Spelrum
| Giraffen | 48 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 24 |
| Inloggade | 72 |
Mobilspel
| Pågående | 19 816 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| -FaMo- - Ej medlem längre | 2013-03-15 13:46 | |
![]() | Foton CR-fil --> JPG ? Hur ändrar jag format från CR-fil till JPG nån som vet? | |
| Hinken76 - Ej medlem längre | 2013-03-15 14:06 | |
![]() | www.imverter.com/ fixar det online tror jag. Finns gratis program att ladda ner också. Bara att googla på "CR2 converter". | |
| -FaMo- - Ej medlem längre | 2013-03-15 14:26 | |
![]() | gah... jag har 580 bilder å ETT av 4 minneskort... går det inte att konvertera alla på samma gång... ? | |
| -FaMo- - Ej medlem längre | 2013-03-15 14:29 | |
![]() | tror jag fick det att funka genom att blåmarkera rubbet... | |
| personenovan - Ej medlem längre | 2013-03-16 10:47 | |
![]() | dina foton är i raw-format, om du öppnar ett utan dom i ett bildprogram som exempelvis photoshop så kan du göra ändringar i bilden på samma sätt som om du hade ställt in kameran annorlunda innan du tog bilden. Du kan även lägga till filter och effekter på bilden mycket snyggare än om man gör det på en .jpg-fil. När du är klar sparar du bara arbetet i vilket bildformat du vill ha det, som .jpg i ditt fall nu. Om du INTE vill göra på det här sättet utan bara få ut alla bilder precis som du tagit dom på en gång när du fört över dom från kameran, då ska du gå in i kamerans menyinställningar och ändra så att den sparar bilderna i jpg istället för raw (cr2). Då får du nämligen plats för fler foton på varje minneskort, eftersom rawfiler tar väldigt mycket plats. Om du vill ha mer hjälp så skriv vilken kameramodell du har. | |