Spelrum
| Giraffen | 15 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 15 |
| Inloggade | 30 |
Mobilspel
| Pågående | 18 961 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Sote | 2013-12-21 00:08 | |
![]() | Julbordet Vad kommer ni ha för godsaker på julbordet? Hemlagat, färdigt eller blandat? Här kommer det finnas: tre sorter hemlagad sill plus tre färdigköpta, rökt och gravad lax, rödbetssallad, potatissallad, grönsallad, sex sorters kallskuret kött, skinka, ägghalvor, gratinerad omelett med champinjonstuvning, kålrotslåda, jansson, grönkålspaj, gräddstuvad brysselkål, halländsk långkål, brunkål, köttbullar, pulled pourke, revben, vanlig prinskorv och chili o ingefärskryddade viltsvinsprinskorv, ett par olika sorters memlagad senap, flera sorters ostar , kex och bröd. Nytt recept som jag ska prova i år är Jaime Olivers strimlade baconstekta brysselkål. Till efterrätt blir det glöggkokta päron, chokladmousse, ostkaka, grädde, struvor och glass. Julgodis tar gästerna med och likaså drickat men maten lagar jag själv. Det blir gött! Viktigast på julbordet är grönkålen, dvs långkålen, utan den kan vi lägga ner julen. Förr gjorde vi alltid Ponche, en traditionell Chilensk dryck men i år hoppar vi över det. Det är tillräckligt att göra ändå. Behöver jag tillägga att jag älskar jul och julmat? | |
| ig-apan - Ej medlem längre | 2013-12-21 00:11 | |
![]() | Prinskorv, köttbullar och Jansson. Det räcker väl? | |
| Aquila1 | 2013-12-21 00:12 | |
![]() | Skinkan är bäst. | |
| -FaMo- - Ej medlem längre | 2013-12-21 00:14 | |
![]() | Skinka, senap, senapsill, köttbullar, potatis, ägghalvor m kaviar och kaffe + chokladkartong. Allt färdigköpt för att slippa stress :) Mer får man ändå inte i sig. | |
| Incidental - Ej medlem längre | 2013-12-21 00:15 | |
![]() | Skinka med äppelmos och senapssill, nubbe å revbensspjäll. | |
| hfranke | 2013-12-21 01:33 | |
![]() | Frestelse och skinka, bara det finns med är jag nöjd. | |
| amper sand - Ej medlem längre | 2013-12-21 04:01 | |
![]() | Sill & potatis och lite skinka och ett par köttbullar på det; sen är jag nöjd. | |
| Gautama | 2013-12-21 04:20 | |
![]() | Sill, lax, ägg, omelett, Jansson, potatisgratäng, vegetariska köttbullar, brysselkål, kikärtsbiffar, ost, inlagd strömming. | |
| LadySol - Ej medlem längre | 2013-12-21 04:46 | |
![]() | Köttbullar, skinka, revben och potatis. Utöver det är det mest utfyllnad. I år blir det två sorters sill, eventuellt kalkon för att mannens gamla morfar vill ära mitt ursprung och lax. | |
| Gunilla _ | 2013-12-21 10:12 | |
![]() | Trerätters idag när vi har första julafton. På tisdag hoppas jag på Janssons, köttbullar, gravlaxsås, pepparrotsrulle, ägg, kavring med Roquefortost, svartvinbärssnaps, öl och sill. | |
| corlini | 2013-12-21 10:17 | |
![]() | ungefär som precis alla andra med ett undantag, INGEN jansson!!! fy för den som kom på att förstöra en fin potatisgratäng genom att spetsa den med kattmat. kommer att byta ut revbenen mot vildsvinsrevben iår, och kommer att ha lite hjortfilè vid sidan av me men annars ett typiskt klassiskt julbord. | |
| Tinna | 2013-12-21 10:20 | |
![]() | Pappa var och handlade det bästa igår - luad ål! :) | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-12-21 10:38 | |
![]() | JulPizza Julmust ris alamalta veg prinskorv veg hemmagjorda köttbullar krustader med nått jox i,2 olika sorters hembakat vörtbröd,inlagd corn,sen håller jag på och gör Julgodis ett par stora burka knäck vi blir många i år så det är bara att dubbla recepten och dubbla igen | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-12-21 10:41 | |
![]() | sote,hur gör du grönkål? | |
| Salka1 | 2013-12-21 11:06 | |
![]() | Sonen kommer hem och lagar julaftonens middag till oss: Julkryddad helstekt ryggbiff med jordärtskockspuré, apelsinsås och syltad svamp... Julgodis till efterrätt. | |
| Gunilla _ | 2013-12-21 11:06 | |
![]() | Vegetariska köttbullar... :D | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-12-21 11:13 | |
![]() | jag ska göra Lejlas saffrans skorpor,slånis du kommer ta en halv tugga av allt sen är du mätt | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-12-21 11:14 | |
![]() | Gunilla döpt dom vad ska dom heta? | |
| Gunilla _ | 2013-12-21 11:16 | |
![]() | Det beror väl på vad du stoppat i dem? Lite fantasi tack. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-12-21 11:19 | |
![]() | veg köttförs hehe | |