Spelrum
| Giraffen | 23 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 23 |
| Inloggade | 46 |
Mobilspel
| Pågående | 19 599 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Informerad | 2013-04-11 23:46 | |
![]() | vänta ut slut När någon man spelar med avviker (eller inte bryr sig att lägga brickor) utan att avbryta, måste man vänta rätt länge innan spelet avbryts automatiskt som jag förstått det? har hänt mig ett par ggr vilket är rätt irriterande för jag kan inte starta ett nytt spel och avbryter jag själv så förlorar ju jag. Eller finns det nåt man kan göra? relativt irriterande är det. | |
| stormig | 2013-04-11 23:46 | |
![]() | typ 5 min | |
| Informerad | 2013-04-11 23:49 | |
![]() | mm 5 långa minuter | |
| meramera | 2013-04-11 23:53 | |
![]() | aldrig att jag ens skulle överväga att vänta. aldrig att ratingförlust skulle få mig att sitta där o vänta bara. hur kan man bry sig så om rating? förlorar man så ser man till att spela upp den igen om det känns angeläget | |
| Hinken76 - Ej medlem längre | 2013-04-11 23:59 | |
![]() | Det fina med datorer är att man kan göra flera saker samtidigt på dem! Missförstå mig rätt nu, jag har inget som helst simultanförmåga. Men om man hamnar i en match med en motståndare som "försvinner" är det knappast några problem att slå ihjäl de minuter som krävs för att vinna matchen medans man väntar på sina drag. Själv brukar jag titta på YouTube-repriser av Bingolotto, men det funkar kanske inte för alla. | |
| klantglenn | 2013-04-11 23:59 | |
![]() | visst är det lite tråkigt, men det är ju bara att försöka samla så många poäng det går och se fram emot ett rejält ratingpåslag... om man nu bryr sig om det :) annars är det ju bara som meramera säger: avbryt. | |
| Incidental - Ej medlem längre | 2013-04-12 00:00 | |
![]() | Haha Hinken | |
| Informerad | 2013-04-12 00:01 | |
![]() | Nu är ju inte jag överdrivet ratingkåt om det uppfattades så. Men har jag påbörjat ett spel vill jag naturligtvis spela färdigt det. Lite det spelet går ut på bland annat ju. Mitt inlägg var kanske klumpigt formulerat och snarare riktat till support. Tänkte att det kanske kunde funnits en smidigare lösning på det. Oroa er inte, min värld går inte under för detta. | |
| blue_moon | 2013-04-12 00:09 | |
![]() | Det är skillnad på väntetid när man spelar panik! (som meramera) och snabb (som Informerad). I det förstnämnda fallet är väntetiden max 5 minuter = 3 min speltid + 2 min minustid innan matchen avbryts. Spelar man snabb så kan man i värsta fall få vänta 15 min + 5 min minustid i det fall spelaren går ifrån utan att koppla ned. Har man tålamod att vänta och lägga varje gång man får chansen så ökar man dels sin rating, dels ser det bättre ut i "tårtan" på profilsidan om man inte har en massa avbrutna matcher. ;) | |
| klantglenn | 2013-04-12 00:15 | |
![]() | finns ju även möjligheten att passa tre gånger och på sätt avbryta, borde gå snabbare... antar dock att det indirekt kan ha en negativ inverkan på ratingen. | |
| Hinken76 - Ej medlem längre | 2013-04-12 00:19 | |
![]() | Mjo det är ju sant blue_moon. Man skulle kanske kunna införa en inaktivitetsgräns? Inga drag/brickbyten/pass på en viss tid skulle leda till automatisk förlust, precis som när någon loggar ut. Känns onödigt som du påpekar att man måste vänta ut hela speltiden + övertidsgränsen i värsta fall. | |
| blue_moon | 2013-04-12 00:47 | |
![]() | Klantglenn Det blir samma väntetid för dig även om du passar varje gång det är din tur. Du måste ändå invänta motspelarens (som lämnat) betänketid. Då kan du lika gärna lägga - så fint du nånsin kan. Rakt ut på röda mattan om du spelar slumpat! :) | |
| blue_moon | 2013-04-12 00:54 | |
![]() | Hinken76 Ditt förslag om inaktivitetsgräns kanske kan få andra oönskade effekter. Man kanske själv råkar bli nedkopplad och skulle då förlora innan man kopplat upp sig till spelet igen. Dessbättre händer det inte så ofta att motspelaren drar. Man får väl lära sig välja sina matcher med omsorg i fortsättningen. | |
| kajix | 2013-04-12 03:16 | |
![]() | Jag tycker inte det var klumpigt formulerat utan snarare klumpigt läst av de andra. En avbruten match får man aldrig ogjord hur mycket man än spelar. Att lösa problemet på något vettigt sätt är nog dock svårt eftersom det kan bli olyckliga konsekvenser som blue_moon visat på. | |
| blue_moon | 2013-04-12 11:34 | |
![]() | Vidhåller min uppmaning att stanna kvar när motspelaren dragit. Bra tips från Hinken76 att titta på Youtubeklipp för att fördriva tiden - om man inte föredrar att planera sitt nästa drag omsorgsfullt och räkna brickor som har gått. Men jag tar tillbaka det jag sa om röda mattan. Bäst att vara försiktig. För tänk om motspelaren skulle råka sitta kvar och plötsligt ser sin chans att slå till med ett 300-poängsord. En strategi att låtsas försvinna från spelet för att motspelaren ska klanta sig eller ge upp? | |
| diffdiff | 2013-04-12 11:36 | |
![]() | Bara att vänta ut tiden : Surt men man får i alla fall lite poäng för besväret | |
| blue_moon | 2013-04-12 11:47 | |
![]() | Javisst diffdiff! Men om jag inte har tid att vänta ut motspelaren, så skulle jag kunna tänka mig att själv lämna spelet - för att laga middag, göra mig i ordning för utgång, ringa en kompis som jag lovat etc. Men det förutsätter att jag har ett poängmässigt övertag i matchen och mer tid kvar än motspelaren! Efter 6 omgångar av inaktivitet avbryts spelet ändå. | |
| diffdiff | 2013-04-12 11:51 | |
![]() | Jag håller med blue_moon det är tråkigt men vad göra? | |