Spelrum
| Giraffen | 32 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 12 |
| Inloggade | 44 |
Mobilspel
| Pågående | 19 844 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| corlini | 2013-03-02 14:57 | |
![]() | svenska förebilder idag jag har förebilder och personer jag tycker är något extra som betyder mycket av olika skäl, dessa förtjänar lite eftertanke och uppmärksamhet. antonia ax son johnson bert karlsson liane wachtmeister kyra kyrklund rolf göran bengtsson jannica wadell tja, det finns många men jag funderade lite på dessa personer eftersom de inspirerar mig och ger mig energi och jag beundrar den som vågar gå sin egen väg för att han eller hon har en dröm och en önskan. har ni någon "nära" svensk person ni refererar till i tanken eller använder er av vid tex undervisning, utveckling etc? eller är det samma gamla vanliga "rädda världen" ideal som tex Nelson Mandela för han .......... bla bla bla ? | |
| corlini | 2013-03-02 15:13 | |
![]() | nej, man måste inte ha förebilder. jag blir och är min egen förebild men det finns väl alltid personer som man tycker extra om, respekterar pga vad/vem/hur osv och jag som tex ofta försöker lära, motivera, utveckla både mig själv och andra ser i dessa "förebilder" en speciell egenskap och ett driv, en lust en järnvilja jag gillar och respekterar. därför kan jag gott påstå att de är en slags förebild på många sätt. | |
| Maad Max | 2013-03-02 15:13 | |
![]() | Jag har många förebilder inom olika områden. | |
| Lill-IT | 2013-03-02 15:23 | |
![]() | Louise Hoffsten är en kvinna som jag beundrar. Följer hennes kamp.. och tycker att hennes styrka och livslust smittar av sig. Har fler.. bland annat min fars kusin som jobbat stenhårt hela sitt liv för något han brinner för. En fantastisk, orädd kämpe för de svaga. | |
| _hedvig_ - Ej medlem längre | 2013-03-02 15:26 | |
![]() | mina föräldrar, min gamle språklärare från gymnasiet, min universitets lektor i ekonomi + en massa andra beroende på situation | |
| Sote | 2013-03-02 15:34 | |
![]() | Tja man kan ju lätt ana vilken värld personen lever i utifrån förebilderna i alla fall. Corlinis förebilder skulle ju aldrig ens vara i närheten av mina i alla fall. Människor som jobbar för sig själv och sin egen välfärd i första hand hamnar inte högt upp på min lista. Såna som sätterandra före sig själv och satsar allt för att göra livet bättre för någon annan skulle jag sätta på min lista. Men så lever jag nog i en helt annan värld än TS med helt andra värderingar och prioriteringer. Åtminstone om man utgår från förebilderna i fråga. Jag menar- Bert Karlsson?? Jämfört med Mandela? Herregud...... | |
| Bob100 | 2013-03-02 15:39 | |
![]() | Ashmet i korvkiosken, Busan i Beppe Wolgers Godnattsaga, Cornelis, skid-Olssons, tandis, Scarlett JohanSSon, alla duktiga börsmäklare, Tomas Öberg (Skåne) och GW. | |
| kajix | 2013-03-02 15:42 | |
![]() | Jan Stenbeck | |
| Bob100 | 2013-03-02 16:02 | |
![]() | Alla de som tar tag i saker och pekar med hela handen. Och dom som försäkrar sina husdjur. Älskade vare de som SÄTTER SIG oxå. Och de som SPELAR sitt instrument. Dom som klipper gräset innan det blir för högt för grannen. Ungdomar som smuttar på vinet för att inte tala om dem som gjort läxorna. De som för TILLBAKA pengar från skatteparadisen och på så sätt undviker straffavgifter om de skulle bli påkomna. Och sist men inte minst de som dricker åtta öl och sedan tittar kärleksfullt på sin kompis. | |
| Bob100 | 2013-03-02 16:12 | |
![]() | De som låter trädet växa som det var bestämt. | |
| Bob100 | 2013-03-02 16:13 | |
![]() | Sporten. | |
| Mouche - Administratör | 2013-03-02 16:27 | |
![]() | Gad och Ruben Rausing är två män som verkligen inspirerat mig sedan tidigt ungdom. Även den mycket omdiskuterade mannen vid namn Johan Stael Von Holstein, är en intressant personlighet och en fighter av hög klass. Mouche | |
| corlini | 2013-03-02 16:31 | |
![]() | Sote, vet du hur många arbetstillfällen och hur mycket omsättningsökning dessa personer du dissar har skapat för sina små hemorter? du tänker för kort och ser bara en framgångsrik individ, vad följer i kölvattnet för en ort när en person blir stor entreprenör oavsett inom vilket område? | |