Spelrum
| Giraffen | 20 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 6 |
| Inloggade | 26 |
Mobilspel
| Pågående | 19 109 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| henrik_l | 2013-09-05 00:45 | |
![]() | Vilken kaffebryggare Tjenare! Jag har läst att kaffe från en kaffebryggare är mycket mer hälsosamt än vanligt kokkaffe eftersom detta bland annat möjligen kan höja kolestrolvärdet. Jag har en känsla av att folket på detta forumet vet mycket mer om bryggare än mig, och säljaren i affären vill väl sälja antar jag. Så, vilken är "bäst" utan att ha några som helst krav på latte och allt vad det nu heter. Bara vanligt kaffe, som smakar lika bra som kokkaffet utan några hälsorisker. Tack på förhand :) | |
| lillamy75 | 2013-09-05 01:32 | |
![]() | eee ta vilken bryggare som helst | |
| trainspotter - Ej medlem längre | 2013-09-05 01:56 | |
![]() | jag har alltid föredragit en perkulator. kaffet håller sig varmare och det blir lite mer smak. commons.wikimedia.or...la tor2.jpg exakt en sån har jag. man använder inga kaffefilter och köper fortfarande kokkaffbönor. sen hör man att den är klar när den slutar pysa. | |
| dinodog | 2013-09-05 05:53 | |
![]() | Har en Bosch kostade runt 400:- Helt oki. | |
| stuvelsberg | 2013-09-05 06:50 | |
![]() | Moccamaster, ihop med classic mellan. | |
| kjdt | 2013-09-05 06:53 | |
![]() | Moccamaster och zoega molläbergs blandning är en lyckad kombination! | |
| Bitte - Administratör | 2013-09-05 07:35 | |
![]() | Att bryggkaffe skulle vara farligare än kokkaffe är en gammal myt , och personligen så anser jag att det INTE finns någon kaffebryggare som gör gott kaffe. Ska kaffe smaka bra så ska det kokas på spisen i en panna Bitte | |
| arbetslinjen - Ej medlem längre | 2013-09-05 07:36 | |
![]() | Presskanna är ju ännu ett alternativ. Betydligt stiligare än en kaffebryggare. Vet inte varför, men jag har aldrig gillat bryggkaffe. | |
| le-lou | 2013-09-05 09:08 | |
![]() | Moccamaster helt utan diskussion, fick en sån för några år i julklapp och kommer aldrig gå tillbaka till nåt annat efter det. | |
| nulltj - Ej medlem längre | 2013-09-05 09:12 | |
![]() | Perkulator eller pressokanna ger godast kaffe. | |
| Bucket Redux - Ej medlem längre | 2013-09-05 09:25 | |
![]() | Förutom Moccamaster har jag även varit väldigt nöjd med en bryggare från Krups, som tillsammans med hög bryggeffekt hade en liten "fördröjningsfunktion" som gjorde att vattnet och kaffet fick gosa ihop sig någon minut innan det släpptes ner i kannan. Automatisk strömavstängning är också bra, så slipper man bli hispig när man sitter i taxin på väg till flygplatsen och slås av tanken "Stängde jag av kaffebryggaren?!". | |
| BellaHbg | 2013-09-05 09:29 | |
![]() | Har haft en del olika bryggare genom åren och den bästa är utan tvekan Moccamaster. Dyr men å andra sidan har man 15!!!! års garanti! | |
| hfranke | 2013-09-05 09:34 | |
![]() | Percolator är bra tycker jag om man vill ha riktigt varmt kaffe, och gott blir det också. Blir enligt mitt tycke åtminstone i närheten av kokkaffe. Och moccamaster har utmärkt kvalitet och brygger också varmt. | |
| Rålex | 2013-09-05 10:29 | |
![]() | Sambon fick för ett tag sedan en Nespressobryggare med ett antal olika ampuller man laddar maskinen med, både Latte och Espresso varianter. Visst är det gott men jag tycker att de olika sorterna smakar i princip samma, har svårt att skilja dem åt. Mina smaklökar kanske inte är så utvecklade? Nån annan som provat? | |
| henrik_l | 2013-09-05 12:04 | |
![]() | Tack alla! Jag läste nyss att en sån där Perkulator är det mest hälsofarliga alternativet ungefär. Bitte: Varför är det en myt? Filtret gör väl att skadliga ämnen försvinner? Finns det olika Moccamaster eller duger en sån här? Det viktiga är väl att det är högt watt-tal för att få det varmt? www.elgiganten.se/pr...SJ AKT_EGAB MVH Henrik | |
| trainspotter - Ej medlem längre | 2013-09-05 12:23 | |
![]() | henrik skulle du kunna länka dina uppgifter för oss som sitter och begår ett långsamt självmord med perkulatorn? Kanske är dags att byta. | |
| henrik_l | 2013-09-05 12:50 | |
![]() | Trainspotter: Det är bara vad jag läst, som sagt. Jag kan absolut inget själv. Men att det är något direkt självmord tror jag nog knappast. Här är länken iaf. www.dailymail.co.uk/...of fee.html | |
| trainspotter - Ej medlem längre | 2013-09-05 12:53 | |
![]() | tack :) nä jag överdriver lite ibland för att för att skoja till det men jag menade absolut inte att du skulle menat så. nu ska jag kolla länken tack för den. | |
| malmöiska | 2013-09-05 12:58 | |
![]() | Vilken som helst utom Philips kaffebryggare med termoskanna. När man packar upp den står det på bipacksedeln att man inte får lägga termosdelen i vatten; svår att rengöra om den inte tål vatten. Hela termosen blir kafferandig när man hällt upp ur den, det droppar tillochmed från handtaget. | |
| henrik_l | 2013-09-05 13:00 | |
![]() | Hehe. :) Näe det är klart. :) Jag har läst att kaffe dessutom är nyttigt och skyddar mot en massa sjukdomar. Sen hur "farligt" vanligt kokkaffe är vete sjutton. Vad är det egentligen filtren filtrerar bort? Vanligt mättat fett i kaffepulvret eller något som är speciellt onyttigt som finns just i kaffebönor? | |