Spelrum
| Giraffen | 30 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 19 |
| Inloggade | 49 |
Mobilspel
| Pågående | 19 628 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| chamila | 2013-04-01 19:05 | |
![]() | flytt till sri lanka har träffat en man från sri lanka, som har tagit mig med storm. förhoppningsvis kommer han o hälsar på i sommar men sen åker han ju hem till sri lanka igen. Vi har bestämt oss för att gifta oss men jag börjar tänka på alternativen vi har. Ska vi bo kvar här i sverige eller ska jag följa med honom ner. Jag själv är tillfälligt arbetslös o jag har ingen bra kontakt med min familj o alla mina vänner har skaffat familj. Så tänkte bara höra lite om era åsikter eller om det är någon som har liknande erfarenheter eller känner någon som har gift sig med någon. Det är ju lixom kulturkrock på hög nivå men kärleken har inga gränser :) | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-04-01 19:09 | |
![]() | Har du träffat honom irl? | |
| Incidental - Ej medlem längre | 2013-04-01 19:10 | |
![]() | Bo i Sverige! | |
| chamila | 2013-04-01 19:12 | |
![]() | ja vi har känt varandra länge o träffats men blir ganska dyrt i längden att bara åka på semester ner | |
| Lillstölla | 2013-04-01 19:17 | |
![]() | Är det ett alternativ att han flyttar hit kanske? Annars kan man ju alltid åka ner och stanna en längre period och känna efter hur man trivs och bestämma sig när man fått lite mer kött på benen så att säga. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-04-01 19:17 | |
![]() | Mycket problem där borta bo här | |
| pabster1 | 2013-04-01 19:32 | |
![]() | Jo jo den där men att få nytt jobb träffat någon och flytta iväg 1 april.... osv osv En kompis som är IT konsult körde den för ett par år sedan. Han skulle flytta till nytt jobb i Thailand. La upp bild på hus namn på företag och sedan att de faktiskt sökte ännu fler. Han hade en kollega som tom på allvar började diskutera att flytta han också jo för lönen var ju riktigt bra.... Numer tror ingen på hans 1 aprilskämt trodde jag....Fast i år har han fått barn söta bilder på FB osv osv.... ruskigt myket gratulationer mm mm nej jag gick inte på det.... | |
| chamila | 2013-04-01 19:55 | |
![]() | ehh okej detta är lixom inget aprilskämt , ville bara ha lite åsikter o så. Men det mest praktiska kanske är att vi bor i sverige | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-04-01 19:58 | |
![]() | det är långt ifrån problemfritt där borta,det är mera trygghet i gamla svedala,och framtiden där borta är oviss | |
| pabster1 | 2013-04-01 20:01 | |
![]() | Tänk vad fantastiskt det var när man var sådär naivt kär....... Ett bra sätt att vända sitt liv upp och ner..... Bin there done that.... | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-04-01 20:02 | |
![]() | kärleken är fantastisk helt stormande underbar | |
| diffdiff | 2013-04-01 20:07 | |
![]() | har flyttat för kärleken inget jag ångrat | |
| chamila | 2013-04-01 20:10 | |
![]() | ne ibland kanske man ska våga o chansa lite oxå , har alltid levt på den säkra sidan , kanske dags att göra nåt drastiskt | |
| Incidental - Ej medlem längre | 2013-04-01 20:12 | |
![]() | Ta hem honom! | |
| Maradona1986 | 2013-04-01 20:15 | |
![]() | Ta chansen så klart. Du har givetvis allt att vinna och ni kan alltid ändra er senare och flytta till Sverige. Sedan är det givetvis svårt för oss att bedöma vilket liv ni skulle kunna ha där, i ett land med helt andra inkomstklyftor. Men om ni bedömer att ni skulle ha en ok nivå ekonomiskt skulle jag inte tveka en sekund. Lycka till!! | |
| limpan__2 | 2013-04-01 20:16 | |
![]() | Håller med Maradona! Och önskar såklart lycka till! | |
| Sote | 2013-04-01 20:33 | |
![]() | Det beror ju helt på hans och din ekonomiska situation. Har han möjligheter att få jobb här, har han en utbildning som är gångbar här? Har du en utbildning som kan ge dig jobb där? Är du insatt i kulturen där på en mer vardagsnivå och inte bara i ett romantiskt semesterskimmer? Hur är kvinnans status där? Har du träffat hans familj? Det är klart att du ska flytta om omständigheterna är rätta men det blir vardag till slut av det mesta så du måste se till att ha ett eget liv också. Lycka till vilket som. | |
| cheesecake90 - Ej medlem längre | 2013-04-01 21:35 | |
![]() | Det dröjde inte länge förrän det kom råd om att bo i Sverige för det är inte lätt att leva där och tryggt här i Sverige. Ska vi utgå bara från fokuset på henne eller på paret? Visst för de flesta av oss finns ju en stor trygghet i Sverige men hur är det för detta par tillsammans? Vi vet ju inte så mycket om vad han har för sysselsättning där, vad TS kan tänka sig jobba med och så vidare. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-04-01 21:39 | |
![]() | det är ju lite krig där och det är inte så kul,inte för hon, och inte för han heller skulle jag tro, inte så kul om han skulle bli inkallad i kriget,ingen trygghet presis | |
| cheesecake90 - Ej medlem längre | 2013-04-01 21:40 | |
![]() | TS. Ett tips: www.sviv.se/index.ph...ie w/iso/LK | |