Spelrum
| Giraffen | 2 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 1 |
| Inloggade | 3 |
Mobilspel
| Pågående | 18 941 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| xDiamondx - Ej medlem längre | 2013-12-03 12:46 | |
![]() | Blandad disskussion/samtalstråd Jag är en person som gillar att ha åsikter om bra eller dåligt! men också ifrågasätta olika saker/händelser som gör att man reagerar eller vill reagera. Och alltid intressant att höra andra människors åsikter om olika saker, och också samtala om detta om man känner för de?:) Och det behöver ju inte alltid vara livsavgörande saker /händelser heller? Utan kan ju bara vara saker/händelser i vår vardag som man inte gillar själv som person,värdesätter eller känns givande på nåt sätt? Och det kan ju handla om allt från vardagliga händelser,varor,produkter , el. tvprogram,filmer eller musik och dess sätt att framhålla musiken m.m. m.m. Så de är bara köra på här och plita ner nån rad när andan faller på om vad ni Tycker,Undrar ?eller kanske vill fråga nån här på betapet om som kanske kan ha erfarenhet el. kunskap om? :) Bara som en intressant och kanske skojig läsning för många ? Eller för de som vill haka på i samtal om detta?:) | |
| xDiamondx - Ej medlem längre | 2013-12-03 13:15 | |
![]() | Jag vill ta upp om musik och dess sätt att klara av att framhålla musiken och innehållet/texten, för att det ska nå fram och kännas samstämmigt med sångarens inlevelse i texten som ska förmedlas ut till lyssnaren? Och har hört Agnes nygamla låt hon då gör och framhåller på sitt sätt som sångerska? Och det är låten: En sån karl? Vilket hon nu får såå väldans mkt. plus för och som hyllas till skyarna av många lyssnare? Vill säga att visst har hon en jättebra röst som sångerska! Men att kunna framhålla en inlevelse med texten i låten?? Nää.. det klarar hon deffinitivt inte av..!!?? Min personliga åsikt är att Agnes har en bra röst..Och det är ``De`` som gjort att hon anses vara så duktig med att göra den låten? Men personer som har känsla för hur man som sångare/sångerska klarar av att leva sig in i en text som är viktigt för att lyssnaren ska kunna känna budskapet och känslan i texten? Har också märkt att Agnes INTE klarar den biten särskillt bra i just denna låt? Möjligen bitvis under låten.. Mitt betyg för hennes sätt att framföra låten =Bra röst, men övervägande en slätstruken känsla!? som inte berör som det är tänkt? jag upplever det bara som att om det skulle vara Agnes egna ord om En sån Karl för henne?? Så känns det mer som om hon inte vet om hon sjunker om en Sån karl..hon verkar mer tänka på nåt helt annat än vad hon egentligen sjunger om??? Och det känns bara så jävla störande och töntigt att åta sig att sjunga texter och sedan inte klara av att leva sig in i låten och dess text? Vilket jag tycker förekommer bland många andra sångare också?? Men vissa lyssnare kanske inte bryr sig..bara lyssnar på rösten och texten..men kräver ingen inlevelse från sångaren som då jag tycker är jätteviktigt? För kan man framhålla med sång och dess text med inlevelse, då kan man också sitt jobb som artist/sångare!? Och är också värd att nå framgångar med. Och detta gäller ju även skådisar såklart? Det är min personliga åsikt iaf. :) | |
| xDiamondx - Ej medlem längre | 2013-12-03 13:25 | |
![]() | Glömde säga att det var ju Lill.Linfors som gjorde låten från början..Och HON klarar att framföra låten med helt rätt inlevelse :) | |
| Chewbacca3 | 2013-12-03 13:27 | |
![]() | Den bästa är bo kasper..... | |
| xDiamondx - Ej medlem längre | 2013-12-03 13:30 | |
![]() | Ok? :) Känner ju igen namnet Bo.Kasper :) Men minns inte så här nu vilken låt/låtar han gjort? :) | |
| nulltj - Ej medlem längre | 2013-12-03 13:34 | |
![]() | Spännande tråd. | |
| -FaMo- - Ej medlem längre | 2013-12-03 13:34 | |
![]() | :) | |
| -FaMo- - Ej medlem längre | 2013-12-03 13:36 | |
![]() | Mycket väsen... | |
| Mollee2 - Ej medlem längre | 2013-12-03 13:40 | |
![]() | Meeen. Nu ska vi inte vara såna. | |
| -FaMo- - Ej medlem längre | 2013-12-03 13:41 | |
![]() | jodå... det är tisdag | |
| Mollee2 - Ej medlem längre | 2013-12-03 13:42 | |
![]() | Ja, tisdagar är inte de bästa dagarna kanske? | |
| xDiamondx - Ej medlem längre | 2013-12-03 15:07 | |
![]() | Vad tycker ni om alla de mitträcken som satts upp över stora delar av landets vägar? Själv tycker jag inte att mitträcken ska sättas upp på det sätt som de valt att göra det idag..Där enkelfiligt och dubbelfiligt växlar sträcka för sträcka??? Tänker på när speciellt ambulanser..brandbilar eller poliser kommer farande med blinkande sken och kräver snabb framfart och passage?? Och då inte har möjlighet att passera andra bilar då sträckan växlar till enfiligt??? Det kan säkert många ggr. bli avgörande för om en person hinner klara livhanken..eller att överhuvudtaget hinna komma till plats i tid för uttryckningsfordon? Och det är ju riktigt allvarligt också??? För jag tycker det är viktigt att kunna ge möjlighet för passagerare att kunna hålla den hastiget på vägen som gäller ,men såklart gällande vid vid väglag också? Men ofta dyker de upp nån traktor som då inte kan hålla gällande maxhastighet? eller äldre person som inte väljer att hålla tillåtna hastighet just på den enfiliga vägsträckans del? Och det kan göra en körsträcka på t.ex. 3mil ca.15min längre än vad det annars skulle tagit i tid att köra sträckan? Så jag tycker att det bästa vore ju mitträcke med dubbelfilig vägbana i båda körriktningarna. | |
| xDiamondx - Ej medlem längre | 2013-12-03 15:18 | |
![]() | Och glömde även tillägga att? Ofta händer det att personer råkar missa en infart de skulle vika av på från en väg med mitträcken? Och de händer att personer som av misstag råkat missa den infart denne skulle svänga av till? Då får köra nån mil på speciellt sträckor där det mer är skogspartier..innan? de hittar nånstans att vända bilen, för att sedan åter igen bli tvungen att köra hela vägen tillbaka till den infart de egentligen skulle ha svängt av vid.. Och oftast händer ju sådana missar vintertid då det blir mörkt ute redan tidigt på dagen, vilket också är lätt hänt i rusningstrafik som då oftast råder på vägar med mitträcken? Så detta med mitträcken med växlande enfiligt och dubbelfiligt i båda körriktningarna dissar jag starkt!!?? | |
| Mollee2 - Ej medlem längre | 2013-12-03 15:25 | |
![]() | Jag är arg för att min kompis inte får sina pengar ifrån FK som han ska. Han får alltid vänta för länge, å så kommer han inte fram när han ringer :-( | |
| xDiamondx - Ej medlem längre | 2013-12-03 15:27 | |
![]() | Nulltj? Tråden blir inte mer spännande än vad man gör den till? sedan är de ju upp till varandra vad man tycker är spännande? Eller rent av viktigt att ta upp till diskussion?? | |
| xDiamondx - Ej medlem längre | 2013-12-03 15:28 | |
![]() | upp till var och en vad man tycker är spännande etc.... skulle de stå | |
| xDiamondx - Ej medlem längre | 2013-12-03 15:37 | |
![]() | Mollee2? Nä..? det är tydligen satt i system att man inte ska nå de personer som ska vara de som ska kunna finnas till hands för att svara på undran/el. frågor från oss samhällsmedborgare i olika avseenden/el. ärenden.. ??? Så är de för de mesta numer!! Ingen riktig männsika som kan finnas tillhands i andra änden av luren om man ringer upp?? bara en telefonsvarare som antingen bara tackar för uppringningen och välkommen åter? Eller.. knappa in 1..sedan 123..och välj..vänta? 3..sedan 5.. osv..osv.. och till slut när man gjort alla dessa val?? och med lite tur når en riktig människa i andra sidan luren? Då säger hon/han? Nä.. det är tyvärr inte jag som håller i de trådarna!! Det är den eller den du ska tala med? Okej?? de finns som inget slut på skiten??? de har inga skyldigheter att kunna nås? ofta dålig information om vad som gäller i olika ärenden..Men själv ska man kunna finnas till förfogande i nåt ärende eller brev som ska besvaras. m.m. m.m. | |
| LadySol - Ej medlem längre | 2013-12-03 15:43 | |
![]() | Jag skulle vilja diskutera struktur i inlägg. Personligen tycker jag att det är oerhört jobbigt att få fram en röd tråd i ett slarvigt skrivet inlägg med många sidospår och tjugoelvatusen ord utan några avdelningar i stycken. Med det sagt vill jag poängtera att jag inte gör ett personangrepp på TS utan helt enkelt vill diskutera vilken typ av inlägg som är lättast att både läsa och ta till sig. Jag läser heller ett inlägg med urbota korkade åsikter eller till och med trollinlägg (kan ibland vara samma sak, men man kan aldrig vara säker) än ett väldigt långt och rörigt inlägg med vettigt innehåll. Vad tycker ni? | |
| xDiamondx - Ej medlem längre | 2013-12-03 15:56 | |
![]() | LadySol? Ok? det var din synpunkt? Alla synpunkter är ju viktiga. | |
| Nattrafn - Ej medlem längre | 2013-12-03 15:59 | |
![]() | Håller med Solen. Är det inte bättre att starta en ny tråd för varje ämne istället för att blanda hej vilt, och vill man bara småprata lite finns chattråden? | |