Spelrum
| Giraffen | 8 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 3 |
| Inloggade | 11 |
Mobilspel
| Pågående | 19 871 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Tävelsås - Ej medlem längre | 2013-01-22 21:53 | |
![]() | köttskatt jordbruksverket varslar om köttskatt för att minska växthusgaserna. Jag tycker det är rent åt helvete, det är på gränsen till åsiktsdiktatur. Ingen ska väl få bestämma vad jag ska äta. Rena fordna öststatsfasoner. Hur ser ni andra på den saken? | |
| akademins | 2013-01-22 21:54 | |
![]() | Bra. Jag gillar öststatsfasoner. | |
| Minta | 2013-01-22 22:05 | |
![]() | Nej, det är jättebra. De som förstör klimat och miljö, bör betala. | |
| apbur | 2013-01-22 22:07 | |
![]() | Men det är väl inte samma sak som åsiktsdiktatur och att någon bestämmer vad du får äta och inte? Vad du överdriver. | |
| akademins | 2013-01-22 22:09 | |
![]() | Köp ditt kött. Allt dåligt ska vara dyrt. Det är inte svårare än så. | |
| slånbär | 2013-01-22 22:10 | |
![]() | Svårt. Faktum är ju att just nötdjuren bidrar allra mest till växthusproblemen av av alla djur och vårt sätt att leva överlag inte är hållbart men jag har svårtför att det ska läggas ytterligareskatter påsaker och ting. Blir för mycket förmyndarfasoner för mig. Det finns så mycket annat också som är skadligt i mycket större utsträckning . Somtex flygresor, tänk om dom gick in och bestämde att var o en bara fick flyga x antal gånger per år. Skulle ju kännas sådär för dom flesta men för mig som ändå aldig har råd att resa så ser jag ju hellre högre skatt på flygresor än kött som jag älskar. | |
| pabster1 | 2013-01-22 22:10 | |
![]() | Vore bättre med en skatt på socker men den funkar inte så bra i Danmark där en sådan skatt redan finns. | |
| arbetslinjen - Ej medlem längre | 2013-01-22 22:23 | |
![]() | Jordbruksverket förslår inte svensk köttskatt. Det framgår av deras rapport och det ska tydligen ha upprepats på deras presseminarium också. Media lyssnade inte så noga. "Regler, miljöskatter och subventioner kan styra i rätt riktning. Men det är avgörande att dessa är på en internationell nivå. Annars riskerar man bara flytta produktionen dit där regelkraven och skattebördan är lättast, inte där produktionen är hållbar, förklarar Gabriella Cahlin." www.jordbruksverket....39 393.html | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-01-22 22:24 | |
![]() | massor med köttskatt ska det vara | |
| Tävelsås - Ej medlem längre | 2013-01-22 22:30 | |
![]() | tack arbetslinjen för din länk, skulle just göra detsamma | |
| Maradona1986 | 2013-01-22 22:30 | |
![]() | Lyckligtvis verkar det inte som att det finns någon politisk ambition bakom förslaget, så det blir förhoppningsvis ingenting med det. | |
| dinodog | 2013-01-22 23:31 | |
![]() | Lika fånigt som fettskatt. Inte kommer jag att äta mindre kött om dom inför köttskatt. | |
| le-lou | 2013-01-22 23:34 | |
![]() | Öka kraven på producenterna - vilket leder till dyrare kött : voila. Bara en köttskatt kommer inte att ge samma effekt. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-01-23 00:25 | |
![]() | vi lever som vi har 3 jordar,djuren som människor äter bajsar sönder grundvattnet,Som vi inte klarar oss utan,vi äger inte jorden,vi har lånat den av våra barn | |
| hundbiten - Ej medlem längre | 2013-01-23 02:34 | |
![]() | Höj priserna på kött, socker och julmust. Bra! | |
| Kokonut | 2013-01-23 05:34 | |
![]() | Bättre att införa båtskatten istället. Där om nåt skall snaran dras åt rejält. Sett en rejäl skall på hurdan stor båt med hk man har. | |
| JesusGudsson - Ej medlem längre | 2013-01-23 06:30 | |
![]() | Sjukt roande att alla skriker troll så fort en okänd användare säger något lite småprovocerande, men blir grundlurade på riksnivå av sådana här utspel. | |
| boffertomte | 2013-01-23 07:37 | |
![]() | Jo men Jesus, folk vill ju tro på att de hör/läser i tv/tidningar. Och bara kolla här så många ickle-troll som är entusiastiska över köttskattsidén utan att ha tänkt längre än näsan räcker. Ni som inte vill äta kött, av olika orsaker: Låt bli. Varför vill ni lägga skatt på nåt ni själva inte känner att ni konsumerar för mycket av? För att uppfostra de andra idioterna? För att en sådan skatt inte drabbar er själva? | |
| boffertomte | 2013-01-23 07:44 | |
![]() | koko, båtskatt i Sverige har nog ringa effekt på utsläppen av växthusgaser. Jag tror inte man kommer åt metangasproblemen i köttdjursuppfödning mha en båtskatt. | |
| Kokonut | 2013-01-23 08:05 | |
![]() | Sant men har andra stora utsläpp..... Där ett helt hav mår dåligt..... | |