Spelrum
| Giraffen | 39 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 23 |
| Inloggade | 62 |
Mobilspel
| Pågående | 19 151 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| LadySol - Ej medlem längre | 2013-09-16 22:46 | |
![]() | Nittsjövas 1993 fick jag en oval vas med en (skratt?)mås på. Den finns ännu i min ägo och jag blev nyligen nyfiken på vart den egentligen kommer ifrån och hur mycket den kan vara värd, om något alls. Tyvärr hittar jag vare sig bilder av likadana vaser eller information om den. Det enda jag vet är att det finns klotrunda vaser med samma måsmotiv och att den är tillverkad i Nittsjö av Thomas Hallström. Är det någon som vet något om honom eller har en aning om hur man söker rätt på informationen jag efterfrågar? Jag uppskattar all hjälp jag kan få. Bilder på vasen; imageshack.us/photo/.../x uy5.jpg/ imageshack.us/photo/.../9 dd6.jpg/ imageshack.us/photo/.../7 avs.jpg/ imageshack.us/photo/.../p tta.jpg/ | |
| -FaMo- - Ej medlem längre | 2013-09-16 22:59 | |
![]() | verkar ligga mellan 50-100 spänn | |
| LadySol - Ej medlem längre | 2013-09-16 23:03 | |
![]() | Hittade du vasen? Tack för infon. :) | |
| apbur | 2013-09-16 23:04 | |
![]() | Prova lägg ut på blocket till ett överpris. Det gör ju alla andra :) | |
| LadySol - Ej medlem längre | 2013-09-16 23:08 | |
![]() | Haha. Så kan man ju iofs göra. Jag har dock inte bestämt mig för om jag ska behålla den eller ej. Den har ju ändå varit med i 20 år. Känns lite 'hemtamt' att ha den, om du förstår vad jag menar? :) | |
| Silfverkrok - Ej medlem längre | 2013-09-16 23:11 | |
![]() | inte mycket att behålla om du frågar mig. vilket du inte har gjort... :) | |
| LadySol - Ej medlem längre | 2013-09-16 23:13 | |
![]() | Haha! Jag vet. Men den har stått i hyllan år ut och år in. Man blir van. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-09-16 23:18 | |
![]() | ställ den på hyllan och skriv ut det här pappret lägg det i vasen och ge till barnbarnet då hen kommer,så kan hen ge vasen till sitt barn då är den säkert värd något | |
| LadySol - Ej medlem längre | 2013-09-16 23:22 | |
![]() | Vilket papper, titti? Förresten är det på grund av omständigheter väldigt osannolikt att jag kommer att få barnbarn, så jag låter nog hellre bli. | |
| Lill-IT | 2013-09-17 00:00 | |
![]() | Vad jag kan googla mig till.. så var vasen ny eller ganska ny när du fick den. Nittotal.. Konstnären är rätt känd och många av hans första, äldre alster kan bringa lite högre priser. Hittade bara en till likadan vas på nätet.. så om du har tur så finns det kanske inte så många.. Och då borde den bli värd en liten slant.. så småningom om inte annat. www.blocket.se/soder...59 6693.htm I denna annonsen har de sänkt priset.. men i denna (inte samma vas men samma serie) vill de ha mer betalt: www.tradera.com/mbfa..._1 37148221 | |
| Lill-IT | 2013-09-17 00:06 | |
![]() | Såg precis att den första jag länkade till inte var exakt samma form på heller.. Bara samma avlånga öppning där uppe. | |
| Silfverkrok - Ej medlem längre | 2013-09-17 14:01 | |
![]() | köp något snyggare att ha i bokhyllan. i och med att du inte är lastgammal hinner även den nyare saken få sentimentalvärde snart. och då har du något vackert att vara sentimental över. | |
| Sote | 2013-09-17 14:16 | |
![]() | Själv sitter jag med en massa keramik från en keramiker som hade sin atelje i Göteborg under sextio och in på sjuttiotalet. När dom la ner så köpte min morsa på sig en jäkla massa grejer , varför vet jag inte, det låg precis där vi bodde så kanske därför. Nu väntar jag självklart på att detta ska bli värt nåt i framtiden. Troligtvis inte men det är rätt snygga grejer mycket av det om man gillar sextiotals design..... | |
| xxxANxxx - Ej medlem längre | 2013-09-17 14:23 | |
![]() | Den du fick vasen av borde ju veta var denne köpte eller fick den ifrån osv. | |
| LadySol - Ej medlem längre | 2013-09-18 01:03 | |
![]() | Det är 20 år sedan, xxxANxxx. Personen finns inte längre tillgänglig att fråga. 60-talsdesign kan vara helt ok, Sote. Hoppas du använder sakerna. Det vore synd om de bara står. :) | |
| LadySol - Ej medlem längre | 2013-09-18 01:04 | |
![]() | Det kommer troligen att bli så att jag gör mig av med den, Silfver. Har inte använt den mer än tre gånger (precis då jag fick den) och den är som sagt inte speciellt fin. :P | |
| Vilja123 | 2013-09-19 01:45 | |
![]() | Skönheten sitter i betraktarens ögon. Gillar du den så spara. Ställ undan den ett tag o ta fram den o ställ den på nåt nytt ställe med andra passande prylar. | |
| Vilja123 | 2013-09-19 01:45 | |
![]() | Skönheten sitter i betraktarens ögon. Gillar du den så spara. Ställ undan den ett tag o ta fram den o ställ den på nåt nytt ställe med andra passande prylar. | |