Spelrum
| Giraffen | 8 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 3 |
| Inloggade | 11 |
Mobilspel
| Pågående | 19 871 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Kokonut | 2013-01-22 17:31 | |
![]() | Skador.. Har ni skadat er allvarligt på nåt lr idrottat? Krävdes operationer m.m? Rehab länge? Men? Själv så är idrotten det som jag älskar så förbannat mycket. Började med när jag va 17 då spelade jag fotbollsmatch. Fick 2 killar över mig och bröt skenbenet. 2 år senare va det dax för mott första korsband i innebandyn. Rehab gick fort och va på plan efter 4 mån. 1,5 år senare drar jag andra främre korsband . Tungt... Höll vi på att gå upp i allsvenskan. Rehab 6 mån. Fick 10% invalditet på knäna..... Förra året spelDe jag match å blev hårt tacklad och ramlade så illa att jag slog handen så hårt i marken att jag slog av handleden och bröt båtbenet... Kul med gips över sommaren. I helgen slet jag antagligen helt av korsbandet igen i en innebandymatch.... Magnetkameran visar detta så en lång period med rehab väntar.... | |
| Frasse2 - Ej medlem längre | 2013-01-22 17:40 | |
![]() | Ujujuj...vilken tur att spriten har räddat mig från idrotten..:) | |
| hundbiten - Ej medlem längre | 2013-01-22 18:01 | |
![]() | Du verkar vara en riktig Glenn. Krya på dig och var rädd om dig. Jag har bara arbetsskador och andra krämpor av födsel och ohejdad vana. En del rehabiliterat och en del tyvärr permanent. | |
| Kokonut | 2013-01-22 18:15 | |
![]() | För fyra år sedan ramlade jag ner 3 m och ramlade på rygg på betonggolvet. Blev såklart en arbetsolycka på bygget. Hamnade 10cm från ett armeringsjärn som stack upp 0,5m. Skar upp hela armhålan och fick sy 23 stygn... | |
| stol | 2013-01-22 19:07 | |
![]() | Kokonut. Dina skador tyder på att du är otränad. Ett gott råd. Lägg ner idrottandet och kör avancerad rehabträning liknande crossfit i ca.. 1,5 år för att bygga upp kroppen. Visst du har haft otur men du måste se kroppens muskler, senor, ligament i dess helhet och samspelet dem emellan. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-01-23 09:43 | |
![]() | Handbollen knasade mitt vänsterknä,bröt ett finger i Judo,stäckte mig i badmington för något år sedan gatan vad ont det gjorde | |
| corlini | 2013-01-23 12:12 | |
![]() | ttiittii, i detta är du inte ensam ;) 1. bruten fotled vid vurpa över ett 145 hinder i hästhoppning 2. krossad fot när häst trampade 3. nackkotor förskjutna vid vurpa med häst i skogen 4. viplaschskada vid hantering av stökig hingst 5. op bägge handlederna för karpaltunneln efter många många års stalljobb. 6. näsben, kindben, 4 tänder skadade vid hästspark 7. ögonbryn spräckt vid vurpa med häst. 8. klämskada mellangärde vid vurpa under häst. 9. övertränad fysik efter långvarig elitnivå med sk ridinkontinens, ämnesoms rubbning, restlegs etc som följd. 10. och nu senast två underarmsben avsparkade av häst med massa krossskador och än så länge 14månaders operationer och bentransplantation som följd. däremellan är antalet blåmärken, skrubbsår, klämskador, skärsår etc otaliga och sker minst var 14e dag. men det är skitkul och jag skulle aldrig tänka tanken att inte fortsätta utan att öka tempo och målsättning trots att var och varannan läkare nu känner mig och jag har en egen apoteksfilial i köket hemma. | |
| corlini | 2013-01-23 12:16 | |
![]() | fast jag har inte fått någon axel ur led på ett par år nu, det känns skönt för det gör förbannat ont att slå tillbaks den mot stallväggen vilket jag gjorde sist. jag drar mig för klänning, kjol och sånt för jag känner mig som en krigsveteran ibland när jag ser mig i spegeln med alla ärr och gamla märken. | |
| hundbiten - Ej medlem längre | 2013-01-23 12:36 | |
![]() | Rambo är ju ingenting i jämförelse med dig, corlini. Vad tycker dina barn om dina vådliga levnadsvanor? Skulle man kunna få veta vad ridinkontinens är? Opererar man sånt? Du får gärna pm:a om du inte vill skriva här. Dotterns ridlärare var också ihopplåstrad och opererade karpaltunnel. | |
| corlini | 2013-01-23 12:48 | |
![]() | :) vi kom in på det som hastigast i en tråd som handlade om kroppen, minns inte vilken. men har pm at dig. karpaltunneln är mig veterligen opererad på nästan allt hästfolk som hållit på ett tag. | |
| blue_moon | 2013-01-23 12:58 | |
![]() | Säkert fler som undrar. Fick ingen träff när jag googlade 'ridinkontinens', men fick svar när jag sökte på annat sätt. kvinnosidan.se/frago...sa t-innan/ | |
| blue_moon | 2013-01-23 13:03 | |
![]() | Var det den här tråden corlini? | |
| blue_moon | 2013-01-23 13:03 | |
![]() | www.betapet.se/forum...-0 #2113037 | |
| corlini | 2013-01-23 13:48 | |
![]() | ja, det var den. vi PMade lite fakta där. och jag vet faktiskt inte ens den medecinska termen, ordet för just detta i skrivande stund. ordet "ridinkontinens" var vad läkaren kallade det då jag fick min info. nu var ju han en läkare som sysslar mycket med oss som idrottar inom just den sporten så det kan likaväl vara ett eget påfund det ordet. jag har valt att anamma det eftersom jag tyckte det lät fullt korrekt i sammanhanget bara :) | |
| blue_moon | 2013-01-23 15:00 | |
![]() | Håller med! :) | |
| apbur | 2013-01-23 15:29 | |
![]() | corlini, vad för ämnesomsättningsrubbning har du fått och hur har du fått förklarat för dig att det är din träning som ligger bakom det och RLS? | |
| corlini | 2013-01-25 10:21 | |
![]() | lite privat apbur, men ämnesomsättningsrubbninge n är en bieffekt av medecin jag fått pga skadorna men enl läkaren även en följd av intensiv långvarig fysisk träning. RLS hade jag inte innan och jag förstår inte det språk journalerna har (för en oinsatt är det rena rappakaljan) | |