Spelrum
| Giraffen | 33 |
| Krokodilen | 1 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 30 |
| Inloggade | 64 |
Mobilspel
| Pågående | 19 457 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Hällekis | 2013-05-27 23:02 | |
![]() | Grannarna från helvetet Har ni problem med era grannar? Jag bor i en villa i ett mindre samhälle och har två grannar som klagar på allting. Idag tog jag ledigt efter lunch, skulle slipa räcket på min uteplats. Granne nr 1 kom ut efter tio minuter och hotade med polisen p g a oväsen, granne nummer 2 efter ytterligare fem minuter och påstod att slipdammet skräpade ner på hans tomt. Detta var en omöjlighet p g a ca 30 m avstånd och vindriktningen. En granne på andra sidan av granne 2:s tomt har fått klagomål på att hon använder elektrisk kaffekvarn och andra hushållsmaskiner på kvällstid. Vad gör man? Mördar grannarna??? | |
| pink ribbon - Ej medlem längre | 2013-05-27 23:23 | |
![]() | Har de inga jobb, eftersom de är hemma efter lunch? Det låter inte klokt att hota med polis p g a slipmaskinen. Man har väl rätt till normalt bruk av hushålls- och trädgårdsmaskiner mellan kl 07 och 22? Om ni inte kommer överens, kanske någon från kommunen kan medla och tala om vad som gäller. | |
| Måns_E | 2013-05-27 23:42 | |
![]() | Varför inte be grannen ringa polisen? Han skulle nog behöva få sig en tillsägelse av polisen själv, vilket man väl borde få om man larmar om banaliteter. Även poliser har väl vanliga vardagsbehov? | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-05-27 23:48 | |
![]() | det ena värre en det andra hör man,har inte jätte nära till grannarna,dom står ut med mig och jag står ut med dom,i bland kan det bli jobbigt då deras barn spelar hög musik till 03.00 på helgerna på sommaren för dom har högtalarna utomhus.Flytta sådana grannar är med en vad man står ut med | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-05-27 23:49 | |
![]() | hur långt är det mellan husen eftersom den elektriska kaffekvarnen hörs? | |
| Maradona1986 | 2013-05-27 23:59 | |
![]() | Tror nog som Måns att det är lika bra att låta dem ringa polisen. Skulle gärna lyssna på diskussionen när någon polisanmäler användande av kaffekvarn. Tror inte att de kommer att skicka nationella insatsstyrkan direkt. Om situationen är som den du beskriver så är det nog bara att, så gott det går, försöka ignorera dem. Så länge deras klagomål gäller hushållsapparater och dagtidsanvändande av slipmaskin, så behöver man knappast oroa sig om de skulle anmäla. Däremot är det ju lite trist att ligga i bråk med en granne, oavsett om man vet att man har rätt. Att mörda grannarna? Tja, skulle givetvis lösa detta problemet, men risken är att du skulle tvingas brottas med ett helt annat problem. Om man väger plus och minus mot varandra kanske denna lösningen inte vinner. Även om det är ett tight race.... | |
| arbetslinjen - Ej medlem längre | 2013-05-28 00:11 | |
![]() | Vad svarar grannen när du säger att vindriktningen inte tillåter hans påstående? | |
| Frizk | 2013-05-28 00:21 | |
![]() | Flytta? Det finns ju regler för hur du får hålla på och spela musik klockan 3 på natten hör väl kanske inte till det, men om grannarna klagar på annat så är det väl bara att skita fullständigt i det hellre än att riva upp sitt egna liv. Det är väl bara att rycka på axlarna åt grannar som inte har bättre för sig än att klaga på sina medmänniskor. Sen tycker jag väl att om det händer någon enstaka gång att grannarna spelar musik fram emot småtimmarna så kan man väl bjuda på det, men sker det varje natt är det kanske dags att göra något åt det. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-05-28 00:26 | |
![]() | tror inte dina grannar kommer ändra på sig dom verkar störda på riktigt | |
| micro113 | 2013-05-28 06:35 | |
![]() | Hällekis Avvisa grannarna från din tomt helt enkelt. Skulle polisen dyka upp så gör en anmälan om trakasserier. Någon grann-sämja att bevara tycks det ju existera - så det är ju inget du behöver tänka på. I hyreshus finns regler om buller efter en viss tid -- det innebär att du inte kan köra slipmaskinen efter ett visst klockslag. Däremot har du rätt att bruka en lägenhet dygnet runt, så att gå på toaletten, koka kaffe/mat osv är inget som man kan förbjuda ens nattetid. I villa gäller dina egna regler - det du däremot inte får göra är att störa allmänna ordningen. Att koka kaffe på natten räknas knappast dit - så ej heller att köra maskiner normal dagtid. | |
| Hällekis | 2013-05-28 08:53 | |
![]() | Till er som bryr er och kommer med vänliga förslag: Vi har stora tomter, min är på 1800 m2 och husen ligger på minst 25 m avstånd. Polisen finns inte på orten, de kommer inte om det inte är "riktiga" polisärenden. Kommunen bryr sig inte, min granne med kaffekvarnen har talat med dem. Hon har även spelat in ett hotfullt samtal på sin mobil och visat polisen som säjer att det där får ni klara ut själva. En granne har ett företag som han sköter hemifrån, den andre är nybliven pensionär. De som bodde i mitt hus innan jag köpte huset var släktingar till granne nr 2 och de upplevde inte några konflikter. Det här kan förstås bero på att det sker ett generationsskifte i området. | |
| boffertomte | 2013-05-28 09:01 | |
![]() | Den nyblivne pensionären kan uppleva en saknad av uppdrag i livet och vill därför korståga mot grannarna. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-05-28 10:01 | |
![]() | Hällekis,måste vara jobbigt,föreslår Bukettspirea som häck den blir som en vägg.svara dom med vänlighet baka bullar och ge dom en påse försök med 100% vänlighet kanske blir dom så förvånade så dom ändrar sig,om inte vänlighet funkar så går det alltid att överväga flytt,tråkigt att man inte väljer sina grannar | |
| le-lou | 2013-05-28 10:13 | |
![]() | Skit i dem o slipa på, de har inget att komma med. | |
| Bitte - Administratör | 2013-05-28 11:00 | |
![]() | Förövrigt så har polisen inget med sånt att göra ens ,, och som andra säger du gör vad du vill hemma hos dig under tiden mellan 07.00- 22.00 Bitte | |
| Minta | 2013-05-28 11:05 | |
![]() | Mala kaffe får man väl även göra efter kl. 22.00 om man bor i hus liksom att duscha, tvätta mm. | |
| Sharky68 | 2013-05-28 11:05 | |
![]() | Du kanske ska fråga grannen vad hen tycker om att ha ett grannhus som fått underhållet eftersatt. Om du inte slipar ditt räcke nu kommer de inom några år klaga på att din uteplats ser för jävlig ut. | |
| nulltj - Ej medlem längre | 2013-05-28 11:26 | |
![]() | Man fortsätter med sitt och låter folk bjäbba bäst dom vill, och vill dom ringa polisen och göra bort sig är det deras problem. | |
| Minta | 2013-05-28 11:46 | |
![]() | Måste vara svårt med sådana grannar på landet, det finns ju ingen att vända sig till. I en hyresrättslägenhet, kan hyresvärden vräka en besvärlig granne som klagar obefogat och mycket. | |
| boffertomte | 2013-05-28 12:43 | |
![]() | Bitte, det stämmer absolut inte att man får göra vad man vill hemma hos sig mellan 07 och 22. Man får t ex inte använda en lägenhet som replokal eller som snickeriverkstad. | |