Spelrum
Giraffen20
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
16
Inloggade36
Mobilspel
Pågående18 948

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Jag the bäst2013-11-08 10:07
Antal inlägg: 2

Banker
Vafan ska man med banker till när man inte kan ta ut eller sätta in kontanter i dom? Men storvinster ska de ha de jävlarn pfttttttt

Megaherz2013-11-08 11:29
Antal inlägg: 3304

Va? På allvar ? Är svårt nog som turist i Sverige eftersom jag bara kan betala med kontanter.. Och nu banker ? Varför?

Måns_E2013-11-08 11:57
Antal inlägg: 12028

Man skall väl ha de till att låna pengar till dyra inköp?

Men jag håller med, servicenivån på svenska banker är alldeles för låg och avgifterna alldeles för höga.

Jag the bäst2013-11-08 12:22
Antal inlägg: 2

Skämtar du Måns? Servicen är väl mer eller mindre obefintlig...... Behöver jag pengar o kortet strular av någon anledning kommer jag ju inte åt kontanter.... Bankerna är ju ett skämt numer...

Och på många orter får man sätta in hos entreprenörer, t ex tobaksaffärer!!??!! Och dessa har ju råd med avancerade larmsystem och skyddsutrustningar, eller hur?

Men det är väl därför de skiter i kontanthanteringen, riskerar livet på småhandlare (ökad rånrisk) och slipper själva investera i dyr skyddsutrustning, fy fan säger jag

pink ribbon - Ej medlem längre2013-11-08 12:42
Antal inlägg: 2906

Ja, de klassiska bankerna med Swedbank i täten är ett djävla skit numera.
I nuvarande läge rekommenderar jag varmt ICA-Banken. Vi har ett gemensamt matkonto och privat konto. Via bägge kan man ta ut (och sätta in) kontanter i kassan på vilken Ica-butik som helst, och de brukar ha generösa öppettider. Jag har även min bilförsäkring i Icabanken, det var billigare än hos Länsförsäkringar.
Skogskonto, placering mm har vi i Handelsbanken.

Gr3en - Ej medlem längre2013-11-08 17:23
Antal inlägg: 930

Jag tror det kontantlösa samhället kommer vara den sista spiken i kistan innan nästa stora revolt. Tyvärr tror jag även att denna revolt kommer bli mycket, mycket blodig.

Tack, swedbank.

Linders - Ej medlem längre2013-11-08 17:31
Antal inlägg: 1943

Köp aktier i Swedbank. Ger fin utdelning! Så får man ta del i vinsten.

shulten2013-11-08 18:19
Antal inlägg: 1424

Har hört att Nordea ska ha riktigt kass service med höga avgifter de med. Borde ge fin utdelning på de aktierna med! :)

corlini2013-11-09 19:56
Antal inlägg: 3172

SEB är de enda som fortfarande är behjälpliga med kontanter, 25 000 går på en minut.
förutom enstaka undantag vill de ha ett dygn på sig om man ska ha mer.

utöver SEB så har jag LFbank och Nordea av någon anledning jag inte ens minns längre och där är det riktigt illa. det är väldigt märkligt att man inte får ta ut sina pengar, vem äger dem. banken eller jag? jag brukar säga - du förvaltar, men det är mitt så var nu så snäll och ge mig när jag ber om litet av mitt egna, ok?

eeistan2013-11-09 20:02
Antal inlägg: 1542

Patetiska räntor på insatta pengar dessutom...

Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?