Spelrum
| Giraffen | 49 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 27 |
| Inloggade | 76 |
Mobilspel
| Pågående | 19 119 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Yonderboy - Ej medlem längre | 2013-10-15 10:44 | |
![]() | Brottsrubriceringar och fällande domar! Jag är av den uppfattningen att Svenskt rättsväsende tenderar till att vara väldigt blygsamma när de ska bedöma rättspåföljd till lika brottsrubricering förvisso kan det tyckas att det känns barmhärtigt mej jag vet i fan! Vad tycker ni? | |
| arbetslinjen - Ej medlem längre | 2013-10-15 11:32 | |
![]() | sverigesradio.se/sid...el =5646672 kanske? | |
| Yonderboy - Ej medlem längre | 2013-10-15 13:06 | |
![]() | Nja! Jag vill nog ha hårdare straff! Spärra in dem på livstid, det är bättre att de få umgås med jämlikar som uppskattar dem för vilka de är. | |
| wildman | 2013-10-15 13:18 | |
![]() | Nja, rent generellt tror jag inte på hårdare straff. Det finns ofta en bakgrund till varför folk blir kriminella som inte alltid är så vacker. Då är det bättre att försöka ge dom förutsättningar för att komma tillbaka in i samhället som bättre medborgare. Långa hårda straff skapar oftast bara mer förhärdade brottslingar som aldrig kan ta sig ur spiralen... Vilka ska du spärra in på livstid? Alla? Det verkar ju rimligt. | |
| Minta | 2013-10-15 13:28 | |
![]() | Jag tror på långa straff för överlagda mord, t.ex. många av de mord på kvinnor mm. som sker. De är för farliga och genom att de är borta under många år har man minskat risken under den tiden. Det finns dock de som inte blir ofarligare med åren, t.ex. den 85-årige mannen som vill komma ut efter många år i fängelse. Varje gång han har varit fri har han begått ett nytt mord och andra grova brott. Helt rätt att inte släppa honom. | |