Spelrum
| Giraffen | 33 |
| Krokodilen | 1 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 29 |
| Inloggade | 63 |
Mobilspel
| Pågående | 19 457 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Minta | 2013-07-14 12:52 | |
![]() | När ni bjuder in gäster Inspirerad av diska-tråden, undrar jag om ni alltid har allt klart när gästerna anländer eller gärna låter gästerna delta i tillagningen av maten? Jag är dålig på att organisera och tycker att det är trevligt att laga mat ihop så jag vill gärna att gäster är med och lagar maten, men jag vet att andra skulle ta mycket illa upp om inte allt är klart när de kommer. | |
| Mollee2 - Ej medlem längre | 2013-07-14 12:54 | |
![]() | Jag älskar att hjälpa till att laga mat när jag kommer hem till någon. Mycket roligare att få vara med :-) | |
| vitapollo | 2013-07-14 12:55 | |
![]() | Om det är så att jag bjudit in så berättar jag i så fall att det är "laga mat-tillsammans" eller "vanlig" middag. Jag tycker också att det är roligt att laga mat med andra men då vill jag veta det innan. Och gärna vad det blir för sorts mat också och ifall det är okej att ta med sig egna spännande saker att ha i och till maten. | |
| Rultatultan | 2013-07-14 13:27 | |
![]() | Jag säger som vitapollo. Har ibland folk över på mat och har då kommit överens om vi ska laga tillsammans eller om det räcker att de har med sig en flaska vin till maten :) Lika dant om jag själv är bortbjuden - då brukar jag höra mig för om det förväntas av mig som gäst att komma till duka bord eller om vi ska pyssla tillsammans i köket först. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-07-14 13:36 | |
![]() | mycket spontanmiddagar här och då blir det att vi hjälpsåt,jag är dålig på planering. | |
| gnagelram - Ej medlem längre | 2013-07-14 14:15 | |
![]() | Jag brukar tänka att allt ska vara klart men sen tvingas gästerna ändå hjälpa till med matlagning, barnpassning, dukning och ibland ommöblering. | |
| Minta | 2013-07-14 14:17 | |
![]() | Ja, precis så är det här också, utom barnpassning nuförtiden. | |
| Minta | 2013-07-14 14:17 | |
![]() | Därför funkar det inte att tala om i förväg att gästerna kommer att få hjälpa till. De som känner mig vet det ändå. | |
| monketface | 2013-07-14 15:58 | |
![]() | Bjuder jag hem några stycken på vanlig middag så har jag allt förberett och klart. Älskar att planera och förbereda, så mycket så att även jag kan delta i middagen utan att gå ifrån för mycket. Är det däremot en större middag eller fest så är det kul att hjälpas åt, och även ha knytis. | |
| Jusia - Ej medlem längre | 2013-07-14 16:00 | |
![]() | Jag gör allt själv innan de kommer, tycker att det är gäster och gäster ska inte behöva göra ngt.. | |
| Jobbar | 2013-07-14 19:37 | |
![]() | Vi brukar ha matlagningsfest. Vi lägger fram massor med ingredienser på bordet. Sedan bestämmer vi och gästerna tillsammans vad vi ska laga, och sedan lagar vi det. Ost och kex m.m. har vi på sidan, tillsammans med lämpliga drycker | |
| drifting - Ej medlem längre | 2013-07-14 19:42 | |
![]() | Här bjuds inte på nått...jag är den som blir bjuden | |
| Incidental - Ej medlem längre | 2013-07-14 19:51 | |
![]() | Haha Jag bjuder gärna folk till bords där allt är klart. | |
| Rultatultan | 2013-07-14 20:03 | |
![]() | En mer formell middag är naturligtvis förbered för gästerna. Informella middagar tillreder jag gärna i gästernas sällskap - speciellt då flera i bekantskapskretsen har olika diet och/eller preferenser i matväg. | |