Spelrum
| Giraffen | 47 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 24 |
| Inloggade | 71 |
Mobilspel
| Pågående | 19 816 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| personenovan - Ej medlem längre | 2013-03-16 11:38 | |
![]() | IBAN och Bic Såg att några hade problem med detta igår. När jag hade problem med detta gick jag till SEB.se (ingen inloggning behövs) och sökte på IBAN uppe i deras sökruta. Då kommer jag till en sida som förklarar IBAN och Bic, samtidigt som det finns nån sorts IBAN-kalkylator som kan kontrollera om du lyckats få fram rätt iban-nummer. Jag tror de flesta bankerna har den här informationen på sina websidor, och för att få fram rätt IBAN-nummer behöver du nog gå till den banken som har det kontot du ska överföra pengar till. Enklare annars är helt enkelt att fråga mottagaren vad dennes information är. Vanligtvis när man säljer över landsgränser så inkluderar man informationen på fakturan för att kunden inte ska behöva sitta så som ni gör nu. Det är alltså mer säljarens uppgift att tillhandahålla IBAN än köparens att leta rätt på det. Ett IBAN består av 24 tecken och inleds i Sverige alltid av bokstäverna SE. Mitt IBAN-nummer är: SE75500000000XXXXXXXXXXX där X är mina kontonummerssiffror. | |