Spelrum
| Giraffen | 7 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 1 |
| Inloggade | 8 |
Mobilspel
| Pågående | 19 173 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| nufickjag | 2013-08-25 13:57 | |
![]() | Drömde om att min flickvän var en liljekonvalj. Finns det nåt symboliskt i det? Törs jag tala om det för henne? | |
| mistmaster | 2013-08-25 13:59 | |
![]() | är inte de giftiga? ajdå.... :-P | |
| akryl82 | 2013-08-25 14:02 | |
![]() | Blommor Du som blomma, du blommar. En blomma bjuder sin skönhet utan att jämföra sig med andra eller vilja vara något annat. Drömde du att hon var en blomma, så gäller väl samma sak där, kan jag tänka mig. Varför skulle du inte våga berätta om en dröm? Du kan ju lika gärna ha drömt att hon var ett flygplan eller en kompost... det är ju fortfarande bara en dröm och inget man egentligen kan påverka :) | |
| nufickjag | 2013-08-25 14:11 | |
![]() | Jo men jag tänkte att långt där bak i bakhuvet finns associationer till död och tråkigtheter med den blomman, är det så? Nån som vet? | |
| Lillstölla | 2013-08-25 14:21 | |
![]() | Har jag aldrig hört att det ska finnas några sådana associationer till den blomman men du skulle ju kunna googla på det :) | |
| Mollee2 - Ej medlem längre | 2013-08-25 14:30 | |
![]() | Jag drömde att en kristen kille kom springande mot mig med gråten i halsen och prisade mig för att jag var en reinkarnation av ärkeängel Daniel. Mycket obehagligt. Du behöver inte vara rädd. Det är ju som sagt något symboliskt, och inget verkligt. | |
| Mollee2 - Ej medlem längre | 2013-08-25 14:32 | |
![]() | www.dagenshoroskop.n...r3 678.html Här hittade jag något om Lilja iaf. Hur man skall tolka texten, det är nog upp till mottagaren. | |
| Mollee2 - Ej medlem längre | 2013-08-25 14:35 | |
![]() | Om blommor generellt står det så här: BLOMMOR, plocka: du blir erotiskt tillfredsställd. Vattna: du får höra talas om en skilsmässa. Få bukett: du blir bedragen i kärlek. Det saknar betydelse vem du får blommorna av. Ge bort: du har tur i kärlek | |
| SämstpåBeta | 2013-08-25 15:23 | |
![]() | Blommor är fina och omgärdade med positiva egenskaper, hon tar nog inte illa upp! Däremot om du drömde om henne som en kompost, så skulle jag nog hålla inne med den drömmen :). | |
| Porla - Ej medlem längre | 2013-08-25 15:27 | |
![]() | Liljekonvalj är ju fridlysta på vissa ställen i Sverige. Det kanske kan vara en ledtråd. :) :) | |
| arbetslinjen - Ej medlem längre | 2013-08-25 15:27 | |
![]() | Jag associerar också liljekonvaljen med död, men vet Inte varför? Den är giftig, ja men tror man har den på vissa gravstenar eller om begravningsbyråer har den som symbol? Hur som helst så är det ju en fin blomma. | |
| SämstpåBeta | 2013-08-25 15:38 | |
![]() | Det har bara betydelse om personen som drömde vet om att Liljekonvaljen står för död och vet om att den är fridlyst. Då kan man lägga i dessa värderingar i tydandet av drömmen. Annars belyser nog Liljekonvaljen bara att den är en blomma. Men annan intressant aspekt är ju vad du har för förhållningen till Liljekonvaljer, har de positiva eller negativa, vackra eller fula, stod din sambo och höll i en bukett senast ni grälade, vad symboliserar Liljekonvaljen för dig i det verkliga livet osv osv? | |
| nulltj - Ej medlem längre | 2013-08-25 15:41 | |
![]() | Ja, jag tänker på dödsannonser och liknande, där är rätt ofta liljekonvalj som symbol. Men tänker mer som vacker bild av frid och lugn, jmf duvan som också är rätt vanlig; inte ond, bråd död. Giftig är den däremot helt klart, tror t o m man stryker med om man får i sig av blomvattnet från buketten varför det är en olämplig blomma med småbarn i närheten. | |
| arbetslinjen - Ej medlem längre | 2013-08-25 15:47 | |
![]() | Just det, nulltj, fridens liljor brukar man ju säga, så kanske snarare en symbol för frid än död. | |
| Lill-IT | 2013-08-25 15:48 | |
![]() | Vit blomma betyder: Jag tror på din renhet och jungfrulighet. En blomma betyder: Du är mitt allt. Liljekonvalj betyder "Jag har älskat Dig sedan första ögonkastet" källa: www.brollopstorget.s..._s prak.php | |
| rien de neuf - Ej medlem längre | 2013-08-25 15:49 | |
![]() | Symbol ja, en metafor nästan, skönhet och dödlighet i ett. För så galet giftig är den ju egentligen inte. | |
| SämstpåBeta | 2013-08-25 15:59 | |
![]() | Vacker och fridlyst, Plocka den inte! Låt henne blomstra i sin prakt inför dig och sprida sin ljuvliga doft till dig! | |
| nufickjag | 2013-08-25 17:09 | |
![]() | Tack Lilltorget, helt jävla perfekt ju :D | |
| Mollee2 - Ej medlem längre | 2013-08-25 17:13 | |
![]() | Verkar ju vara olika betydelser beroende på vart man läser. Jag tror inte man skall gå runt och överanalysera sådana här saker. Saker är som de är. | |
| karmannghia | 2013-08-25 17:28 | |
![]() | Det viktiga är väl egentligen vad liljekonvalj betyder för dig, innan du drömde drömmen alltså, inte nu efteråt när du fått facit =) Om liljekonvalj för dig är förknippat med döden så kanske du bör ta dig en funderare på hur du eg vill gå vidare med detta förhållande. Kanske vore ett liv med flickvännen dödligt påfrestande? Eller kanske vill du vara tillsammans med henne tills döden skiljer er åt? För mig betyder liljekonvalj vår och underbar doft. | |