Spelrum
Giraffen15
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
15
Inloggade30
Mobilspel
Pågående18 961

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Nattrafn - Ej medlem längre2013-12-30 12:34
Antal inlägg: 3575

De kombinerade grenarnas spel
Som vi alla vet suktar världen efter nya spännande idrottsgrenar och hur skapar vi nya på ett bättre sätt än att kombinera redan befintliga?

Jag börjar med några förslag, så kan ni fylla på allteftersom.

1. Spjuthopp
- Här kastar vi oss över en ribba samtidigt som vi kastar ett spjut. Ju högre ribban ligger och ju längre spjutet far, desto bättre. Enda regeln är att spjutet måste kastas medan kroppen är fritt svävande.

2. Stavbasket
- Här kombinerar vi basket med stavhopp. Korgarna är omänskligt högt upp och man får bara placera bollen i korgen i samband med ett stavhopp.
För att man skall kunna stavhoppa och samtidigt få med sig bollen måste stor forskningsbudget läggas på utveckling av en boll som både studsar bra och samtidigt fäster bra på den kardborreutrustning man har på sin hands baksida, på vilken man fäster bollen innan man hoppar upp (det är orimligt att kräva att man stavhoppar med enkom hand tillgänglig, således måste bollen sitta fast på kroppen under färden mot korgen).
Min arbetskollega föreslog även att denna sport utförs rullstolsbundet, men jag känner att det kan vara svårt nog utan rullstolar inblandade. Vi får se.

Nå, har ni några spännande konstellationer att bidra med? Hafsa inte bara ihop något. Tänk över saken noga, det finns nämligen övervägande chans/risk att ni kommer påverka nästa upplaga av de olympiska spelen.
Spåna på!

/MVH internationella olympiska kommittén

Mollee2 - Ej medlem längre2013-12-30 12:38
Antal inlägg: 6950

Hahaha

Sote2013-12-30 12:53
Antal inlägg: 3557

1.Cykelskytte - behöver väl ingen beskrivning? Som skidskytte fast på cykel.
2. Simhopp fast på längden.
3. Ryttarhopp- hästhoppning fast utan häst. Då får man verkligen se Hur duktiga ryttarna är på att hoppa högt, snyggt och snabbt.

Nattrafn - Ej medlem längre2013-12-30 13:05

Får man utnyttja trampolin vid längdsimhopp?

Blir inte ryttarhopp utan häst häcklöpning?

Sote2013-12-30 13:08
Antal inlägg: 3557

Trampolin kan ju vara ett bra komplement.
Det blir som häcklöpning fast i snirklad bana och i frack med hör hatt.

Nattrafn - Ej medlem längre2013-12-30 13:09

Häcklöpning blev plötsligt min nya favoritgren.

Rooty2013-12-30 13:40
Antal inlägg: 647

Backhoppningscurling - Här finns det två varianter:

1. Den ena varianten innebär att backhopparna är "stenar" själva, och ska försöka ta sig så nära mittpunkten i boet som möjligt, i ett hopp. Däremot blir det problematiskt med själva sopningen eftersom det rör sig om ganska höga hastigheter. Ett alternativ är att soparna också hoppar, ungefär samtidigt som "stenen", och kan på så sätt sopa. Här skulle det krävas stor precision och tajming. Ett annat alternativ för sopningen är att använda sig av ett motorfordon, t ex en skoter.

Hopparna skulle behöva ha extremt välutvecklad dämpning i sina knän och ryggar för att klara den hårda landningen mot en platt isbana. Jag förslår ett långsiktigt avelsprogram där man selekterar på stora knän och kraftiga ryggdiskar. De tävlande bör kunna vara kring fjorton år gamla när de är med i OS, så tidigast år 2030 bör vi kunna se den här sporten diskuteras av André Pops i OS-studion, under förutsättning att mitt föreslagna avelsprogram sätts igång omgående.

2. Det andra alternativet är att hopparna tar med sig en faktisk curlingsten i hoppet och försöker placera den i boet, precis som i vanlig curling. Men jag är tveksam till det här alternativet. Det är för ordinärt.

En budgetplan för avelsprogrammet kan redovisas vid en närmare presentation vid ett senare tillfälle, om intresset för denna gren hos kommittén är tillräckligt stort.

Nattrafn - Ej medlem längre2013-12-30 13:49

Jag måste erkänna att alternativ två kändes bättre, hur ordinärt det än låter. Det skulle bli mycket intressant att se dem hålla balansen och kämpa med tyngdlagen när de hoppar med en curlingsten.

Måns_E2013-12-30 14:12
Antal inlägg: 12028

Backhoppningslerduveskytt e är en sport som jag skulle vilja se.

Ett ytterligare moment blir att man får försöka se till att inte krocka med lerduvorna.

Nattrafn - Ej medlem längre2013-12-30 14:19

Underbart. Tänk rejäla hagelgevär där rekylen får backhopparna att snurra baklänges.

Linders - Ej medlem längre2013-12-30 14:21
Antal inlägg: 1943

Skridskokickboxning!

Megaherz2013-12-30 15:30
Antal inlägg: 3304

Häcklöpningssimning. Det finns hinder i poolen som de måste delfina över

Fesebengt22013-12-30 17:44
Antal inlägg: 1570

Varför inte införa motorsport i OS förengångsskull..
Enduro-varpa.
Efter varje avklarat varv runt tofta skjutfält skall varpastenen kastas mot antingen Tommy Wahlgren 10p eller Babben Larsson endast 5p då hon är lättare att träffa.
Vid första missen blir det straffrunda ner till Almedalen där en politiskt korrekt brand skall startas. När den uppskattats av visby domkyrka blir man Valdemar Atterdag och kan åka vidare.
Vid andra missen göms varpastenen någonstans i ringmuren.
Den som får högst nummer blir kung Keno och vinner.

Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?