Spelrum
| Giraffen | 25 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 7 |
| Inloggade | 32 |
Mobilspel
| Pågående | 19 592 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| julkulan | 2013-05-05 21:49 | |
![]() | Varför tackar så få för god match? Jag har spelat ett tag, men det jag funderar på är när jag skriver Grattis, och tfgm är det sällan någon som svarar. Hur gör ni? Spelar bara och sedan nästa spel? Jag tycker det är trevligt att få tack tillbaka. | |
| Incidental - Ej medlem längre | 2013-05-05 22:03 | |
![]() | Tycker att de flesta tackar. Bryr mig inte så mycket om de inte gör det. | |
| latherese | 2013-05-05 22:05 | |
![]() | såklart är det trevligt när folk tackar, men jag har slutat lägga ner energi på att bli irriterad på dem som inte gör det. | |
| blue_moon | 2013-05-05 22:06 | |
![]() | De flesta som jag spelar med både hälsar i början och tackar på slutet. Men det händer ibland att någon som förlorat stort mot mig bara drar utan ett "tfm". | |
| Incidental - Ej medlem längre | 2013-05-05 22:07 | |
![]() | Haha, ja det brukar vara så =) | |
| pink ribbon - Ej medlem längre | 2013-05-05 22:11 | |
![]() | Julkulan, du lär nog knappast få något svar på din fråga varför. Det tillhör sportslighet och speletik att hälsa och tacka. Personligen spelar jag ogärna igen med oartiga surdegar. | |
| diffdiff | 2013-05-05 22:15 | |
![]() | Finns ju dom sim inte hälsar och tackar. Tråkigt men vad göra | |
| Matthias M | 2013-05-05 22:25 | |
![]() | Jo det kan man ju fråga sig men jag antar att det beror på att folk är otrevliga å inte bryr sig helt enkelt. Själv så brukar jag alltid tacka för en go match och om motståndaren lägger nått ord som ger lite klirr eller bygger in nått ord på ett snyggt sätt så kommenterar jag det med. Om motståndaren är pratsugen så är det ju alltid trevligt att snacka lite :) | |
| julkulan | 2013-05-05 22:30 | |
![]() | Pink ribbon, håller med dig att det det tillhör speletik. Och hur svårt kan det vara att bara vara lite trevlig. Men skit samma, bara en fundering jag hade. | |
| julkulan | 2013-05-05 22:50 | |
![]() | Matthias M, finns hopp för mänskligheten när jag läser ditt inlägg :-) | |
| julkulan | 2013-05-05 22:50 | |
![]() | Matthias M, finns hopp för mänskligheten när jag läser ditt inlägg :-) | |
| julkulan | 2013-05-05 22:51 | |
![]() | Hoppsan, segt internet :-) | |
| Måns_E | 2013-05-05 23:43 | |
![]() | 90% brukar skriva ett tfm eller tfgm, själv så blir jag inte så värst upprörd när någon låter bli. Folk får väl göra som de vill, och jag tycker att det är fullt förståeligt att inte få ett tack för en god match om man vinner med 300 poäng och motståndaren har suttit med FFGGHHV-ställ genom större delen av matchen. | |
| bujum | 2013-05-06 06:27 | |
![]() | Oavsett om jag førlorar eller vinner tackar jag før matchen. Undantaget ær de gånger jag spelar mot någon som inte hejat i børjan av matchen. En annan sak ær nær motspelaren segar och drar øver tiden utan att ha tekniska problem. Då brukar jag istællet før tfgm bara skriva tfm før då anser jag inte att matchen varit god. | |
| marmotte | 2013-05-06 07:16 | |
![]() | Mitt problem är snarare det är motståndaren hinner både tacka för matchen och dra innan jag lyckats trycka ner ett tfgm. Jag kanske iofs ska starta en egen tråd om detta. Hur ofint är det inte att tacka och sen sticka innan motspelaren hunnit återgälda tacket? Varför gör så många så? Har snackar vi bristande etik på lite högre nivå, jag vet. Men ändå. | |
| KjellAnders | 2013-05-06 07:43 | |
![]() | Måste säga att de flesta både hejar innan start och tackar för matchen efteråt. Själv lyckas jag ibland med att inte sända iväg hejet direkt utan upptäcker det mitt i matchen. Alltså kan det även hända andra. | |
| 125478 - Ej medlem längre | 2013-05-06 10:42 | |
![]() | Jag tycker att ett tack för matchen bör komma när man spelat färdigt. Det är irriterande när någon skriver tfm medan spelet pågår. Jag undrar hur man egentligen kan veta varför den andre spelaren dragit över tiden, det behöver inte vara med flit. | |
| meramera | 2013-05-06 10:52 | |
![]() | jag är helt obrydd, drar direkt matchen är över, däremot kan jag skicka på motspelaren ett hej. om den har första draget har jag första draget o den hälsar så hälsar jag tillbaka. får jag ett hh möter jag det med isande tystnad. det är det mest respektlösa någon gör här. har du inte tid att skriva hej, låt bli då. mig spelar det ingen roll om hälsandet uteblir. | |
| SirMattBusby | 2013-05-06 11:04 | |
![]() | Jag hälsar alltid men går det klappruttet så blir jag skitsur och drar...ber om ursäkt för det men är man rutten förlorare så är man ;) Försöker bättra mig men det är svårt (skäms) | |
| pink ribbon - Ej medlem längre | 2013-05-06 11:08 | |
![]() | Jo, det kom ju en del förklaringar till varför. Håller med om att heil hitler (hh) ser för jävligt ut, men man kan ju vara artig själv för det. Såna där gammalmodiga dataförkortningar är rysliga, jag avskyr när folk asg. lol heter det :) | |