Spelrum
| Giraffen | 33 |
| Krokodilen | 1 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 14 |
| Inloggade | 48 |
Mobilspel
| Pågående | 19 914 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| nincompoop | 2013-01-06 21:44 | |
![]() | Kvinnor, män, separation Det går en epidemi i barnens skola, folk separerar till höger och vänster och jag undrar - är kvinnor och män likadana då? Som hittar en ny och bryter upp ett, (ofta med den andra parten oförstående), långvarigt äktenskap för att man träffat en ny på en kurs. Är något av könen mer "noga" med att vänta (i synnerhet om det finns barn med i bilden)? Tror både kvinnor och män likvärdigt på att det är grönare på andra sidan? Är kvinnor/män (idag) mindre benägna att satsa på det de har? Jag kräver ingen vetenskap i frågan. Är bara nyfiken på hur ni andra tänker. | |
| shulten | 2013-01-06 21:46 | |
![]() | Varför skulle vi inte vara lika där tror du? | |
| nincompoop | 2013-01-06 21:49 | |
![]() | Min erfarenhet är väldigt "ensidig", utan att dra det så tänkte jag mer hur er verklighet ser ut. | |
| shulten | 2013-01-06 21:53 | |
![]() | Så din bild stämmer inte med verkligheten då? | |
| nincompoop | 2013-01-06 21:55 | |
![]() | I det här forumet, nej, haha. | |
| shulten | 2013-01-06 21:55 | |
![]() | Så trist! :) | |
| BlackMirror | 2013-01-06 21:57 | |
![]() | Min erfarenhet säger mig att kvinnor är mer benägna att lämna ett långt förhållande/äktenskap som inte är bra. Dock inte nödvändigtvis pga att de träffat en ny snubbe. Men deg är som sagt MIN bild av det hela. | |
| BlackMirror | 2013-01-06 21:57 | |
![]() | *det | |
| AnetR | 2013-01-06 22:18 | |
![]() | Tror att män är snabbare på att påbörja ett nytt förhållande snabbt.. | |
| wildman | 2013-01-06 22:23 | |
![]() | Jag tror att det är hugget som stucket faktiskt. I min närhet är det nära nog 50/50 i att lämna och hitta nytt, samt hittat nytt innan man lämnar. | |
| wildman | 2013-01-06 22:24 | |
![]() | Däremot så TROR jag att kvinnor gärna vill TRO att dom är lite bättre ;-) | |
| dinodog | 2013-01-06 22:29 | |
![]() | I min bekatskapskrets har i princip alla par gått isär. Samtliga män har "träffat en ny kvinna. Oftast är det bråk om barnen om var dom ska vara och hur länge dom ska vara där. | |
| apankattla | 2013-01-06 22:40 | |
![]() | I dom fall som jag har bevittnat, så är det dom par som skulle ha varit tillsammans i mer än 3 år innan dom skaffade barn tillsammans som bryter upp. | |
| nincompoop | 2013-01-06 23:00 | |
![]() | Vad menar du med "skulle"? Att de bestämt det före de skaffade barn? | |
| Konradkorp | 2013-01-06 23:03 | |
![]() | Jag hade ett snack med en kompis häromdagen. Han sade att det är viktigt att få ihop livspusslet, no matter what. Och då tänkte jag; ibland kanske man ska sluta försöka om insikten kommer att det faktiskt finns grönare gräs än där man själv befinner sig. Så var det i min tidigare relation. Vi kom fram till att vi helt enkelt inte ville samma saker i livet, men trots det hängde vi samman i nästan tio år. Men det är alltid svårt att avgöra om man ska fortsätta kämpa eller ge upp. Vissa kan nog finna sig i att leva i en "okej" relation hela livet, medan andra vill fylla sina liv med spänning, och därmed krossade hjärtan. | |
| pabster1 | 2013-01-06 23:07 | |
![]() | Äh folk ser numer sina förhållanden som en pryl man köper. Man tycker den är helt fantastisk i början och sedan när man lessnat på den byter man ut den mot något nytt. Rent vetenskapligt är man tex inte kär i mer än 2 år läste jag någonstans. Vi konsumerar varandra istället för att älska varandra livet ut. | |
| snövits - Ej medlem längre | 2013-01-06 23:10 | |
![]() | Jasså, det gör "vi". Gör inte så själv då, om du tycker det är tråkigt och fel. Jag tycker det är bra att både män och kvinnor byter förhållanden som inte längre är fina eller ger dom något. | |
| apankattla | 2013-01-06 23:22 | |
![]() | nincompoop: Ja dom bestämde det innan dem drog igång hela kalaset med barn och blöjor! (självklart inte, hallå?). Jag har tre stycken (två tjejer och en kille, eftersom att du undrade om det var något könsrelaterat) i min bekantskapskrets som menar på att om dom inte skulle ha haft så himla bråttom och kanske tänkt efter lite mer, känt efter lite mer, lärt känna sin dåvarande partner lite mer, istället för att bara rusa in i hela familjelivet så hade dem besparat sig från en hel del elände. Alla tre har gemensamt att dom gjorde slut för att dem inte var lyckliga, och ansåg att vara var för sig skulle vara det bästa för alla, ingen dumpade någon för någon annan, och ingen av dom har heller inte hittat någon ny fast deras ex har det. Dom anser att dom var tillsammans med sin partner under en alldeles för kort tid innan dom blev med barn, hade dom istället valt att kanske vänta något/några år så hade dom valt att göra ett annorlunda beslut. Självklart ångrar dom ingenting och älskar såklart sina barn mest av allt på hela jorden, men samtliga har det gemensamt, du undrade över andras tankar och erfarenheter och jag delar med mig av en reflektion jag fick när jag läste din tråd. | |
| pabster1 | 2013-01-06 23:26 | |
![]() | Inget förhållande är alltid fint eller givande. Det har sina upp och nergångar och kräver att man kämpar ibland. Jag är för övrigt less på att bli konsumerad.... finns det ingen riktig kärlek kvar? | |
| snövits - Ej medlem längre | 2013-01-06 23:29 | |
![]() | Jo, det tror jag att det finns. Hoppas. Menar bara att man ska ta sig ur nåt som inte är bra. Men självklart ska man kämpa för något fint och bra. För kärleken om man hittat den. | |