Spelrum
| Giraffen | 33 |
| Krokodilen | 1 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 30 |
| Inloggade | 64 |
Mobilspel
| Pågående | 19 457 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Kelvoton | 2013-06-28 10:49 | |
![]() | Saker att göra på semestern? Om några veckor har jag min semester, ca 2 veckor. Lyckas inte lura med någon på utlandsresa. Vad skall jag hitta på för att det inte mest skall kännas som en pina? Har inte alltför många vänner så saker som är helt beroende av socialt umgänge kanske inte alltid funkar... | |
| Sote | 2013-06-28 10:58 | |
![]() | Geocaching kanske? älste sonen håller på med detta. Dom är några stycken som knallar runt i skogarna och andra stälar ställen och letar lappar eller vad det nu är....kul är det i alla fall, ( dom är i tjugoårsåldern btw) Man kan säkerligen göra det ensam också och det finns precis överallt, tom i antarktis..... | |
| boffertomte | 2013-06-28 11:19 | |
![]() | Beroende lite på var du bor så kanske du kan vandra någon vacker naturled och övernatta i vindskydd? Bor du i Skåne eller nära så har ju Skåneleden väldigt fina sträckor. Du kan åka till Stockholm, bo på vandrarhem och besöka alla kända sevärdheter mha Stockholmskortet i 3-5 dagar. Väldigt allmänbildande och man hinner inte ha tråkigt. (Gjorde det förra året.) | |
| 125478 - Ej medlem längre | 2013-06-28 13:01 | |
![]() | Packa med lite gott fika och ta en cykeltur och se var du hamnar! Det är alltid lite spännande att se vad som finns bakom nästa krök... Kanske upptäcker du nya smultronställen att återkomma till. :) Ta dig till närmsta badställe och plaska runt i böljan den blå. En skogspromenad gör gott i själen. Ät en god glass och njut av sommar och ledighet. :) | |
| VildaVittra | 2013-06-28 19:37 | |
![]() | Vet du att man faktiskt har mycket roligare utomlands om man reser själv? Då är man ju tvungen att prata med folk och ibland får man vänner för livet. :) Så om jag var du skulle jag åka dit jag ville. | |
| Kelvoton | 2013-06-28 22:09 | |
![]() | Om jag åkte ensam så skulle det bara sluta med att jag alltid åt på samma restaurang och mest satt på hotellet själv. | |
| Matthias M | 2013-06-29 18:48 | |
![]() | Mitt tips är att änga viss tid av sin semester till att bara ta det lugnt för sånt behöver man!! :) visserligen kan det va kul å hitta på saker åxå men använd en del av semestern till att njuta av att ta det lugnt å vila sig för sen är det jäkligt långt kvar till nästa semester | |
| malmöiska | 2013-06-29 20:35 | |
![]() | Geocaching är ett bra förslag. Alla oavsett ålder och kön kan leta efter cacher | |
| 125478 - Ej medlem längre | 2013-06-29 21:45 | |
![]() | Kelvoton, har du sett något av våra tips som du funderar på att testa? | |
| gröne Yoda | 2013-06-29 22:06 | |
![]() | Om du vill resa på egen hand, men inte vill bli ensam när du kommer fram kan ett alternativ vara couchsurfing, d.v.s. bo hemma hos någon istället för på hotell. www.couchsurfing.org/ | |
| chupa - Ej medlem längre | 2013-07-02 01:48 | |
![]() | nåt som är spännande och ger satisfaction är att utmana sig själv på saker som man tycker är obekvämt. du skulle till exempel försöka finna dig lite vänner? det är fan inte lätt och kan kännas sjukt obekvämt, men du kommer må bra av att bara försöka. | |
| lamaglama | 2013-07-02 08:30 | |
![]() | Du skulle kunna kombinera Chupas råd med VildaVittras. Man kan resa utomlands och förbli alldeles ensam och ha tråkigt, för man är inte alls tvungen att prata och umgås med andra. Men om man ser det som ett projekt där man aktivt ska försöka skapa kontakt med andra så är en utlandsresa ju bra, för om man skulle misslyckas så behöver man ju aldrig mer se de människorna eller den platsen igen. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-07-02 10:20 | |
![]() | Sitta inne och titta på regnet och längta efter en dator.snart vaknar dom här barnen,då kommer dom börja baka ,sen kommer jag tjata om en tetris turnering ger dm sig så vinner jag,vad gör man regniga dagar? | |
| Mollee2 - Ej medlem längre | 2013-07-02 11:52 | |
![]() | Själv har jag massa sommarkurser som tar upp all min lediga tid. Det är bra på det sättet att man alltid har något att göra.... rationalisering? Inte då! | |
| Mollee2 - Ej medlem längre | 2013-07-02 11:54 | |
![]() | ...Jag tycker f.ö Chupas råd var bra! Utmaningar är härliga. Jag hade kunnat vara din vän, du hade kunnat gjort mig sällskap när jag pluggade. Vi hade kunnat dricka kaffe och spelat alfapet när jag inte orkade läsa längre :-) Promenader i skog och mark är mysigt! Du kan ta med dig lite gott fika och en filt och traska upp på ett berg och bara sitta där och begrunda livet. Skriva lite poesi kanske? Kram på dig. Hoppas att du får en skön sommar ändå! | |
| nulltj - Ej medlem längre | 2013-07-02 12:14 | |
![]() | Ja till skog & mark! Vandra i fjällen, dalafjällen t ex; skönt på egen hand men man träffar alltid på nya vänner. Bo på vandrarhem/hotell och gör dagsturer så känns det varken övermäktigt eller överdrivet asketiskt. | |
| Mercedes | 2013-07-02 12:19 | |
![]() | Åk på nån sorts gruppresa, där har man ju folk runt sej hela tiden och man gör saker tillsammans och man kan dela upplevelser med andra. | |
| Zaskia - Ej medlem längre | 2013-07-02 13:59 | |
![]() | Bara ta det lugnt. Läs böcker och ta sköna promenader. | |
| VildaVittra | 2013-07-02 14:36 | |
![]() | Men stick iväg och wwoofa då? Finns i Sverige och i ett antal andra länder. För den som inte vet vad wwoofa är: www.wwoof.se/se/gaardar/ | |
| Kelvoton | 2013-07-02 20:44 | |
![]() | Poesi skriver jag redan. Couchsurfing verkar sjuuukt läskigt. Skall kolla upp lite mer kring geocaching. Wwoofa är inte intressant då jag nog vill göra något som är lite roligare än gratisarbete; annars ett intressant tips. | |