Spelrum
| Giraffen | 17 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 6 |
| Inloggade | 23 |
Mobilspel
| Pågående | 19 109 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-08-30 09:26 | |
![]() | Skinnkläder och läderskor Inga Djur odlas för att bli kläder.Utan kläder blir det av skräpet som blir över,som skulle kastas bort Om inte skinnindustrin köpte Djurhudarna skulle dom gå till spillo,tänker ni på att skinn ofta bereds med cancerframkallande ämnen ?när ni köper skor och skinnkläder?tycker Ni att det är rätt eller fel att bära skinn?Päls är annorlunda Mink blir svårt att försvara som kläder Eller ? | |
| karmannghia | 2013-08-30 09:36 | |
![]() | Jodå, djur odlas för att bli kläder. Ta kaniner. Stackars små kräk. Jag vet att skinn bereds med t ex krom som är utomordentligt cancerogent. Men många kläder av andra material innehåller fruktansvärt giftiga färger och framställs av barn som får hud- och andningsproblem och dör unga. Plast är inte okontroversiellt, inte ens återvunnen plast eftersom t ex fleece flockar av sig och flocket hamnar i oceanerna där det fuckar upp miljön för livet där. Och det är för kallt för att gå omkring naken eller klädd i obehandlade vassrör. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-08-30 09:50 | |
![]() | ja allt kan dras till sin spetts,många djur odlas för päls och det är bedrövligt,men inget djur odlas för sin hud vad jag vet | |
| LadySol - Ej medlem längre | 2013-08-30 10:24 | |
![]() | Det där är semantik, titti. Hur får man pälsen om man inte även tar med huden pälsen sitter i? | |
| karmannghia | 2013-08-30 10:32 | |
![]() | Exakt, lady sol. Man kan ta ull från djur, då blir huden kvar. Men tar man päls av dem så tar man även skinnet. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-08-30 10:37 | |
![]() | skor från tx kalv,kalven dödas för mat,inte för skor och kläder man kan kasta skinnet eller göra skor av det med olika gifter | |
| LadySol - Ej medlem längre | 2013-08-30 10:39 | |
![]() | Att man tar vara på det som blir över när man slaktar djur innebär inte att andra djur inte hålls för sina skinn, titti. | |
| Sote | 2013-08-30 10:41 | |
![]() | Nema problema. Har inte råd att köpaskinnkläder och skor ändå. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-08-30 10:42 | |
![]() | Lady,har jag skrivit någonstans att det inte är så? | |
| LadySol - Ej medlem längre | 2013-08-30 10:48 | |
![]() | Läs din allra första meningen här i tråden, titti. :) | |
| gnagelram2 - Ej medlem längre | 2013-08-30 11:18 | |
![]() | Som skulle kastas bort? Naturligtvis "odlas" djuret för alla delar som kan ge pengar. Hud är en del av ekvationen, kött en annan. | |
| arbetslinjen - Ej medlem längre | 2013-08-30 11:38 | |
![]() | Tänker inte så mycket på etik och miljö när jag köper kläder och skor, men skulle gärna vilja. Har för lite kunskap helt enkelt och vet inte var man kan lära sig. | |
| Megaherz | 2013-08-30 11:48 | |
![]() | Mink slaktas enbart för köttets skull! | |
| le-lou | 2013-08-30 11:50 | |
![]() | Det finns inte särskilt mycket av djur som inte används. dvs - det är inte mycket som kastas och det är bra. Det är vi i väst som är tillräckligt bortskämda och tillräckligt rika för att kunna välja bort både kött och skinn. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-08-30 12:52 | |
![]() | köttindustrin odlar djur fö rnr: 1 mat eller har jag fel?att då inte använda skinnet till skor av skiten som blir över vore slöseri men det används flera tungmetaller som inte är bra för någon vid beredningen av skinnet,som kommer ut i vattendrag och förgiftar oss på sikt det finns alternativ som tom kan vara billigare en tungmetaller men mer tidsödande,borde det inte införas ett förbud för tungmetaller i skotillverkning då det finns andra sett ? | |
| Megaherz | 2013-08-30 12:59 | |
![]() | Jag trodde du var vegetarian? Du vill inte äta likdelarna, men tycker det är slöseri att inte klä sig i de döda djurens hud? Sen att det används mycket skit i textiltillverkningen är tyvärr inte bara skinn och läder. More nekkid time! | |
| Bim1964 | 2013-08-30 14:57 | |
![]() | Men jösses textilindustrin är en ännu större bov. Ta bara jeanstillverkningen. Det är den största miljöboven av alla. till ett kilo bomull går det åt 29000 liter vatten Bomullsplantan är törstig. För att få tag i så mycket vatten, torrlägger man i princip floder, och det lilla vattnet som blir kvar blir oerhört giftigt Man använder en stor mängd kemikalier används för att hålla skadeinsekter borta. Men vissa bekämpningsmedel blir insekterna resistenta mot och då måste man använda mer och mer gifter. Ta bara den en gång så stora Aralsjön som exempel den använde till att bevattna bomullsfälten. Aralsjöns försvinnande har fått katastrofala effekter på miljön. Efter skörden ska bomullen renas tvättas spinnas färgas och vävas innan fabrikerna kan tillverka jeansen. Sedan skall den färdiga produkten transporteras till fabriken där jeansen skall tillverkas, oftast i ett helt annat land. Man använder massor med kemikalier vid tillverkningen av jeans Ett par jeans kan innehålla över 100 olika kemikalier. Så jag tycker att skinntillverkningen bara är luft jämnfört med bomullstillverkning. | |
| Challe_B - Ej medlem längre | 2013-08-30 15:16 | |
![]() | använder aldrig skinn eller päls. skulle aldrig få för mig att göra det heller | |
| pabster1 | 2013-08-30 16:27 | |
![]() | Rester av värktabletter ocj p-piller i vattnet är nog värre än läder industrin. Onödigt att föda upp mink men äta kött är gott och jag är jvligt trött på intoleranta veganer. Håll era vanföreställningar för er själva och respektera de som äter kött. | |
| pink ribbon - Ej medlem längre | 2013-08-30 16:31 | |
![]() | What karmannghia said. Pälsfarmer är förfärliga och onödiga. | |