Spelrum
| Giraffen | 9 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 3 |
| Inloggade | 12 |
Mobilspel
| Pågående | 19 871 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| wordy | 2013-01-23 16:09 | |
![]() | Antik tv Vad tycker ni om Antikrundan, Auction Hunters,Auction kings, Storage Wars=det stora fyndkriget och sådana program själv tycker jag om Storage Wars=det stora fyndkriget, vilka tycker ni om?? | |
| slånbär | 2013-01-23 17:46 | |
![]() | Älskar alla såna program men retar mig på att jag inte har nån släkting med ett gammalt hus och en massa potentiella skatter. Börjar bli rätt bra på att gissa värdet på grejer dom visarpå programmen nu. Men det är stor skillnad på vad som är antikt och attraktivt i olika länder. Det som är antikt i USA är knappast halvgammalt här. | |
| Oskar K - Ej medlem längre | 2013-01-23 20:17 | |
![]() | Gillar programmen, även om jag inte har råd eller vilja att samla själv. Har en kompis hitflyttad från USA, det är verkligen skillnad på vad vi anser vara gammalt. | |
| latherese | 2013-01-23 20:20 | |
![]() | Intressant i lagom dos. | |
| snövits - Ej medlem längre | 2013-01-23 20:21 | |
![]() | Knut Knutsson är skön! Iallafall.. | |
| llloyden | 2013-01-23 20:42 | |
![]() | Byt ut Anne Lundberg och visa mera saker och människor som köat i programmen. Har tröttnat på att se Anne och hennes ambitioner att "undervisa" tittarna genom sina besök i muséer och olika städer runt om i världen. Förtäckt betald semester...... Jag vill se vad folk kommit för att fråga om och visa upp. | |
| totravel - Ej medlem längre | 2013-01-23 20:51 | |
![]() | Vad gäller Auction Hunters så är programmet en ren och skär bluff. De är skådespelare som köper "storage units" som är saltade med diverse intressanta objekt. De hittar alltid en kuriosa, ett gammalt vapen, ett intressant fordon eller något annat som betingar ett relativt högt värde. Sedan åker de till någon som värderar objektet och de säljer det även till denne värderare. Värderaren meddelar säljarna, märkligt nog, ett ärligt värde och auktionsjägarna förhandlar sedan om priset med samme värderare. Det är ganska skrattretande! I verkligheten hade de varit tvungna att själva forska och ta reda på värdet på föremålet för att kunna få ett ärligt pris hos en inköpare/handlare. | |
| tsarinna | 2013-01-24 04:42 | |
![]() | Inget program jag lägger ner någon tid på. | |
| Mindymoo | 2013-01-24 04:56 | |
![]() | Kände en kalifornisk tjej som flyttade in i ett typiskt 1800-talshus i Göteborg. Hennes föräldrar blev förskräckta och frågade om det fanns vatten och avlopp... | |
| JesusGudsson - Ej medlem längre | 2013-01-24 08:00 | |
![]() | jag ser på dom flesta utav de amerikanska versionerna: storage wars, storage wars texas, storage wars NY, storage hunters, auction kings, pawn stars, american pickers, hardcore pawn... och säkert ett par till som jag tillfälligt glömt just nu. Tror inte att programmen är speciellt saltade, i alla fall inte när det kommer till de som värderar. Det är sällan dom säljer sina fynd till värderaren, de flesta har ju sina egna second hand butiker att fylla. | |
| KjellAnders | 2013-01-24 10:48 | |
![]() | Tycker programen är bra. Det ger en möjlighet att se vad sina egna saker är värderade om man nu har några. Min far skickade in en bild till en värderare på en föregångare till Barbiedockan. Fick ganska snabbt svar där det stod c:a 1000:- och att hon gärna köpte den. Ett halvår senare kom en exakt likadan docka upp i Antikrundan och den värderades till 15000:-. Pappa har kvar dockan som tur är. | |
| diffdiff | 2013-01-24 11:04 | |
![]() | Antikrundan tittar jag mer än gärna på Kul med antikviteter | |
| Mercedes | 2013-01-24 11:18 | |
![]() | Nån annan än Anne L skulle faktiskt förbättra Antikrundan. | |
| mistmaster | 2013-01-24 15:34 | |
![]() | ja det börjar bli dags för en ny tv. men känns lite dumt att slänga ut nått som funkar. | |