Spelrum
| Giraffen | 25 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 23 |
| Inloggade | 48 |
Mobilspel
| Pågående | 19 882 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| apankattla | 2012-12-30 19:40 | |
![]() | Borde finnas ett "körkort" för att få skaffa djur Jag läser tidningsartikel efter tidningsartikel, om hur vårdlösa djurägare behandlar sina djur, SOM DEM SJÄLVA HAR SKAFFAT, har allt från för långa klor till nästan intill svält eller skador från misshandling. Hur jävla långt ska det här behöva gå? Alla ska inte ha djur, så är det. | |
| apankattla | 2012-12-30 19:42 | |
![]() | Djur väljer inte sina ägare, precis som att barn inte väljer sina föräldrar, dem kommer till ett hem som ska bestå av kärlek och trygghet, och som djurägare har du ett enormt ansvar. Förstå det, innan du skaffar ett djur. Eller hur resonerar ni andra? Är det ok? | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2012-12-30 19:45 | |
![]() | helt rätt alla ska inte ha djur,och det är tydligen svårt att dra en gräns,men varje gång du läser om djur som far illa,så har det kommit in en annmälan till nyndigheter och djuret kan omplaseras | |
| CHL | 2012-12-30 19:45 | |
![]() | Ja, det är helt sjukt faktiskt. Instämmer! Men i dagens samhälle får du ha ihjäl grannens katt och ha sex med en kossa.. så det är inte konstigt det blir skruvat. | |
| apankattla | 2012-12-30 19:49 | |
![]() | Ja bara en sån sak. Den lagen tillkom tragiskt nog samtidigt som när det blev lagligt för homosexuella att visa sin sexualitet offentligt.. det är så sjukt. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2012-12-30 19:54 | |
![]() | en sommar för 2-3 år sedan så var jag på väg någonstans och körde fel kom in på en gård och skulle vända och där är en stor cementgrej med väggar åt 3 håll och posrtabelt staket på framsidan,där var kalvar och kossor som stog i skit så över halva benen syntes inte på kalvarna,ringde direkt polisen jag var upprörd och grät polisen sa att det var länstyrelsen som jag skulle kontakta,länsstyrelsen var otrevliga och inte alls tillmötesgående,jag viste vad stora vägen hette men denna byväg kunde jag bara ge en vägbeskrivning till då blev dom skitsura,så det är inte så lätt att anmäla alla gånger | |
| AnetR | 2012-12-30 20:08 | |
![]() | Sjuka människor finns tyvärr överallt. Svårt att förstå sig på människor som ger sig på försvarslösa djur el barn. Ngn form av maktbegär??? Borde finnas körkort för både att skaffa djur o barn... | |
| CHL | 2012-12-30 20:17 | |
![]() | spelar ju ingen roll vad det finns för körkort eller lagar, människan bryter ju mot dom alla ändå. Sunt förnuft finns inte längre! Man kan kalla det sjuka människor, men eftersom världen är upp och ner och inget vet vad som är normalt.. vad är då sjukt beteende? Om vi i ett land som Sverige tillåter sex med djur, då måste det ju anses som normalt av svenska befolkningen... eller vad? | |
| CHL | 2012-12-30 20:24 | |
![]() | titti: det händer hela tiden i sverige, när det gäller djurhållningen för slaktdjur. I andra länder som vi importerar kött ifrån, där går djuren fria och har det bra tills slakt. Vi säger oss vara så bra, men nej. | |
| _hedvig_ - Ej medlem längre | 2012-12-30 20:32 | |
![]() | "I andra länder som vi importerar kött ifrån, där går djuren fria och har det bra tills slakt." CHL vilken sagobok har du läst detta. att plåga djur är ju förkastligt men knäppa människor finns ju överallt inte minst på detta forum där man kan läsa de mest hårresande saker... | |
| CHL | 2012-12-30 20:38 | |
![]() | hedvig: Jag jobbar med kött 40 timmar i veckan.. det finaste och mest naturliga köttet man kan få kommer från brasilien med omnejd. Där går faktiskt djuren ute och lever ett naturligt liv. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2012-12-30 20:42 | |
![]() | det är en myt att sverige är så bra på kött,tom Tyskland har hårdare kontroller en vad vi har på mjölk | |
| CHL | 2012-12-30 20:43 | |
![]() | japp titti, det är sant.. men detta pga av galna kosjukan | |
| limpan__2 | 2012-12-30 20:46 | |
![]() | Och mjölkens kvalitet har vad att göra med djurhållningen av köttdjur? För övrigt är jag emot "körkort" men tycker att det bör bli enklare att omhänderta djur som far illa samt att förbjuda de som en gång misskött sig från att ha djur. | |
| Minta | 2012-12-30 20:50 | |
![]() | Är det tillåtet att publicera bild och namn på en person som fällts för att ha torterat ihjäl valpar vid 2 olika tillfällen? Jag sågs hans bild (3 bilder) på en hundsida som gick ut med en uppmaning att inte sälja hundar till honom. Antagligen inte, men det borde vara det. | |
| CHL | 2012-12-30 20:59 | |
![]() | Limpan: kvaliteten på mjölken påverkas om kossan far illa, därav har man oftast inte problem med just mjölkbönder. Däremot så påverkas ju även köttet hos köttbönder och i sverige har vi numera mycket såkallat stressat kött som inte går att använda. Det är klibbigt och luktar illa, har en konstig färg. Fler och fler svenska bönder lägger ner, för det finns ingen lönsamhet i det för dom. Dom får inget betalt knappt. Detta pga att vi svenskar vill handla kött billigt och om det inte är billigt svenskt, så köper vi importerat. Så nu till jul å nyår så var det brist på svenska köttråvaror, så importen kommer ta över om man inte är beredd att betala svenska bönder. | |
| limpan__2 | 2012-12-30 21:08 | |
![]() | Jo jag vet, folk är för snåla eller tänker för kortsiktigt. Det är ett problem som gäller mångt mycket mer än köttproduktion. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2012-12-30 21:13 | |
![]() | en av anledningarna till att jag inte äter kött är att djuren har det för dåligt | |
| apankattla | 2012-12-30 23:52 | |
![]() | Titti: Håller med! CHL: Bra! "Men kött är ju så gott!" - Aah visst eller så är det du som är dålig på att laga mat. Vi behöver inte äta djur, offra djur eller tortera någon eller något överhuvudtaget. Har noll förstående för någon annan åsikt som säger emot det. | |
| apbur | 2012-12-31 01:30 | |
![]() | Så länge vi betraktar djur som varor tycker jag inte man kan ställa krav på privatpersoner att de ska ömka extra mycket för sina djur. De ska inte plågas men behöver inte tas om hand bättre än boskapsdjur. Något annat vore inkonsekvent. | |