Spelrum
| Giraffen | 9 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 9 |
Mobilspel
| Pågående | 19 583 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| jag vinner | 2013-05-20 13:41 | |
![]() | Likhet inför lagen? Citat från SVT text idag "Direktörer anklagas av Ericsson Ericsson anklagar två tidigare direk- törer i bolaget för att ha plundrat det på hundratals miljoner kronor, skriver Dagens Industri. Direktörerna har hävdat att Ericsson hade hemliga konton i Schweiz för att betala olika agenter, hundratals mil- joner slussades till okända mottagare. Enligt DI kan Ericsson nu bevisa att en del av pengarna gick till konton som kontrollerades av direktörerna. Enligt en skiljedom, som hovrätten fastställt, ska en direktör betala tillbaka 100 miljoner kr. En process mot den andre direktören pågår." Ger mej fan på att de får betala tillbaka några miljoner men behåller det mesta de stulit.... Och några andra straff lär de väl inte få... Blir ju liksom lite patetiskt när bankrånare döms till flera år i jämförelse..... | |
| limpan__2 | 2013-05-20 14:04 | |
![]() | Att det är en viss skillnad i straff på ett rån (ofta väpnat) och ett bedrägeri är väl inte så upprörande? | |
| jag vinner | 2013-05-20 14:11 | |
![]() | Så du finner det naturligt att direktörerna inte ska sitta bakom galler limpan? | |
| överqvist | 2013-05-20 14:17 | |
![]() | Givetvis ska straffet stå i paritet med omfattningen av brottet och således ska dom låsas in men det kommer givetvis aldrig att ske, likhet inför lagen? har aldrig och kommer aldrig att bli så!!! | |
| limpan__2 | 2013-05-20 14:44 | |
![]() | Hur kom du fram till det? Det var jämförelsen med bankrånare jag fann märklig. | |
| jag vinner | 2013-05-20 17:05 | |
![]() | Man får intrycket av att du tycker att den som rånar via bedrägeri gör en bagatelliserad sak, på gränsen till beundransvärd. Men du svara inte på min fråga.... Limpan... | |
| limpan__2 | 2013-05-20 17:10 | |
![]() | Det är klart grova bedrägerier ska ge fängelse. | |
| corlini | 2013-05-20 19:12 | |
![]() | vi kommer aldrig bli lika inför lagen, det är vi nog medvetna om allihopa. för att sätta någon bakom galler krävs anmälan, åtal, bevis och det kommer nog aldrig ske. | |
| tapa | 2013-05-20 20:16 | |
![]() | kommer alltid att finnas förmildrande omständigheter för de som har råd att betala,eller ljuga sej ur mäster P:s garn Sen kanske det går att hedersrelatera även ekonomiska brott,,det var en ny infallsvinkel dock inte tänkt som slagträ i debatten.,men spännande ändå | |
| pabster1 | 2013-05-23 19:06 | |
![]() | äh det är inte stöld utan mutor.... | |
| krillo18442 | 2013-05-30 01:14 | |
![]() | Skiljedom har ju inget med likhet inför lagen att göra. Skiljedomar är ju av naturen sekretessbelagda. Dvs av naturen ej jämförbara med allmänt åtal (bankrån). Läs på och gör om. | |
| jag vinner | 2013-05-30 09:50 | |
![]() | Och da blir det aptitligare menar du Krillo? Go a moraleducation!!!!! | |