Spelrum
| Giraffen | 53 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 25 |
| Inloggade | 78 |
Mobilspel
| Pågående | 19 609 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Kokonut | 2013-05-22 07:35 | |
![]() | Ta fast och låt dom betala skiten.... Dessa upplopp som sker nu i husby m.m kostar samhället hutlösa pengar för dessa totalt pantade ungdomar och säkerligen vuxna personer som förstör..vandaliserar m.m. kostar oss skattebetalare mångmiljonbelopp. Ta fast asen. Hur svårt kan det va. Allt skall dalltas hela tiden. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-05-22 07:37 | |
![]() | och hur skulle dom betala ? socialbidraget räcker inte till ena bakskärmen på en bil | |
| jaapmeister - Ej medlem längre | 2013-05-22 07:38 | |
![]() | Det är skollans fel att det dalltas för mycket. Barnen lär sig inte ens stava. | |
| limpan__2 | 2013-05-22 07:42 | |
![]() | "och hur skulle dom betala?" Dags att införa straffarbete kanske? Det är rent löjligt att några på fullaste allvar verkar hålla med om att det är rimligt att de "kommunicerar sin protest med samhället" genom att bränna grannens bil... | |
| Kokonut | 2013-05-22 07:48 | |
![]() | Detta kostar.... siffran skulle jag inte vilja veta. Ja straffarbete hade nog vart nåt . Att ta fast många ur denna skala kan fan ej va svårt... Vad e problemet här i sverige..... | |
| krysopras | 2013-05-22 08:02 | |
![]() | Hur gör de i Frankrike och England när sånt här händer där? | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-05-22 08:17 | |
![]() | dom kan åka tillbaks och fortsätta sin krig där,dom tycks gilla det | |
| SirMattBusby | 2013-05-22 08:21 | |
![]() | Detta är ju fan tragiskt och Åkesson med sitt anhang gnuggar händerna...Usch, låt polisen göra sitt jobb...Oavsett vem det är, vandaliserar man på detta viset ska man fan sättas dit och det rejält. | |
| krysopras | 2013-05-22 08:25 | |
![]() | Men det ska ju bevisas. Och förövarna är unga. Så med nuvarande rättssystem går inte det. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-05-22 08:33 | |
![]() | Polisen klarar inte av att hantera dom,grundproblemet är att det inte finns några jobb,dom har ingen meningsfull sysselsättning | |
| lamaglama | 2013-05-22 08:43 | |
![]() | Tror du dessa 16-åringar vill jobba Titttiii? Jag tror de har rätt kul med de här upptågen. Det är liksom cooolt. Det brinner som i en actionfilm. Det kan knappast toppas av nåt vanligt segt kneg. | |
| limpan__2 | 2013-05-22 08:48 | |
![]() | "grundproblemet är att det inte finns några jobb,dom har ingen meningsfull sysselsättning" De kan ju börja med att skaffa sig en utbildning, som alla andra har behövt göra. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-05-22 08:48 | |
![]() | jag är säker på att dom vill jobba,dom som är 12-13 år tycker nog att det är häftigt | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-05-22 08:51 | |
![]() | väldigt många skaffar sig en utbildning,sen finns det dom som inte är så begåvade så att dom har förmågan att skaf fa sig en utbildning,och där är problemet knappast är det några at läkare eller ingengörskandidater som är ute och bränner bilar | |
| Kokonut | 2013-05-22 08:54 | |
![]() | Ärligt så tror jag ej dom vill något alls. Dom lever i sin bubbla som dom haft där hemma. När man sj va i den åldern då va man på fotbollsplanen i stort sett hela tiden...alla sportade.... Idag sportar dom med gatsten..slagträn..m.m. I mitt tycke har iaf bubblan gått sönder å detta ÄR ett stort problem nu. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-05-22 08:57 | |
![]() | en liten liten del sportar med gatsten och slagträn,men dom har ingen meningsfull tillvaro,dom behöver lärlingsplattser | |
| limpan__2 | 2013-05-22 09:00 | |
![]() | Med utbilding menar jag först och främst att slutföra grundskolan och gymnasiet. | |
| Måns_E | 2013-05-22 09:04 | |
![]() | Det är klart att det är ett problem, precis som fotbollshuliganer som begår våldsamt upplopp är ett problem. Frågan är bara vilken som är den mest konstruktiva lösningen. Stora bötesbelopp till 16-åringar som redan har tänkt gå den kriminella banan tror jag inte är så värst avskräckande för förövarna. | |
| SirMattBusby | 2013-05-22 09:09 | |
![]() | Hur som helst måste ju polisen få ta i med hårdhandskarna för det är fan inte acceptabelt nånstans att hålla på så där. Inte fan går jag omkring och bränner bilar när jag blir frustrerad, sänder ju liksom helt fel signaler och tyvärr så finns det en vinnare här och det är SD. Helt sjukt, det jäkla partiet behöver inte ens göra reklam för det sköter alla andra om åt dem och framförallt begåvningsreserven som kallas politiska journalister. | |
| JarOfHearts - Ej medlem längre | 2013-05-22 09:14 | |
![]() | Jag tycker annars att vi borde fokusera på ökända problemområden som Östermalm. www.handelskammaren....ck holm.pdf | |