Spelrum
| Giraffen | 37 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 14 |
| Inloggade | 51 |
Mobilspel
| Pågående | 19 031 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Minta | 2013-11-01 16:52 | |
![]() | Internetproblem Jag har haft problem i minst ett halvår med internet och telefon som är internetansluten. De har varit här två gånger, de har kontrollerat anslutningen som jag inte sett och de har skickat nya modem. Det är över 100 000 fel per dygn. Nu säger de att om de inte kan åtgärda problemet kan jag lämna dem. Nu undrar jag om det kan bli bättre med en annan leverantör eller om det inte är någon idé. Tänk om jag blir hänvisad till mobilt internet. | |
| Bitte - Administratör | 2013-11-01 16:55 | |
![]() | Oavsett leverantör så är det ju samma ledningar och kopplingar till dig så det blir inte bättre ,, tror mig är i samma sits , har bråkat i flera år med Telia i olika omgångar Bitte | |
| Minta | 2013-11-01 17:34 | |
![]() | Ja, så tänker jag också. Vad är problemet egentligen, det skulle jag vilja veta. | |
| Bitte - Administratör | 2013-11-01 17:35 | |
![]() | Har aldrig fått någon bra förklaring . Bitte | |
| pink ribbon - Ej medlem längre | 2013-11-01 17:52 | |
![]() | Jag tänker också att det är ledningar och kopplingar till ditt hus som inte håller måttet och att byta internetleverantör inte kommer att förbättra saken. Kanske får du bättre tips framledes i tråden, vad du kan göra för att få ett mera stabilt internet. | |
| Bitte - Administratör | 2013-11-01 18:11 | |
![]() | Det mest konstiga tipset vi fick var att gå ner i hastighet vi var 4 hus på gatan som enligt Telia inte kunde ha den högre utan att det blev instabilt , fast det är samma ledningar och kopplingsstation vi pratar om , I bland tror jag att de INTE ens själva vet vad de pratar om. Vi hade under en period även större problem vidd fuktigt väder , då sa de att det berodde på vårt modem som stod i mitt sovrum på mellanvåningen i huset =), vi har nog bytt modem en 4-5 ggr också , utan någon förbättring. Så jag önskar dig lycka till med en lösning Bitte | |
| Minta | 2013-11-01 18:14 | |
![]() | Huset har ett avtal med Com hem i några år till, fram tills dess kan vi inte installera fiberkabel men då tänker vi göra det i den brf jag bor i. Jag har Bredbandsbolaget nu och får väl stå ut tills dess. Men telefonen får jag säga upp, den funkar bara ibland. | |
| Minta | 2013-11-01 18:16 | |
![]() | Jag har under åren fått ett oräkneligt antal modem. Är det då husets ansvar att fixa bättre kablar och ledningar? Det är ju bekvämt för dem om det inte finns någon egentlig konkurrens, alla ger samma resultat. | |
| Bitte - Administratör | 2013-11-01 18:21 | |
![]() | Fram till ytterväggen är har det bolaget som äger kablarna ansvar , visst vet du att du har rätt till ersättning när du har ett fel under en längre tid Bitte | |
| Ireen - Ej medlem längre | 2013-11-01 18:33 | |
![]() | Ditt sovrum, inte vårt. Kärlekstrubbel i paradiset Bitte? | |
| Minta | 2013-11-01 18:36 | |
![]() | Jo, jag får 850 i avdrag nästa faktura. | |
| Minta | 2013-11-01 18:37 | |
![]() | Är alltså ledningarna i huset husets ansvar då? | |
| Bitte - Administratör | 2013-11-01 18:40 | |
![]() | Ja Minta så har jag fattat det , och den andra kommentaren av Ireen är bara löjlig Bitte | |
| nyckelpigan_ | 2013-11-01 18:47 | |
![]() | Men hur yttrar sig felen Minta? | |
| nyckelpigan_ | 2013-11-01 18:48 | |
![]() | Det borde vara inskrivet i avtalet om Comhem inte kan leverera vad de utlovat borde avtalet automatisk hävas. | |
| Minta | 2013-11-01 19:01 | |
![]() | Felen yttrar sig i långsamt internet och många avbrott. Enligt bredbandsbolaget är det normalt att ha 5000 fel om dygnet och jag har mer än 100 000 fel om dygnet. Telefonsamtal avbryts ofta, går ibland inte att ringa eller ringa hit. | |