Spelrum
| Giraffen | 62 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 3 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 42 |
| Inloggade | 107 |
Mobilspel
| Pågående | 19 640 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| nippertippan | 2013-03-03 11:53 | |
![]() | Har ni sett en varg? Jag är nyfiken på hur många som har sett en levande varg ute i det fria, stött på eller kanske rent av blivit förföljd av en varg. Jag har bara sett vargspår och krafs. Jag bor i västmanland som har 6 vargrevir runtom mig. Hur många har stött på en varg? Berätta gärna hela historien. | |
| nippertippan | 2013-03-03 11:53 | |
![]() | Jag är ofta ute i skogarna här omkring. Jag glömde nämna att jag hört vargyl och gläfs på avstånd. | |
| nulltj - Ej medlem längre | 2013-03-03 11:59 | |
![]() | Jag har sett varg på Långfjället i norra Dalarna vid ett par tillfällen, dessvärre befarar vi att sagda varg sköts illegalt förra vårvintern. Bara sett på avstånd, men en mäktig känsla ändå. | |
| wildman | 2013-03-03 12:00 | |
![]() | Skulle gärna se en. Men trots att jag spenderat en stor del av mitt liv i skogen i "rätt" trakter så har jag aldrig sett varken varg, björn eller lo. Har haft förmånen att få se järv uppe i sarek en gång för många år sen. | |
| xxANxx - Ej medlem längre | 2013-03-03 12:01 | |
![]() | Nej..bara på bild. Men däremot har jag sett en järv, och så nära som presis utanför fönstret på bron intill huset. har dessutom filmat spåren. Tror det var år 2006 ibörjan av december. Och det har nog aldrig hänt förut någonstans kan jag tänka mig. Helt overkligt med tanke på att det för de första inte finns mer än kanske runt 200 järvar i Sverige överhuvudtaget. Men på tal om varg? så skulle det vara riktigt spännande att få se en varg i de vilda. | |
| nippertippan | 2013-03-03 12:06 | |
![]() | nulltj, ja det måste varit mäktigt att se! Lyckost :) Wilsman, samma här, är mkt ute i skogarna, men lite trist att man inte fått se, det skulle vara häftigt att se en live. xxANxx, En järv skulle vara häftigt att se också. Såg en dokumentär om dom förut. Vilket bett dom har som kan krossa ben :-o | |
| nippertippan | 2013-03-03 12:07 | |
![]() | Hoppet inte ute än, ska ge mig ut i skogen om någon timme :) Var bor du Wildman? vilket län? | |
| Bitte - Administratör | 2013-03-03 12:20 | |
![]() | Är en av mina drömmar att få möta björn eller varg ute i det vilda Bitte | |
| bjuppen - Ej medlem längre | 2013-03-03 12:40 | |
![]() | Har bara sett spår däremot instagr.am/p/UmTIDgFSEf/ | |
| bjuppen - Ej medlem längre | 2013-03-03 12:43 | |
![]() | Dålig bild tagen med mobil och järvspår instagr.am/p/TvzAc0lSJ7/ | |
| nippertippan | 2013-03-03 12:47 | |
![]() | bjuppen, wow (första bilden) Jag skulle grävt ner mig hahaha Vad stora fötter dom har järvar. Jag har en bild på vargspår där jag har min sko (stl 41) bredvid och tassen är nästan lika stor som min sko. Kan prova länka till den senare, måste bara lägga ut den nånstans på internet först. | |
| nippertippan | 2013-03-03 12:57 | |
![]() | Här kommer min bild cdn1.cdnme.se/409819...10 81a6.jpg | |
| nippertippan | 2013-03-03 12:59 | |
![]() | Tog flera bilder av andra tassavtryck från vargen, men denna är den enda med min sko brevid. Tassavtrycket är lite dåligt eftersom man inte ser klorna som hamnat "under" snön. Här ser man till och med den bakre trampdynan som sitter högre upp på benet. | |
| hfranke | 2013-03-03 13:52 | |
![]() | Jag som aldrig är ute i skogen, har ändå lyckats få se både björn varg och lodjur. På rätt plats vid rätt tidpunkt antar jag. Oerhört mäktiga djur alla tre. Mycket imponerad av lodjuret som var där, och nästa sekund dök upp på ett annat ställe för att sen passera över vägen och efter det bara vara som uppslukad av jorden. Helt ljudlös. | |
| diffdiff | 2013-03-03 14:43 | |
![]() | aldrig sett varg vackra djur men rädd för dom | |
| skrabban | 2013-03-03 15:02 | |
![]() | Har sett vargar i djurparkerna Skånes djurpark och på kolmården. | |
| Sote | 2013-03-03 15:12 | |
![]() | Min sambo såg en på nära håll för några år sedan när han var ute med hundana. Den var precis i början av skogsområdet där vi bor och tittade bara på honom och sen drog den in i skogen. Vi bor i en av dom norra stockholmskommunerna och det har synts till enstaka ensamma vargar här under åren men att stå så nära som 30 m är nog rätt ovanligt. | |
| fengur | 2013-03-03 16:26 | |
![]() | Nej ingen varg tyvärr. Ingen björn heller. Bara björnspår. Dock järv på håll. | |
| Lill-IT | 2013-03-03 17:04 | |
![]() | Bara hört. Jag var liten och vi var på semester i fjällen.. om kvällarna kunde vi höra dem ibland. Har haft en björn på nära håll. När vi kom ut ur en gruva i Norge så fanns det stora, rykande färska björnspår i leran precis utanför. Guiden uppmanade oss tyst att sätta oss i bilarna så fort som möjligt. Min mamma var ett nervöst vrak.. stackarn. :) Men vi såg den aldrig. | |
| nippertippan | 2013-03-03 17:31 | |
![]() | Sorte, ja det är nog ovanligt, speciellt där ni bor. Vilken tur :) | |