Spelrum
Giraffen20
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
16
Inloggade36
Mobilspel
Pågående18 948

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Porla - Ej medlem längre2013-11-04 08:59
Antal inlägg: 1471

Ännu en onödig tråd
(Jag trodde aldrig jag skulle öppna en tråd men nu är jag så nyfiken på hur folk tänker).

Varför måste man gå in i en tråd som man finner ointressant bara för att tala om hur otroligt ointressant den är? Ointressant för vem? Om den är ointressant för mig kan jag väl strunta i den? Är syftet att döda tråden? (Det sker ofta att tråden ballar ur och man diskuterar trådens vara eller inte vara istället.) Skrämmer man folk från att öppna trådar? Vad är syftet? Åsikter på det? Vad är det som gör en tråd intressant?

Jag har gjort en observation som jag tycker är talande. Det finns en tråd vari man inte ska skriva någonting. För mig är den ointressant men den fyller förmodligen någon funktion som inte jag förstår eftersom folk (inte) skriver i den. (Ingen ont om den alltså.) Om jag skulle gå in och skriva att den är onödig skulle hela tråden vara förstörd. Detta respekterar man tydligen eftersom ingen går in och skriver i den. Men den respekten behöver man tydligen inte visa i alla trådar. Nej där tar man sig rätten att göra sig till talesman för alla om hur ointressant den är.

Mollee2 - Ej medlem längre2013-11-04 09:10
Antal inlägg: 6950

Intressant. Jag tenderar att hålla med lite. Ibland tror jag faktiskt att trådskaparna till dessa trådar faktiskt är genuina. Då är det bättre att bemöta dom på så sätt att man istället för att skälla och döma ut tråden, försöker möta personen i fråga och på ett respektfullt vis lirka fram vad syftet med träden är om den saknar tydlig rubrik och frågeställning, tex!

Porla - Ej medlem längre2013-11-04 09:22

Ja, precis. Att diskussionen ska bli bra hänger väl inte bara på trådskaparen utan också mycket på de som deltar?

pink ribbon - Ej medlem längre2013-11-04 10:14
Antal inlägg: 2906

Jag tycker att alldeles för många skrämmer bort nya forumister genom att bua ut deras försök till trådar och trycka ner dem med att det där har vi sett och hört förut, det finns hundratals gamla länkar och det där är totalt ointressant. Jag gillar inte detta hyenabeteende. Riktigt stark ska den vara som törs dyka ner i denna plaskdamm och försöka förnya den.
Detta gäller alltså harmlösa trådar. Ett fåtal trådskapare är ute efter att vara obehagliga på något sätt. Ser man något sådant skriver man till en forumvärd och ber denne agera. Här verkar det vara bara en enda värd som kan agera.
Ett otyg tycker jag det är att gå in i ett flertal trådar och skriva t ex: det där vet jag inget om, usch vad tråkigt osv. Använd tangentbordet till något vettigare då, kanske.

125478 - Ej medlem längre2013-11-04 10:49
Antal inlägg: 8332

Jag tycker inte att man ska påpeka för de nya att det är gammalt och uttjatat när de t.ex. startar en "Tacka för matchen" tråd.
Då kan man istället hänga på och tala om vad man tycker om ämnet, eller låta bli att skriva om man inte har något man vill framföra.

Själv blir jag irriterad när det ska dras fram trådar som är flera år gamla - bara för att det har diskuterats förut. En del läser tråden från början och hoppar sen till slutet för att fortsätta att diskutera en frågeställning som är avklarad så att säga.
Man behöver inte heller återanvända trådar in absurdum, som tex när någon letade fram fjolårets Glad Påsk-tråd och fortsatte på den...

Sedan finns det ett antal trådstarter där det slängs ut ett påstående eller en märklig frågeställning (gärna provocerande) bara-därför-att. Där trådskaparen inte själv medverkar till diskussionen nämnvärt.
Det är onödiga trådar enligt mig...

Sote2013-11-04 10:57
Antal inlägg: 3557

När det gäller hänvisning till gamla redan existerande trådar så är det ju forumets regler som faktiskt styr. Det finns vad jag förstår inte utrymme till hir många trådar som helst i samma ämne. Men här är det nog bäst att en värd kommer in och förklarar hur det ligger till och varför istället för att hugga på dom som hänvisar till gamla trådar.

Porla - Ej medlem längre2013-11-04 11:00

125478 och pink. Jag håller med vad ni skriver.

Men om någon startar en diskussion som är onödig så är det väl mycket bättre att inte skriva något i den? Då kommer tråden att försvinna ut i binära världsrymden. Ingen märkte knappt att den existerat för ett ögonblick i evigheten. Det är väl så man har tänkt när man säger att man inte ska mata trollen?

DB92013-11-04 11:38
Antal inlägg: 453

Lika bra att lägga ner hela skiten!
Altt blir ju urvattnat och utan mening.
Förresten alla dessa ordlekar borde väl ligga under "Ordlekar".

Minta2013-11-04 11:56
Antal inlägg: 20042

Elakheter som bara skrivs för att den som skriver det tror att han/hon verkar smart då. Somliga förväxlar elakhet med klyftighet. Som den som tyckte att jag skulle sluta ägna mig åt bibelstudier och förkovra mig istället. Skriver personen till en ateist.

jellyflower2013-11-04 15:32
Antal inlägg: 1108

Ja, det var jag det, Minta, och jag ber så mycket om ursäkt. Jag hade förväxlat dig med en av de mer enkelspårigt troende. Jag tänkte att nu är dags för Jesus igen och en skopa kristen info i stil med att Gud har skapat människan och det kan inget ändra på för det har Han sagt och han skulle ju aldrig ljuga.

Det var väldigt, väldigt slarvigt av mig. Jag ska i fortsättningen försöka vara betydligt mer noggrann.

Det är givetvis inte så trevligt att jag låter mig provoceras av bibelcitatspammare och liknande, men att jag blir irriterad på sånt kan jag stå för. Att jag väldigt orättvist högg på dig är däremot nåt jag skäms över.

Minta2013-11-04 15:47
Antal inlägg: 20042

Ok, tack för ursäkten. Jag är inte heller mycket för bibelcitatspammare.

MiaFredrika2013-11-04 16:25
Antal inlägg: 387

Ibland går jag in och läser en tråd med avsikten att kommentera, eftersom ämnet intresserar mig. Men så läser jag andra kommentarer som gör mig så jävla irriterad att jag vet att jag inte kan hålla mig från att säga något dumt, om jag skriver nånting alls. Så då låter jag bli, eftersom
jag inte vill att tråden ska spåra ur pga min oförmåga att ignorera dumheter.

DB92013-11-04 19:32
Antal inlägg: 453

Miafredr!
Om tråden spårar ur så beror det väl på hur det sista inlägget skrivs.
Det går ju oftast att få tåget upp på rälsen igen. Så det är ju lite upp till var och en.

ttiittii - Ej medlem längre2013-11-04 22:50
Antal inlägg: 37631

tycker det är kul ed nya trådar,sen att en del måste klaga på allt hela tiden är som det är, dom har nog något problem i livet typ en fru som slår dom eller tvärt om,Hur någon ens orkar störa sig på en tråd om någonting värdelöst eller mer värdefullt är väl bara att gilla läget

Gr3en - Ej medlem längre2013-11-05 00:42
Antal inlägg: 930

ttiittii... du om någon har väl yttrat frasen "stäng tråden" ett antal gånger på det här forumet.

125478 - Ej medlem längre2013-11-05 01:04

Sote, det kanske är läge att rensa bland en del gamla trådar om det är platsbrist. Att återanvända gamla "God helg-trådar" är ju bara fånigt.
Och sökfunktionen borde förbättras istället för att knäppa de nya på näsan om att de kan söka på forumet...

125478 - Ej medlem längre2013-11-05 01:09

Ta en titt på de sista sidorna, där ligger trådar från 2005 som dessutom är låsta. Alla dessa trådar kan ju inte vara "kuriosa" som måste bevaras till varje pris.

ttiittii - Ej medlem längre2013-11-05 08:43
Antal inlägg: 37631

vad spelar det för roll om det ligger låsta trådar längst bak ?hur är det möjligt att dom kan störa någon ?

mz_lzrd2013-11-05 08:54
Antal inlägg: 2498

125478, jag minns att Mouche har skrivit att betas ägare vill ha kvar alla gamla trådar.

Jag begriper inte heller hur gamla låsta trådar kan vara störande för någon. Vad exakt är det som stör?

xxEyexx - Ej medlem längre2013-11-05 09:52
Antal inlägg: 60

Porla? Presis de du tar upp i denna tråd om att vissa kommenterar en tråd för: Ännu en onödig tråd!!?

Just detta kommenterade jag i tråden som heter nåt med?: Om vad en person tror att jesus tycker om dem, eller nåt liknande!

Där dök det in personer som lade ner sin energi på att besöka tråden för att enbart säga:? Lägg ner tråden m.m.!!??

Vilket jag just där kommenterat vederbörande om att? varför överhuvudtaget besöka denna tråd för att enbart säga detta?
För det finns ju faktiskt många andra som faktiskt vill vara med i den skapade tråden och samtala om ämnet.!!

Och att jag också tyckte att just dessa som då hör till dessa som dissar trådar, kan väl själv skapa trådar som de tycker passar dem själva, och hoppas att andra har samma intresse som dessa har isf.!!?

Visar sida: 1 2
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?