Spelrum
Giraffen | 1 |
Krokodilen | 1 |
Elefanten | 1 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 1 |
Inloggade | 4 |
Mobilspel
Pågående | 20 512 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
stormig | 2013-04-12 22:38 | |
![]() | lagligt? Är det någon som vet om det är lagligt att köra automatbil med 1 arm? Den vänstra armen är gipsad | |
Sote | 2013-04-12 22:59 | |
![]() | Beror väl på hurrörlig du är med din gipsade arm. Man behöver ju bara kunna hålla ratten i ett bra greppmen till detmesta annat så använder man juhöger hand. Jag hade gips för några årsedan och det var inga problem attköra. Tror inte det är olagligt i alla fall. | |
glykemi - Ej medlem längre | 2013-04-12 23:00 | |
![]() | haha! har vederbörande körkort så är det lagligt (definition icke straffbart) så länge vederbörande kör obehindrat. om vederbörande hamnar i bedömningssituation, efter ex. olycka eller varför inte bara kontroll, får åklagare alt. rätten bedömma om ev överträdelse ("olaglighet"). | |
stormig | 2013-04-12 23:05 | |
![]() | Tack då fortsätter jag att köra | |
glykemi - Ej medlem längre | 2013-04-12 23:17 | |
![]() | gör det. men som sagt; det du riskerar är att bli åtalad för - vårdsslöshet i trafik, OM någonting inträffar (inklusive att du är "offret" tom påkörd bakifrån etc.) men även vid en sedvanlig kontroll om oförlåtande konstapel bedömer din körförmåga negativt påverkad. | |
stormig | 2013-04-12 23:46 | |
![]() | måste våga chansa ;-) | |
corlini | 2013-04-13 09:43 | |
![]() | hmmm, har jag inte tänkt på. körde själv hela förra året trots periodvis gips och 3 op. däremot var det skitsvårt att messa eller kolla FB under tiden eftersom enda lediga armen var i gips. | |
Björn K-hamn | 2013-04-13 10:23 | |
![]() | Corlini, kan du inte ha ena armen i mitella även om den inte är skadad när du kör, så slipper du hålla på med mobilen? | |
corlini | 2013-04-13 10:34 | |
![]() | :) jodå, försöker bara vara effektiv. håller kontakten med kunder, familj och vänner när jag kör eftersom jag jobbar innan jag åker och när jag kommer fram. en ful ovana att få saker gjorda när man sitter i bilen. | |
anickanick | 2013-04-13 10:39 | |
![]() | Corlini har du huvudet i gipsvagga eller??? Trodde du var en skärpt person men nu tvivlar jag på det FB o messa under tiden du kör!! Totalt respektlöst mod andra medtrafikanter | |
chupa - Ej medlem längre | 2013-04-13 10:48 | |
![]() | corlini jag tycker inte det så farligt att messa eller så i bilen jag gör det själv ibland men tänk såhär oxå: du tjänar lite lite tid när du gör så men ökar oxå risken att smälla med bilen och inte kunna jobba på flera månader. då förlorar du timmarna du tjänat ihop ganska fort. | |
anickanick | 2013-04-13 10:56 | |
![]() | Framförallt så riskerar du att köra på andra som vågar sej ut på vägen samtidigt som du,kanske ett barn på väg till sin häst (som du brinner för) eller den äldre damen på cykel du missade i korsningen,men skam den som ger sej Det är bara att blunda och gasa alltid träffar du något.... | |