Spelrum
| Giraffen | 12 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 1 |
| Inloggade | 13 |
Mobilspel
| Pågående | 19 887 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-02-25 19:55 | |
![]() | Vad betyder ordet :smakpreferenser ? smakpreferenser vad betyder det ? | |
| snuttekissel - Ej medlem längre | 2013-02-25 19:57 | |
![]() | Smaker man föredrar | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-02-25 20:00 | |
![]() | tack,dumt ord varför krongla till det | |
| Nasty Nimrod | 2013-02-25 22:37 | |
![]() | Tja, man har olika smakpreferenser... | |
| pabster1 | 2013-02-25 23:32 | |
![]() | Jag tycker nog att det även betyder att man har olika erfarenheter och därmed föredrar olika saker. Ex jag föredrar en skidresa före en sol och bad resa för jag har tidigare erfarenhet av skidåkning. Någon som inte har åkt skidor har en annan smakpreferens när det gäller val av resa. Ex 2 Val av resturang. Jag äter gärna på en suchi restaurang medan någon annan som aldrig ätit suchi förmodligen som första val väljer något annat. Vi har olika smakpreferenser. Tidigare erfarenhet speglar val och det vi föredrar så tolkar jag ordet. | |
| blue_moon | 2013-02-26 00:46 | |
![]() | Ålder, läggning, kunskaper, socialt nätverk och social miljö kan också spela in och påverka vad man föredrar. Likaså om man är lättpåverkad eller lätt blir uttråkad (vill ha omväxling). En äldre trygghetsberoende person med kontrollbehov föredrar nog något välkänt och förutsägbart och köper inte grisen i säcken, medan en ung nyfiken person som vill testa gränser och utforska världen med största sannolikhet väljer det som är nytt och spännande. Vänner och människor man beundrar kan påverka ens tycke och smak i positiv riktning. När man får veta mer om något man först gick förbi med likgiltighet, så väcks kanske intresset för objektet i fråga - det kan gälla konst, musik eller vadsomhelst. | |
| blue_moon | 2013-02-26 00:51 | |
![]() | Vill tillägga att man (i alla fall jag) dessutom gillar att göra det jag är bra på. Till exempel segla, skriva, teckan, koka rosenkvittengelé och laga kycklingkroegryta. :) | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-02-26 09:13 | |
![]() | nu blir jag yr i huvudet finns det ingen regel? | |
| blue_moon | 2013-02-26 09:38 | |
![]() | Du har fått svar på din fråga. Preferera (jfr eng 'prefer') betyder föredra. Preferens är det man föredrar. Låt dig inte förvirras av att vi därefter gjorde några utvikningar och tog upp vad som kan ligga bakom olika smakpreferenser. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-02-26 10:05 | |
![]() | föredra= smakpreferenser=sant, stäng tråden | |
| meramera | 2013-02-26 10:14 | |
![]() | så trist o typiskt, stäng tråden. det var ju inte första gången precis. det finns ju massor av utrymme för diskussion här | |
| mz_lzrd | 2013-02-26 10:24 | |
![]() | Om du inte vill ha en diskussion, Tttiiitttiii, varför googlar du inte bara? Förstår f ö inte alls varför du ska bestämma när en tråd skall stängas. | |