Spelrum
| Giraffen | 49 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 2 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 39 |
| Inloggade | 90 |
Mobilspel
| Pågående | 19 526 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| kerri-lee | 2013-06-29 12:06 | |
![]() | Artighet En del som spelar kan inte säga hej och tack för god match. Varför? Hör inte det till god ton? | |
| Mollee2 - Ej medlem längre | 2013-06-29 12:07 | |
![]() | Året är 2013, artighet.... vad är det? | |
| sus50 | 2013-06-29 12:11 | |
![]() | Tycker nog att det hör till god ton, men man kan ju vara disträ ibland och inte riktigt hinna med. | |
| Matthias M | 2013-06-29 12:18 | |
![]() | Jo det är så att det finns sånna men det är inget att bry sig om :) själv så tackar jag alltid för go match å kan även berömma om man lägger nått som ger bra poäng eller bygger in ord på ett snyggt å kanske lite klurigt sätt :) | |
| kerri-lee | 2013-06-29 12:20 | |
![]() | Tänkte inte på det att alla inte vet ordets betydelse ;) Jag är ju född på dinosauriernas tid....;) | |
| Mollee2 - Ej medlem längre | 2013-06-29 12:23 | |
![]() | Det jag menar är att många människor inte ser artighet som något nödvändigt. Man låter sådana här saker rinna av helt enkelt, sedan påbörjar man en ny match. Folk är här för att spela, inte för att utbyta artighetsfraser. Personligen tycker jag det är trevligt när motståndaren är social och hejar o.s.v, men det är inget man kan förutsätta. | |
| kajix | 2013-06-29 12:31 | |
![]() | jag brukar börja dagen med att gå runt till alla i kvarteret och önska god morgon. på kvällen gör jag samma fast önskar gokväll. alla som inte gör så är oartiga. | |
| Bitte - Administratör | 2013-06-29 12:39 | |
![]() | Var och en gör precis som man vill med att hälsa eller tacka,, visst god ton men INGET man måste ,, och vet ni detta måste vara tråd 3458 i samma ämne Bitte | |
| golden | 2013-06-29 12:47 | |
![]() | det bitte säger är sant | |
| monkan56 | 2013-06-29 13:21 | |
![]() | Jo, men man kanske inte orkar läsa igenom alla 3458 trådarna..:-) Ni är så snabba på att tala om det för den som skriver... | |
| golden | 2013-06-29 13:26 | |
![]() | jag tycker inte heller att man behöver hänvisa till gamla diskussioner jämt och ständigt, men minst en sån här jätteoviktig tråd startas varje dag. | |
| Xin Chao | 2013-06-29 13:37 | |
![]() | Det som är jätteoviktigt för dig golden är kanske viktigt för någon annan. Varför lägger duens tid på att kommentera det du tycker är jätteoviktigt? | |
| 125478 - Ej medlem längre | 2013-06-29 13:42 | |
![]() | Om man inte har skrivit så många inlägg, så betyder det förmodligen att man inte har vistats så mycket i forumet tidigare. Då är det väl högst oartigt att påpeka att det finns 3457 andra trådar i samma ämne... Och jag kan tycka att det är trevligt med ett hh eller hej, hej. Jag brukar alltid börja med att skriva hej hej, får jag inget svar så kanske jag inte bemödar mig om att tacka med ett tt, eller tfgm. Som jag brukar göra i vanliga fall. Men, men folk gör som dom vill. Tycker att det är än mer irriterande när det skrivs tfgm, eller grattis innan matchen är slut. Spela färdigt först för 17 gubbar! :) | |
| blue_moon | 2013-06-29 13:46 | |
![]() | Det finns många som aldrig läser i Forum. När de får problem med spelet eller motspelare, upptäcker de att de kan ställa frågor här inne. Simple as that. | |
| blue_moon | 2013-06-29 15:41 | |
![]() | Kerri-lee: Visst hör det fortfarande till god ton att hälsa och tacka! Jag gör det alltid och mina motspelare också för det mesta. Men de oartiga kan man ju rycka på axlarna åt. :) | |
| Bettapetter | 2013-06-29 16:42 | |
![]() | Om detta är tråd 3458 i ämnet artighet så pekar det väl på att det är viktigt för väldigt många, det är viktigt att "bli sedd". Nere i Europa hälsar (nästan) alla artigt på varann i hissar, butiker etc. Amerikaner är suveräna på att småprata med främlingar. Tycker inte att Kajix MÅSTE gå runt och hälsa på grannarna VARJE dag, men hoppas att du Kajix hälsar eller nickar vänligt till grannen istället för att borra ner blicken i trottoaren när ni möts. | |
| blue_moon | 2013-06-29 17:49 | |
![]() | Vettiga synpunkter, Betapetter! Det är viktigt för de flesta av oss att bli sedda och bekräftade, i synnerhet av dem som betyder något för oss. Tråkigt att den nonchalanta attityden brer ut sig, även om det kan tyckas mindre väsentligt att bli sedd av främlingar. Men ett leende, ett hej och ett tack kan göra min dag när jag känner mig låg. | |
| Mollee2 - Ej medlem längre | 2013-06-29 17:55 | |
![]() | Vad fint skrivet Bettepetter! Helt plötsligt ser jag det hela ur ett helt nytt perspektiv. | |
| Xin Chao | 2013-06-29 18:32 | |
![]() | Just det betapetter och blue moon! Små sociala gester, leenden, ursäkta, hej, godmorgon, vilket jävla väder, oj vad söt - hur gammal är han, nej gå före du som har så lite etc etc - är ett viktigt kitt. Det får oss att vara delaktiga, ingå i samma samhälle och gör de rädda mindre rädda. Första gången jag tog upp det på forumet blev jag kallad "jävla kärring" :-) Tack ska ni ha och ha en trevlig lördagkväll! | |
| blue_moon | 2013-06-29 18:45 | |
![]() | Precis! Tack detsamma och ha det det gott! :) | |