Spelrum
| Giraffen | 49 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 2 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 39 |
| Inloggade | 90 |
Mobilspel
| Pågående | 19 526 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| SkySpy_ | 2013-06-28 21:26 | |
![]() | Bilförsäljare, detta släkte? Ok.. Tänk er in i detta senario: Du ska åka och kika på en bil som du är intresserad av och kanske ska köpa. Du provkör och kollar in allt för att se så det inte finns något fel eller rost. Allt verkar ok. Ok, till förhandlingen med försäljaren. Du prutar ner priset tio% vilket är normalt förfarande hos bilhandlare, skriver sen kontrakt. Bilhandlaren säger då att de ska tvätta bilen samt fräscha upp den innan lev, jätte bra. Dagen efter ser du fram emot att hämta bilen ringer och kollar så allt är klart med bilen. Då säger försäljaren att tyvärr jag har ett negativt besked och ett possitivt. Det negativa är att du kan tyvärr inte köpa bilen pga att revisorn tillåter inte affären. Det positiva vi har en annan bil som du kan få köpa. Visst hade du tänkt vilken jävla idiot. Hur kan man ens tro att någon skulle gå på den lögnen? Hur skulle du reagera? | |
| SkySpy_ | 2013-06-28 21:28 | |
![]() | Kan tillägga att dagen efter så ser du samma bil på annons till ett mkt högre pris. | |
| hfranke | 2013-06-28 21:31 | |
![]() | Men du har ju kontrakt? Hjälper inte det? | |
| Sote | 2013-06-28 21:35 | |
![]() | Hänger inte riktigt med här. Vad vinner dom på att göra så och har du blivit lurad på pengar eller var det liksom bara det att du inte fick köpa bilen du ville ha? Vad är själva poängen med det hela? | |
| SkySpy_ | 2013-06-28 21:36 | |
![]() | Nu handlar detta inte om mig hfranke, detta är ett rent scenario, fiktivt sådant. Men visst jag känner igen mig hmm. Men om man inte vill, eller orkar dividera. Visst det hade säkert varit till fördel med kontrakt eller det hade ju varit klart förmodligen. | |
| SkySpy_ | 2013-06-28 21:37 | |
![]() | De vinner på att de kan sälja bilen till ett mera fördelaktigt pris. Kanske en ny säljare som satte bilen för lågt helt enkelt. | |
| Gunilla _ | 2013-06-28 21:40 | |
![]() | För dagen är jag sjukt irriterad på överpris och att handlaren vägrar sänka - trots att bilen förmodligen är osäljbar till det pris de satt. Fan - jag vill ha den kärran! | |
| Sote | 2013-06-28 21:42 | |
![]() | Det är väl ungefär som att köpa lägenhet då. | |
| Måns_E | 2013-06-28 21:43 | |
![]() | Om bilen hade för lågt utgångspris så borde det väl vara svårt att pruta? Tycker att hela scenariot känns lite väl fiktivt. Bilhandlare brukar ju ha skapligt bra koll på bilars värde och om de sätter ett lågt pris så vill de bli av med fordonet snabbt. | |
| SkySpy_ | 2013-06-28 21:45 | |
![]() | Ja inte vet jag, det gick tydligen att pruta. Men frågan är ju varför i så fall ändrar sig? | |
| Gunilla _ | 2013-06-28 21:46 | |
![]() | Försäljaren hade väl inte "rätt att" gå ner i pris..? Och fick bannor av chefen :p | |
| SkySpy_ | 2013-06-28 21:49 | |
![]() | Ja precis min tanke. Men det måste ju vara oerhörd negativ publicitet för bolaget att köra ett sådan race? Varför inte bara säga som det är till vederbörande. Vi satte ett för lågt pris och det är till fördel för dig och sen ta fördel av det positiva ryktet som köparen kommer ge av bolaget istället. | |
| hfranke | 2013-06-28 23:12 | |
![]() | Kanske nån annan säljare på företaget som fick en kund som var beredd att betala betydligt mer? Jag hade blivit skogstokig och krävt att få bilen ändå. Inte mitt bekymmer vad deras revisor tycker. Om jag som säljare (sålde vitvaror i fyra år) gjort ett fel, prismässigt, så är det ändå priset jag sa till kunden som gäller. Men precis som du skriver så kan man alltid vända det till firmans fördel, erkänna att man gjort fel, och hoppas på att kunden tycker att man är reko, och sprider ett bra rykte. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-06-28 23:24 | |
![]() | Gör inte bil affärer med oseriösa,säljer mina bilar till Araber som betalar för mycket.Vi har handlat bilar av samma Gubbe jämt och han fixar det vi ber om just därför har han haft samma firma i 30 år. | |
| SkySpy_ | 2013-06-29 09:19 | |
![]() | Bilfirman är den största på orten ttiittii. | |
| SkySpy_ | 2013-06-29 09:22 | |
![]() | Säljaren det gäller är t.o.m chefssäljare | |
| jellyflower | 2013-06-29 09:40 | |
![]() | Du är så otäck, tiitttiii. "Säljer mina bildar till Araber som betalar för mycket." Vad tusan menar du med det??? Araber? Nån form av beduinfolk då? | |
| toonfisken | 2013-06-29 10:17 | |
![]() | Detta är inte en omöjlighet alls ! Råkade ut för detta i Lund förra året ! t.o.m. papper var skrivna , dagen innan leverans ringde chefen och godtog inte affären , då skulle vi betala 10 tusen till ! Vår inbytes bil hade fått ett för högt pris av säljaren påstod chefen , vi vände oss till reklamationsnämnden men det var inte mycket dom kunde göra , vi kunde gå vidare men orkade inte lägga ner så mycket besvär , det blev en annan bilaffär , dock inte i Lund ! | |
| kajix | 2013-06-29 10:38 | |
![]() | ni skulle ha godkänt priset för er bil men vid leverans meddelat att priset för deras bil var satt tio tusen för högt. | |
| Sharky68 | 2013-06-29 11:21 | |
![]() | Du borde ha fått ett skriftligt avtal. Men det var ändå dålig stil av företaget att göra så mot en kund. Bilen kanske var en lockvara. | |