Spelrum
Giraffen15
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
14
Inloggade29
Mobilspel
Pågående18 961

Forumkategorier

Användare Inlägg  
gunfalk2013-12-25 12:39
Antal inlägg: 19

Nekad
Varför blir jag nekad att delta i ett spel?

le-lou2013-12-25 12:41
Antal inlägg: 17500

Gissar att det är för att du har låg rating?

Jenny K 742013-12-25 12:47

Fsökte adda dig men den sa att du hade inte installerat det i mobilen.

gunfalk2013-12-25 13:09

Kära Jenny! Jag har en Nokia från 2001 och där addas inte. Men tack ändå.

Bettapetter2013-12-25 13:25
Antal inlägg: 66

Sannolikt nekas du för att det skiljer för mycket i rating. Många vill bara spela med de som har t ex + eller - 200 sin egen rating.

catta652013-12-25 14:09
Antal inlägg: 143

Ja tyvärr är det så att det är ratingen folk tänker på. Ändå är detta ju inget professionelt spel här inne. Men det är tydligen inte spelet i sig som har någon betydelse. Visst blir jag glad när jag vinner men jag deppar inte ihjäl om jag förlorar. Lite synd att inte fler tänker på att fler försvinner härifrån när de inte får spela. Då spelar det ingen roll vilken rating du har i sista ändan, för till slut finns det ingen att spela med här inne.

gunfalk2013-12-25 14:11

Tack för svaren. Jag är ny här och förstår mig inte på det där med rating. För mig är det själva spelet som är kul. Siffrorna bryr jag mig inte så mycket om.

catta652013-12-25 14:32
Antal inlägg: 143

gunfalk: Bara fortsätt att spela så kommer även du att öka i rating, ge inte upp....:-) Beta är så kul, har själv spelat sen 2005 och tänker inte ge upp i första taget.

gunfalk2013-12-25 15:07

Nej jag tänker inte ge upp. Tycker också att det är ett kul spel.

MiaFredrika2013-12-25 15:16
Antal inlägg: 387

Jag vet inte varför så många grämer sig över att man vill spela med de som har ungefär samma rating som en själv, Jag gör det mest för att jag tycker det är roligast att spela när det är jämt och har inte så himla mycket med att jag vill ha högre rating. Är väl bäst om alla får göra som dom vill eller?

Gr3en - Ej medlem längre2013-12-25 21:20
Antal inlägg: 930

ratingen är så mycket mer än bara rankningslistan. Det är en ganska god fingervisning om hur duktig motspelaren är.

Självklart är spelet både en blandning av att vara duktig och ha tur. Och när en lågrankad vinner över en högrankad p.g.a tur så förlorar den högrankade skitmycket på det. När en högrankad tvärtom vinner över en lågrankad får man nästan ingen förtjänst (i poäng) för det.

På det viset spelar den högrankade alltid med mycket större insats än den lågrankade. Och varför skulle man vilja göra det?

Lillstölla2013-12-26 10:51
Antal inlägg: 23831

Man kan ju välja att spela orankat med, kanske lättare att få motspelare då :)

IShotQ-tile - Ej medlem längre2013-12-26 11:12
Antal inlägg: 518

Min erfarenhet av att spela orankat, från när jag uteslutande gjorde det under en längre period, är att det förmodligen inte är lättare att hitta motståndare. Man får säkert öva mot bättre motstånd ibland, men det är betydligt vanligare att få vänta oerhört länge (åtminstone relativt sett) på spelare bland de som kan urskilja ett orankat spel bland alla rankade.
Det händer också att de som ansluter inte vet om att spelet är orankat. Om man då väljer att upplysa om detta vid spelstart händer det att många abrupt lämnar spelet utan att känna någon skyldighet att säga något alls.

Ungefär som att många som inte vet hur man nekar aldrig skriver något i chattrutan, ens när man själv skrivit i den, utan bara sitter tysta i väntan på att man ska lämna.

Gnillot - Spelvärd/Forumvärd2013-12-26 11:53
Antal inlägg: 350

För min del handlar det om att jag ibland är sugen på en jämn motståndare. Om då någon kommer som har en femtonhundra lägre ranking än en själv så är det troligt att motståndet inte blir så stort. Så jag bryr mig inte om mina poäng, men om att hitta utmanande motspelare. Oftast spelar jag dock mot vem som vill, alltid blir det något skioj av det :)

mz_lzrd2013-12-26 12:45
Antal inlägg: 2498

Jag spelar i princip enbart panik och då kan man stå ut även med motstånd som inte är optimalt. Men skulle jag ge mig in i ett stress-parti eller värre, då vill det till att man känner att man har nåt utbyte av motspelaren.

Dock säger ratingen inte allt om hur folk spelar. En del fegar och blockerar sig genom spelet och vinner på att ha tråkat ut motspelaren till bristningsgränsen.

Jag brukar undvika folk med lägre rating än 800, för de har oftast så låg rating för att de brukar avbryta spelen i förtid.

Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?