Spelrum
| Giraffen | 44 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 2 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 39 |
| Inloggade | 85 |
Mobilspel
| Pågående | 19 526 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| theKurgan | 2013-06-28 19:16 | |
![]() | Ospelbara rullningar Hur gör folk när de har rullningar på hand som de inte kan lägga ut någonstans? Kan det vara lönt att passa och hoppas på en öppning nästa drag, eller är det alltid bättre att bara spela något annat istället? | |
| Aquila1 | 2013-06-28 19:20 | |
![]() | Har jag kanonläge på höga poäng brukar jag kallt vänta......alltid roligt att rulla. | |
| bolo | 2013-06-28 19:20 | |
![]() | bättre att låtsas att man missar alla försök, annars kan motspelaren lägga sina brickor så att du fortfarande får svårt att få ut din rullning | |
| LittleStalin - Ej medlem längre | 2013-06-28 19:21 | |
![]() | Tycker inte om pass, har nog aldrig använt det draget. Bara att köra tycker jag. | |
| Måns_E | 2013-06-28 19:58 | |
![]() | Det lönar sig i regel inte att passa, eller lägga bort tre försök. Det bästa är att lägga för skapliga poäng och öppna upp lite men ändå hålla balans på stället för att få ut en rullning lite senare. | |
| SkySpy_ | 2013-06-28 21:09 | |
![]() | Chatta med motspelaren och säg att du saknar vokaler eller konsonanter. Motspelaren kommer då att lägga upp för dig. Sen är det bara att rulla på. | |
| Pubbe | 2013-06-28 21:18 | |
![]() | Det lönar sig sällan att vänta för länge. Jag väntar ibland för länge. Det är kul att rulla :P | |
| glykemi - Ej medlem längre | 2013-06-28 21:23 | |
![]() | låtsas missa, och sen/eller lägg neutral bokstav som du ev kan få tillbaks eller ersätta med annan och få liknande ord. | |
| Maradona1986 | 2013-06-28 21:39 | |
![]() | Beror givetvis på hur situationen är. Är det mot slutet av spelet och tillknäppt så är det bättre att gå för andra ord. Om det är öppet i början av matchen, och du har riktigt höga poäng på g, så skulle jag vänta in en öppning. Men över tid är jag inte säker på att man vinner på det dock. | |
| Sote | 2013-06-28 21:40 | |
![]() | Har lärt mig den hårda vägen att inte sitta med rullarna. Numera spelar jag bara på mobilen eller paddan så då är enda valet att passa och det är ju så uppenbart att man då har en rull på hand. Men jag är ju en rullare så jag vet att lägger man ut en eller två bokstäver så får man ofta en ny rull på handen rätt snabbt. Minst ett par per spel är detnormala men då spelar jag i böjningslistan också och där är det ju busenkelt att rulla. | |
| Maradona1986 | 2013-06-28 21:42 | |
![]() | Fast å andra sidan, om en motståndare gör så (oavsett om de passar eller råkar missa tre i rad) så skulle jag alltid lägga så att jag tar några pinnar utan att öppna upp någonting. Ibland fortsätter motståndaren att passa, och då kan man dra in lite gratispoäng innan han tvingas lägga. | |
| Capeflyer | 2013-06-28 21:45 | |
![]() | Spela vidare och försök lägga hyfsat bra poäng. Jag tycker att det förstör spelet lite när man alltid försöker lägga rullningar. Jag stör mig ofta på när folk sparar till rullningar och sedan passar när de har en på hand. Jag brukar då passa tillbaka eftersom jag tycker att det blir väldigt tråkigt spel. | |
| theKurgan | 2013-06-28 22:46 | |
![]() | Verkar som jag får fortsätta gå på magkänsla alltså. :-) | |
| Sote | 2013-06-28 22:55 | |
![]() | Gör det. I dom flesta spel kan jag kanske lägga ut i snitt två tre rullar men släpper säkert tre till fem som inte går att lägga. Någon sällsynt gång har spelbrädet varit så öppet att jag kunnat lägga sex rullar men det har väl bara hänt ett par gånger. | |