Spelrum
| Giraffen | 2 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 2 |
Mobilspel
| Pågående | 19 610 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Kordell - Ej medlem längre | 2013-05-19 07:53 | |
![]() | Framtidens Malmö? www.dn.se/nyheter/sv...yn ar-bort. Hur ser Malmö ut om 15 år? | |
| Kordell - Ej medlem längre | 2013-05-19 07:54 | |
![]() | www.dn.se/nyheter/sv...ty nar-bort | |
| corlini | 2013-05-19 08:29 | |
![]() | vart vill du komma? skulle detta förvåna någon? | |
| marmotte | 2013-05-19 08:54 | |
![]() | Corlini, kanske inte förvåna men uppröra eller få någon att reagera. Det är ju ganska fruktansvärt. Utsatta människor får en fristad här och använder den för att fortsätta den konflikt de flytt ifrån, men nu här i Sverige och emot människor som i Sverige råkar vara i minoritet. Jag tycker att samhället borde markera väldigt hårt mot detta. Vill man kriga kan man väl stanna i hemlandet och göra det? Varför ska vi ge plats och försörjning åt folk som vill, inte bara fortsätta, utan också utvidga den konflikt de sett sig tvingade att lämna sitt hemland på grund av? | |
| nulltj - Ej medlem längre | 2013-05-19 09:11 | |
![]() | Topp, marmotte. Håller helt med. | |
| kajix | 2013-05-19 10:02 | |
![]() | Kan du med egna ord beskriva vad du menar Kordell? Hur tänkte jag nu förresten... | |
| Kordell - Ej medlem längre | 2013-05-19 10:05 | |
![]() | Ska vi bygga framtidens Sverige med analfabeter? | |
| kajix | 2013-05-19 10:08 | |
![]() | Nej. Vi ska inte bygga framtidens Sverige med analfabeter. Har du fler kluriga frågor? | |
| Kordell - Ej medlem längre | 2013-05-19 10:08 | |
![]() | Vi strävar mot världstoppen, ekonomiskt och i utvecklingen för vi har europar största analfabetism. | |
| susila | 2013-05-19 10:32 | |
![]() | Kordell, du vill ju helt uppenbart föra fram en ståndpunkt men du gör det klumpigt. Man blir bara arg och trött, och då slutar man lyssna. Ditt första inlägg var bra och diskuterbart, men sedan förstör du alltihopa genom att börja spotta ur dig avancerat rasistiska dumheter om djur och analfabetism. Det är inte så man vinner gehör för sina tankar och idéer. Det är så man blir avstängd från forum och blir betraktad som ett obildat pucko. | |
| Kordell - Ej medlem längre | 2013-05-19 10:47 | |
![]() | Du har rätt susila, men ibland så ...Alla dessa "nya" svenskar som lever på våra skattepengar. Och inte en tanke på att jobba nej .Vi somalier jobbar inte.. | |
| JarOfHearts - Ej medlem längre | 2013-05-19 10:59 | |
![]() | "Ibland så läser man fakta om att svenskarna ligger under genomsnittet då det gäller matte och svenska." Jag har svårt att tänka mig att svenskarna ligger under snittet när det gäller svenska. | |
| apbur | 2013-05-19 13:59 | |
![]() | Som vanligt ser majoriteten till att det inte blir en seriös diskussion kring ett ämne som förtjänar en seriös diskussion. Ni är lika goda kålsupare allesammans, den som pekas ut som rasist och de som ständigt förstör diskussionerna med vad de tror är ett gott syfte för att de klär in sin dumhet med antirasistiskt förkläde. Ni är så tröttsamma. | |
| apbur | 2013-05-19 14:49 | |
![]() | Vad skönt att ni än en gång fick anledning att ducka för frågan genom att helt fokusera på att TS senare i tråden länkar till avpixlat, efter att en vettig skribent påbörjat en seriös diskussion kopplat till frågan om antisemitism. Att helt avfärda någons åsikter bara för att personen i fråga kan associeras till något man inte tycker om skapar dumhet. Ni förser er själva med skygglappar och att vägra bredda grunden för era åsikter genom att enbart ta del av åsikter som redan sammanfaller med era egna så kommer ni aldrig nå någon form av klokhet. Var lite fri i tanken. Ta även del av det som står på avpixlat. Går allt att avfärda? Jag har väldigt svårt för trångsynthet, i alla riktningar. | |
| apbur | 2013-05-19 15:12 | |
![]() | Själv skulle jag kunna tänka mig att diskutera ett fenomen som man kan läsa sig till i TS FÖRSTA länk. Jag reagerar spontant negativt på att man bildar lag i sporter grundat på religionstillhörighet. Jag tycker inte det är rumsrent och förvånas över att det verkar så okontroversiellt. Nu låter vi nationer och olika geografiska områden skapa lag men det finns inga krav på geografisk tillhörighet. Huvudsaken man vill spela för laget och kommer på matcherna. Religion har och bör inte ha något med sport att göra. Man är inte en bättre fotbollsspelare för att man är jude och det borde inte vara en legitim anledning att utesluta andra. Tycker också det blir problematiskt när man förstärker strider mellan olika etniciteter eller liknande genom att gruppera dem inom sporten. Jag tycker det är mer naturligt att gruppera sig och på så vis även utesluta andra efter sånt som kan påverka prestationen i sporten. Ålder, kön, matvanor (typ veganer), handikapp och talang är exempel på legitima skäl. Hårfärg, skostorlek, religionstillhörighet, ursprung och musiksmak är exempel som jag inte tycker är legitima skäl. Vad tycker ni? | |
| Guldplate | 2013-05-19 15:15 | |
![]() | Jag håller inte med TS men väl Apbur. Enligt mig så är det många gånger antirasisterna som skapar mest rasism. Det är bara att gå till sig själv och fundera. Om man har en åsikt som andra bemöter med att säga att man är en idiot som tycker så, att man inte har något att komma med och att folk skiter i vart man åker bara man försvinner... Kommer man ändra sin åsikt pga detta? Kommer de som inte fullt delar denna åsikt men känner att det delvis är sant våga uttala sina tankar när de vet vilket bemötande de får? Kommer de sistnämnda ändra sina åsikter om de aldrig vågar diskutera dom? Går vi till SD och bemötandet deras åsikter fått och ser om det varit ett effektivt bemötande så kan vi konstatera att SD fått fler anhängare efter valet än de hade under valet. Till stor del, enligt mig, antirasisternas värdelösa sätt att bemöta diskussionerna. | |
| gnagelram - Ej medlem längre | 2013-05-19 15:21 | |
![]() | Apbur: det "judiska" laget hade förra året flera muslimska spelare stod det i artikeln. Jag tycker mig märka att det svenska samhället har rejält stor tolerans för antisemitism. Det hör såklart delvis samman med att stora delar av åtminstone vänsterblocket är väldigt propalestinsk, för att inte säga israelfientlig. Det finns också en väldig stor rädsla för rasiststämpeln om man inte är odelat positiv till allt som kan kopplas till muslimer. Med detta sagt är det ändå svårt att se någon lösning i de skurar av avpixlat-länkar som postas. Deras lösning är ju ökat förtryck av allt "fosterlandsfientligt", såväl judiskt som muslimskt. | |
| apbur | 2013-05-19 15:32 | |
![]() | gnagel, TS bidrag i den här tråden är uselt och pinsamt. Dock tycker jag inte man är särskilt mycket bättre själv om man går in i tråden och inte gör någonting för att försöka höja nivån. Jag tycker man gott kan läsa vad som sägs i avpixlat. Det är viktigt att ta del av argument från meningsmotståndare. Nu riktar jag inte det här till dig men det förstår du nog redan. Det spelar inte så stor roll att det slutligen fick vara med muslimer i deras judiska lag efter konflikter. Jag menar att det är fel att skapa lag på sådana grunder från början och fenomenet existerar i allra högsta grad. | |
| Mouche - Administratör | 2013-05-19 15:50 | |
![]() | Ämnet är intressant. TS:s inlägg är däremot betydligt mindre intressanta. Länkar till avpixlat är inget vi önskar se här men att däremot debattera om saker, även om de är brännande, är fullt tillåtet så länge som inläggen håller sig inom lagens gränser och Betapets egna regler. Jag vill också påpeka att, nej, det är inte tillåtet att kalla andra för rasister med mera, enbart för att de/den personerna inte delar ens egna åsikter. Jag kommer att rensa tråden men efter det är den öppen för debatt igen. Mouche | |
| corlini | 2013-05-19 16:05 | |
![]() | Marmotte, jag håller med dig till fullo i det inlägg du inledde med. det jag undrade var om någon verkligen blev förvånad, överraskad eller ser innehållet kring tex den lilla judiska gruppens situation som någon nyhet? att det är såhär mellan inflyttade grupper är ingen sensation och sker varje dag i varje stad i landet. många av dem som sökt sig hit är riktiga arslen och hade inte deras "sida" hamnat illa till i hemlandskonflikten hade de stannat där och fortsatt som de gjorde innan vågskålen slog över, nu fortsätter de här istället. långt ifrån alla som kommer är "oskyldiga" offer och genomgoda demokrater, i vissa fall kommer de för att deras lag håller på att förlora på hemmaplan. den som trodde något annat är bara naiv och godtrogen. | |