Spelrum
Giraffen | 9 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 4 |
Inloggade | 13 |
Mobilspel
Pågående | 20 804 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
Bergarn1 | 2013-09-25 21:14 | |
![]() | isolering under parkett Nu är det en golvfråga här! Ska lägga ett parkettgolv på ett betonggolv i sutterängvåning = kallt golv. Nån som har något förslag på isolerande skikt som inte är för tjockt som man eventuellt kan lägga under parketten? (Utöver nån typ av ångspärr som man måste ha på bottenvåning, funderar på kährs tuplex underlag, med både ångspärr och stegdämpning) | |
ttiittii - Ej medlem längre | 2013-09-25 21:32 | |
![]() | inte frigolit liknande saker,tänk på att det bör vara knarrfritt | |
Bitte - Administratör | 2013-09-25 22:07 | |
![]() | Jag skulle kolla med någon fackman hur jag ska göra Bitte | |
Bergarn1 | 2013-09-27 17:06 | |
![]() | Jag tror att det är kört ändå, finns cellplast man kan använda, men lägsta tjockleken är 30mm, vilket är för tjockt. Det som isolerar är ju luft, vilket kräver yta. Får köpa lite fårskinnstofflor helt enkelt... | |
omeganoll | 2013-09-27 17:16 | |
![]() | googla på, du hittar bra instruktioner. Luft måste kontinuerligt kunna forlsa ut destillerad fukt så tap inte till! | |
fairflower | 2013-09-27 19:06 | |
![]() | Ja sist jag kollade på sånt varnades det för fuktskador, betong i bottenplan måste ha fri avdunstning. | |
kjdt | 2013-09-27 19:09 | |
![]() | platonmatta först med ventilerede golvlister | |
Bergarn1 | 2013-09-27 19:27 | |
![]() | tänkte jag skulle köpa kährs tuplexplast, bra för både ångspärr och skönt att gå på. www.kahrs.com/sv-SE/...rs -Tuplex/ Man måste ju ha en ångspärr på bottenvånging, bara det kommer upp på kanterna så. Ventilerade golvlister? har aldrig hört om, säkert dyrt? | |
corlini | 2013-09-27 22:21 | |
![]() | varför inte lägga golvvärme under? den utrullningsbara klibb/klister nätmattan med påklistrad slinga bygger inte mer än 5mm. tjock eller dubbel underlagsfoam och sen parketten. strunta i att lägga längst ut mot vägg om det inte är djupt under marknivå eller välisolerat. egentligen är det viktigast längs yttervägg men det hänger på att det är väl isolerat, är det inte det så eldar du för kråkorna genom att göra så. där har man ju ändå oftast möbler. du kan sätta tunna "klossar" bakom vanlig golvlist så luft kan stiga från under parketten upp utan att köpa dyra specialprylar. iden om platonmatta är inte heller fel, väl beprövat och funkar. | |