Spelrum
Giraffen33
Krokodilen1
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
14
Inloggade48
Mobilspel
Pågående19 914

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Swiskonet2013-01-06 09:26
Antal inlägg: 27

Hjälpa djuren
Jag är faktiskt ganska trött på alla radio och tv-program där det skall samlas in pengar till alla mänskliga möjliga och omöjliga organisationer.

När ska det någon gång bli en gala eller insamling i radio och tv till hjälp för alla djur som har det svårt?

toonfisken2013-01-06 20:45
Antal inlägg: 732

Aldrig , hoppas jag
Djur ska inte ha det svårt , det är ägarens ansvar !

shulten2013-01-06 20:46
Antal inlägg: 1424

Varför heter det alltid att vi ska hjälpa? Kan inte du bara hjälpa ett djur, eller något annat som du vill hjälpa och gå vidare?

cizma2013-01-06 20:51
Antal inlägg: 109

Ägarens ansvar? Försöksdjuren, industridjuren, cirkusdjuren, djurparksdjuren.. vems ansvar är de? Alla hemlösa hundar, katter och andra djur... de 400 hundarna som sitter på Aztra seneca nu och väntar på att säljas vidare till Englad där de kan plågas in i det sista... vems ansvar är alla dess djur? Ägrens?

ttiittii - Ej medlem längre2013-01-06 21:06
Antal inlägg: 37631

behövs ingen insamling,sluta ät kött så föds inga djur som behöver ha det dåligt

Maradona19862013-01-06 21:10
Antal inlägg: 1801

Den dag alla människor har det bra kommer jag att rikta mitt fokus åt djuren. Innan dess hjälper jag människor före djur sju dagar i veckan.

crooked rain - Ej medlem längre2013-01-06 21:27
Antal inlägg: 6334

Finns ju massa djurrättsorganisationer att skänka pengar till, gör det om du vill? En djurinsamlingsgala låter skitlöjligt, tv3 har säkert redan en sån produktion på gång. Lär bli Gert Fylking och Renée Nyberg i en studio full av hamstrar och Aschberg som gör "grävande" reportage på en polsk kennel.

+1 på maradona förresten.

toonfisken2013-01-06 21:29
Antal inlägg: 732

Maradona : Tack

hundbiten - Ej medlem längre2013-01-06 21:31
Antal inlägg: 2225

Titti, vart tar de djuren som finns vägen då?
Du vet att alla handjur kommer att slåss på liv och död och maten kommer inte att räcka åt alla betande djur.
I din Bibel står det att vi ska äta av djuren som finns på jorden.
Sen har vi ju alla djur som cizma skriver om, som verkligen borde uppmärksammas och hjälpas till ett bättre liv.
Jag tycker ju att det är totalfel med djurplågeri och jag äter mest vegetarisk mat men att hela jordens befolkning skulle bli vegetarianer är ganska otroligt, eller?
Vi behöver verkligen politiker som verkar för bättre förhållanden för djur världen över.

magnusito2013-01-06 21:42
Antal inlägg: 4983

WSPA samt WWF är två organisationer som jag skänker pengar till varje månad. Sätter in engångsbelopp till Djurens rätt.
Situationen är ju i många fall akut när det gä'ller djurens situation.
utrotas de stora fantastiska djuren t ex i Afrika så är det för gott. Det är ju något oerhört tragiskt. det måste vara en av de mest prioriterade frågorna just nu!

hundbiten - Ej medlem längre2013-01-06 21:46

Jag känner militanta veganer som är väldigt arga på WWF, jag är lite osäker på varför.
I det stora hela tycker jag att WWF gör ett jättebra jobb och en tv-gala med insamling, varför inte?
Att behövande människor aldrig tar slut betyder inte att man måste skita i djuren.
Jag stöder också WSPA och Djurens Rätt + diverse rescue-grupper och katthem.

magnusito2013-01-06 21:51
Antal inlägg: 4983

Det är ju totalt overbefolkat med människor på denna jord. Försvinner djuren så kommer vi leva i ett helvete. En omöjlig värld.
Man ska inte ställa detta emot varandra, för det finns ingen motsättning, både människor och djur ska hjälpas, men människan har blivit ett monster på många sätt!
Speciellt vi i västvärlden som blivit shoppande idioter!

shulten2013-01-06 22:06

Finns inga motsättningar? Vart höll du hus under historie, och biologitimmarna?

bujum2013-01-06 22:10
Antal inlägg: 1750

Magnusito var säkerligen mycket uppmärksam när undervisningen gick in på ekologi, och ekosystem och samspelet i naturen.
de timmarna skolkade nog du shulten...

xxANxx - Ej medlem längre2013-01-06 22:14
Antal inlägg: 124

Toonfisken?
Crooked rain?
Maradona?
Ttiittii?
Cizma?

Ni ovan nämnda har enbart fokusserat på att Swiskonets fråga ang.djur handlar om hundar,katter eller tamdjur av nån anledning? Swiskonet nämnde inte hund eller katt, utan djur i allmänhet.
Och min personliga tanke när jag hör om att rädda djur, så är det inte våra vanligast förekommande tamdjur som finns i många hem. Utan min första tanke går ju direkt till alla utrotningshotade, & frammåt kommande utrotningshotade vilda djur i skog & mark, i hav & sjö. Som då oxå är en livsviktig del i vår fauna för att vi människor överhuvudtaget själv ska kunna existera på denna jord.
Och vill då säga att: Min starka åsikt är att insamling av pengar på galor genom tv eller insamling från privatpersoner inte är till någon jävla hjälp !!! Allt handlar om att jordens hela befolkning måste ta miljön på vår jord på största allvar. Och de för våra efterlevandes skull.
Och detta gäller även insamlingar i form av galor för svältande barn/ människor som då oftast drabbar krigsförande länder. Dessa insamlingar som pågått under sååå.. jävulskt många år..i säkert över 40 år å mer. Någonstans borde väl ändå detta synas med en förbättring?? Men de gör de inte..ingen i varken tv eller media går ut å gör större & längre program med information om vart pengarna tar vägen, vad som gjorts för de behövande. Varför??? Jag har då aldrig sett nått sånt program?? Nä...de är bara så att..så länge dessa länders styre inte förändras,så kommer all svält & krig att fortsätta. Man måste ju angripa roten till de onda för att få bukt med problemet..så är de ju med allt, där inget är starkare än svagaste länken.. Tänk på de!!!

shulten2013-01-06 22:15

:) men ekologi, ekosystem, och samspelet i naturen är väll samma sak?

crooked rain - Ej medlem längre2013-01-06 22:16

herregud

hundbiten - Ej medlem längre2013-01-06 22:22

Vad herregudar du, cr?

latherese2013-01-06 22:24
Antal inlägg: 158

Titti, lösningen är nog inte så lätt som att folk bara ska sluta äta kött för att djuren skall ha det bra. De används i pälsuppfödning, djurparker, eller varför inte djur som är drabbade av tjuvskytte för att någon del av dess kropp skall användas i någon slags ät-en-tablett-med-tigertä nder-så-blir-du-frisk- medicin i Kina. Så jo nog kan det visst behövas insamlingar för även dem.
Men sen rent generellt så tycker jag det går onödigt mycket galor, vem orkar titta på alla?

crooked rain - Ej medlem längre2013-01-06 22:25

de fyra senaste inläggen ungefär

Visar sida: 1 2 3 4
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?