Spelrum
| Giraffen | 30 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 22 |
| Inloggade | 52 |
Mobilspel
| Pågående | 19 633 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| akademins | 2013-03-31 23:19 | |
![]() | Internet, vår framtid? Vad kan vi vinna och vad förlorar vi? Det är en enorm tillgång men jag ser också saker gå förlorade. Eller? Låt oss diskutera med högt i tak. | |
| jaapmeister - Ej medlem längre | 2013-04-01 00:34 | |
![]() | Internet > Inte internet. Det är min åsikt. | |
| nulltj - Ej medlem längre | 2013-04-01 07:27 | |
![]() | Internet, vår nutid. | |
| kajix | 2013-04-01 08:27 | |
![]() | Vilka saker ser du går förlorade? | |
| Nattrov - Ej medlem längre | 2013-04-01 08:46 | |
![]() | Internet, vår nulltjid. | |
| Nattrov - Ej medlem längre | 2013-04-01 08:47 | |
![]() | Som det heter på holländska. | |
| nulltj - Ej medlem längre | 2013-04-01 09:04 | |
![]() | Haha | |
| markoolio5 - Ej medlem längre | 2013-04-01 09:39 | |
![]() | Vad vi vinner är naturligtvis tillgången till information och nöje för en blygsam kostnad. Det är svårt att ha långtråkigt sedan internet kom - men man kan ju fråga sig om det inte var ganska skönt att ha långtråkigt när det väl begav sig. Vad vi förlorar är självkontrollen, och det sociala livet förändras ofta i den mån att "man" inte längre umgås med andra i samma utsträckning (eller umgås med hjälp av internet) och därmed tappar delar av det sociala arvet, åtminstone delar av det som är generationsöverskridande eftersom barn och ungdomar nog oftast (och helst) umgås med jämnåriga online. Gällande att fysiskt umgås med jämnåriga får vi utgå från att förskola och skola är inkörsportar till att fungera socialt även om "att umgås med kompisar" innebär att alla sitter runt samma bord på lunchrasten, men blickar ner på sina eller kompisarnas iPhones. Hur som helst, tiderna förändras och vi med dem. Det är bara att gilla läget, hur nostalgisk man än blir när man tänker tillbaka på barndomens söndagar när man spelade monopol med brorsan och så. | |
| Guldplate | 2013-04-01 09:46 | |
![]() | Traditionell utveckling av ett samhälle. För att vinna vissa saker så måste vi förlora andra. Sker vid varje teknikutveckling och Internet är ingen skillnad. Klassiskt är också att vi "överdoserar" användandet och tilliten till det nya och tappar för en period mycket av gamla vanor och traditioner. Skapas bättre balans med tiden. Internet har börjat balanseras upp med våra andra behov. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-04-01 10:19 | |
![]() | allt att vinna ,med internet inget att förlora | |
| ingson | 2013-04-01 10:42 | |
![]() | Är det verkligen lämpligt att diskutera denna fräga över internet? | |
| personenovan - Ej medlem längre | 2013-04-01 10:51 | |
![]() | jag tror att många singelhushåll gradvis blir mer trevliga att besöka då bostadsinnehavaren börjat spendera allt mer tid hemma och upptäckt vilket råtthål dom egentligen bor i. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-04-01 18:58 | |
![]() | känner igen mig även i storhushåll tänderarar att komma ner på råtthålsnivå,men det är inte bara internets fel utan mest mitt eget | |
| Lill-IT | 2013-04-01 19:01 | |
![]() | 2.bp.blogspot.com/_z...lu tion.jpg | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-04-01 19:03 | |
![]() | haha | |
| pabster1 | 2013-04-01 20:06 | |
![]() | Äh jag har börjat gå åt motsatt håll. Börjat inse hur trist och begränsat det är att chatta med vänner istället för att ses. Samt försöka begränsa tiden vid datorn och vara ute mer. Internet har sin största charm när man diskuterar med människor man inte känner. | |
| JesusGudsson - Ej medlem längre | 2013-04-02 07:32 | |
![]() | nja, ibland när jag inte hunnit träffa min bästa vän på ett par dagar är videosamtal ett bra alternativ. | |
| jellyflower | 2013-04-02 08:39 | |
![]() | När man ska uppfostra och sköta om sina sällskapsdjur är Internet fantastiskt. Förr fick man fråga någon som kanske visste, eller hade hört, man fick låna böcker på biblioteket, ofta gamla och utdaterade. Det var oerhört begränsat med information och kunskap. Nu kan man googla om ens kanin får ont i magen och så får man reda på vad man ska göra, man kan diskutera med andra som varit med om liknande, få stöd och hjälp och ovärderliga tips. Sällskapsdjuren vinner på detta big time. | |