986 | 2012-12-30 02:06 | |
![]() | Stockholm Halvmaraton 2013 I Nyårstider ska vi ju i vanlig ordning sticka ut hakan och lova bättring under det kommande året. Jag har som princip att aldrig avge nyårslöften men däremot gärna sätta upp en målsättning. I år ska jag göra en halvmara på 1.45 och har valt att ställa in mig på Stockholms Halvmaraton i höst. I mitt fall är detta en ganska tuff utmaning. Jag har nog aldrig sprungit längre än 12 km. Visserligen har detta gjorts i något bättre tempo än vad som skulle krävas för att göra 1.45, men jag har ingen aning om huruvida jag skulle fixa detta. SÅ......här kommer en utmaning till alla Betapetare. Är det inte dags att sätta 2013 års träningsmål och satsa på nästa halvmara???? Oavsett nivå, visst borde vi kunna få igång ett antal Betapetare i löparspåren??? Och, som alltid så är det ju alltid bra för motivationen att kommunicera sina målsättningar utåt, så berätta gärna om era målsättningar och hur arbetet mot dem går...... | |
Grundsnygg - Ej medlem längre | 2012-12-30 02:13 | |
![]() | Jag är på, en halvmara torde vara 2,1 mil. Jag kan inte matcha din tid utan satsar på två timmar, lite knappt en timme milen blir lagom för mig. | |
Maradona1986 | 2013-04-03 23:22 | |
![]() | Eftersom responsen på det första inlägget var så fantastiskt bra så känner jag mig givetvis lockad att fortsätta diskussionen :)) Min träningssäsong har startat minst sagt tveksamt. Tempot finns där (utifrån mina förutsättningar) efter att har gjort några femkilometersrundor kring 4:30 per km, men jag har inte haft kraft att hålla detta tempo mycket längre än så. Jag ska nog fortsätta att nöta tempo ett tag till och sedan gradvis lägga på längre distanser. För att nå mitt mål måste jag snitta strax under 5:00 per km i 21 km, så jag har en bra bit att gå fortfarande. Grundsnygg, hur går det för dig? Vi PM:ade ju lite kring detta. Är du igång? Och i övrigt, nog måste det finnas en och annan Betapetare som vill ta upp utmaningen. Alla på sin nivå givetvis..... | |
So_open_mind - Ej medlem längre | 2013-04-05 20:03 | |
![]() | usch orka ;) | |
annakarineli | 2013-04-05 21:08 | |
![]() | Nu blev jag jättesugen! Behöver verkligen ett mål för att hålla uppe träning! | |
pabster1 | 2013-04-05 22:33 | |
![]() | www.runningforfitnes...rp /rpother | |
Gunilla _ | 2013-04-05 22:41 | |
![]() | Nä herregud, sprang Midnattsloppet i somras, vilken pärs (och det var ju bara en mil). Avundas er som gillar't! | |
pabster1 | 2013-04-05 23:06 | |
![]() | Har åkt 133,5 mil skidor i vinter.... springer jag 1 mil får jag ont i knäna. Har cyklat drygt 30 mil redan trots vintern som vägrar ta slut! | |
Incidental - Ej medlem längre | 2013-04-05 23:34 | |
![]() | Fan, jag bara äter chips......önskar jag hade er vilja | |
annakarineli | 2013-04-06 05:05 | |
![]() | Inci -Det gör jag också, men med en kul morot så kan jag springa, jäklarimej! =D | |
ÅsaMillans | 2013-04-06 06:29 | |
![]() | Jag ska springa! Första gången en halvmara för mig.Men inte på 1.45 utan 2 timmar + Tar tacksamt emot tips! | |
Maradona1986 | 2013-06-12 23:09 | |
![]() | Hur går det med träningen? Själv är jag hyfsat igång, men trots allt ganska långt efter min ursprungliga plan. Kör typ 5 rundor i veckan mellan 5 och 10 km, men måste nu börja dra mig uppåt åtminstone till 15 km ett par gånger innan halvmaran. Tempot är ok men som novis på längre distanser har jag ingen aning om jag kommer att kunna fixa 5 minuter per km under dryga två mil. Jag kör halvmilen på runt 4:30 och milen runt 4:50, så min känsla är att just nu skulle jag inte klara det. Men några månaders träning ytterligare kanske hjälper..... | |
Incidental - Ej medlem längre | 2013-06-12 23:11 | |
![]() | Nå annakarineli, hur går det? | |
Maradona1986 | 2013-06-28 00:12 | |
![]() | En fiffig funktion på jogg.se, för att bedöma rimliga tider på nya distanser, utifrån vad man presterat på andra. Enligt denna är det verkligen på gränsen för mig att fixa min måltid. Det blir nog till att springa en del även under semestern..... www.jogg.se/traning/...rs .aspx?n= | |
Maradona1986 | 2013-08-28 20:50 | |
![]() | Drygt två veckor kvar till halvmaran. Är ni redo? Själv är jag inte riktigt där jag skulle vilja vara, men det blir nog inte bättre än så här. Gjorde 15 km i 4.55-tempo förra helgen. Klarar jag samma tempo, eller något långsammare, i 21 km så fixar jag mitt mål. Hoppas att jag tar det sista på ren envishet. Nu kommer jag bara att träna tempo de sista veckorna. Satsar på att klara 5 km under 21 minuter. Har cirka 20 sekunder att kapa, men det ska inte vara någon omöjlighet. Hur går det för er andra?? | |
Canon Wilson - Ej medlem längre | 2013-08-28 21:18 | |
![]() | Jag kanske åker in och fotograferar de tappra löparna. Får se om jag fångar dig på bild då, Maradona. :-) | |
Maradona1986 | 2013-08-28 23:02 | |
![]() | Härligt Canon. Jag lär ha vit Umbro-tröja, svarta Umbro-byxor och se halvdöd ut redan efter ett par kilometer. Hittar du någon sådan så är det nog jag.... | |
Göran A | 2013-08-29 12:48 | |
![]() | Kan ju tipsa om det här. En utmaning lite utöver det vanliga... helt klart lockande :) ultra.vasaloppet.se/ | |
Maradona1986 | 2013-08-29 23:11 | |
![]() | Utöver det vanliga? Definitivt! Lockande? Fan heller :) | |
Göran A | 2013-08-30 13:02 | |
![]() | Jo, det där vill man allt försöka ge sig på någon gång... men kräver ju att man lägger om träningen en del. :) Målet är ju självklart "bara" att ta sig hela vägen till Mora inom de 15 timmarna. Så ett snittempo på 9 min per kilometer är ju tillräckligt.... och låter ju inte övermänskligt iaf. Problemet är ju bara att man skall orka hålla det alla nio milen. :) Blir till att nöta en del långa 4-5 timmars-pass i skogen i riktigt låg fart. | |