Spelrum
| Giraffen | 15 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 14 |
| Inloggade | 29 |
Mobilspel
| Pågående | 18 961 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Kokonut | 2014-01-01 00:59 | |
![]() | Fyrverkeri Japp. Då sköt svenskarna miljoner i luften på nåra min. Bidrog inte med så mycket men nån tårta å nåra raketer. Barnens skull. Bättre att beskåda färgspelen runt om. Gott nytt på er iaf!!!! | |
| Fjällan_ | 2014-01-01 01:08 | |
![]() | Jag tycker de är helt galet att skjuta upp massa stålar i luften! Varför inte göra nått vettigt för pengarna? | |
| Gloria56 | 2014-01-01 01:39 | |
![]() | Ja, helt galet - dels pengarna men också miljöförstöring. | |
| llloyden | 2014-01-01 02:30 | |
![]() | Nåt kul ska väl vi tråkiga svenskar ha EN GÅNG OM ÅRET! | |
| Sote | 2014-01-01 03:23 | |
![]() | Köper inte fyrverkerier länge. När ungarna var små hörde det till men inte nu. Dom köper heller inte men det är mest av snålhet. Tack och lov så var valpen ( sex månader) skottfast. Han brydde sig inte ett skit att det smällde, vart mest förbannad över att det var en massa folk som inte hörde hit på gatan. | |
| siwu | 2014-01-01 11:13 | |
![]() | Jo men vore ännu roligare om skräpet städades upp.... fyrverkerier är fint men dyrt. | |
| markoolio5 - Ej medlem längre | 2014-01-01 11:31 | |
![]() | Ser ut som fan när jag tittar ut genom vardagsrumsfönstret, märkligt hur alla nyårsfirare alltid förväntar sig att Herr Någon Annan ska städa upp efter dem. Skumpaflaskor, plastkassar, brända fyrverkeripjäser, ölburkar ... | |
| bertastina | 2014-01-01 11:49 | |
![]() | Om nu bara folk kunde hålla sig till en gång också.smälls både dagtid och andra dagar.Min hund vägrar gå ut helt. jag kan ju inte använda kattlåda direkt | |
| Gr3en - Ej medlem längre | 2014-01-01 12:06 | |
![]() | Är det något jag alltid högaktningsfullt kommer totalskita i så är det hundägare på påsk och nyårsafton. Kanske den dagen jag inte ser hundbajs på gatorna eller i parker och längs promenadvägar... men tills dess så får ALLA hundägare klä skott för sina djur, precis som ALLA fyrverkeriälskare får klä skott för någras missskötsamhet i den här tråden. | |
| dinodog | 2014-01-01 13:06 | |
![]() | Nu är det ju inte bara hundar som far illa av fyrverkerier. Alla djur far faktiskt illa både vilda och tama. Nu är min hund som tur är inte skotträdd, men man märker att han ogärna går ut. Och det samma med mig alldeles för många galningar med raketer, som inte vet vad säkerhet är. Och visst hundskit är otrevligt, men allt skräp som ligger överallt efter raketer är inget vidare. | |
| Yo-la-tengo - Ej medlem längre | 2014-01-01 13:14 | |
![]() | Gr3en: Skulle du se min fullständigt panikslagna ladrador är jag övertygad om att du skulle tänka dig för. Han kissar ner sig, gräver med framtassarna skräckslaget på golvet, klättrar längs väggarna. När mn försöker ta ut honom för rastning skriker han som ett skräckslaget litet barn. Visst, visste man att folk höll sig inom lagens ramar och avfyrade sina pjäser endast på nyårsaftons kväll så kunde man ju undvika det, men det tjuv-skjuts tyvärr både före och efter. Det är så illa att man bävar för hans liv när det är som värst.. De flesta länder har ju tagit sitt förnuft till fånga och förbjudit fyrverkerier men här ligger Sverige efter. | |
| Mollee2 - Ej medlem längre | 2014-01-01 13:27 | |
![]() | Nej. Inga fyrverkerier. Onödigt och synd om djuren. Det må vara vackert, men inte så vackert att man offrar miljö, pengar, eller riskerar hälsan för det. | |
| elaa | 2014-01-01 13:30 | |
![]() | Det är vackrare och mysigare med Rispapperslyktorna !!! | |
| Mollee2 - Ej medlem längre | 2014-01-01 13:30 | |
![]() | Å gr3en, vad konstigt resonerat. Det är väl inte inte djurens fel att deras hundägare inte plockar bort sina djurs bajs? Ska hundarna behöva lida för det menar du? För det är väl hundarna det är synd om när folk skjuter raketer, och inte deras ägare? | |
| blåhund - Ej medlem längre | 2014-01-01 13:33 | |
![]() | Tillbringade tolvslage t(och några timmar innan då det började skjutas raketero smällare här),i sängen med en paniknervös skotträdd katt, under överkastet låg hon, jag byggde upp vallar av kuddar runt om för att dämpa ljuden,det smällde vansinnigt precis utanför. Jag tycker fyrverkerier är vackra,men för många djur är det inte kul alls. | |
| Dumblondin - Ej medlem längre | 2014-01-01 13:36 | |
![]() | Jag kan inte annat än hålla med er som skriver här och klagar på raketerna. De skitar ner och är allmänt miljöförstörande. Och de låter som satan. Det är inte bara djur som uppskattar att slippa det här oväsendet, särskilt som det pågår minst under två veckors tid (en vecka före nyår och en vecka efter på ett ungefär). Dessutom förolyckas varje år flera personer och åsamkas livslångt lidande. För att bara inte tala om alla bränder som uppstår när raketer antingen oavsiktligt eller medvetet skjuts mot balkonger och dylikt. BORT MED SKITEN! | |
| Sote | 2014-01-01 14:05 | |
![]() | Min sambo är från Valparaiso i Chile och där har dom Sydamerikas största fyrverkeri. Det kommer folk dit flera dagar innan och stan är packad med turister från hela världen som kommer för att se skådespelet. Dom skjuter fyrverkerierna från pråmar ute på vattnet och all gatu och offentlig belysning släcks ner under tiden och så skjuts det i nån halvtimme. Inga privatpersoner får skjuta raketer så okynnesskjutandet finns nästan inte alls. Svärföräldrarna bor med panoramautsikt över hamnen och kan sitta på altanen och njuta av det hela. Ska man ha fyrverkerier så är det ett mycket bättre sätt att ha dom på än att vem som helst kan hålla på med det som här. | |
| jellyflower | 2014-01-01 14:24 | |
![]() | Fast visst är man lite benägen att hålla med Iloyden? Vi svenskar har ju tråkigt tråkigt tråkigt hela långa året, dag ut och dag in, det är mörkt och fuktigt i gruvorna där vi alla sliter 18 timmar om dygnet, aldrig minsta ljusglimt och bara härsken sill att äta, varje dag...Tills nyårsnatten och tolvslaget infinner sig! DÅ får vi roa oss! Eller hur? | |
| amper sand - Ej medlem längre | 2014-01-01 14:26 | |
![]() | Haha, och då skjuter vi upp årets överskott i luften. Rimligt, ja. | |
| Lillstölla | 2014-01-01 14:26 | |
![]() | Har haft katt i många år men tack och lov så har ingen av dom brytt sig det minsta om smällare och raketer. Den store av mina katter jag har nu brukar sitta i fönstret och titta på. Den lille har aldrig upplevt smällare innan så jag var lite fundersam på hur det skulle gå. Nu har ju lite barn runtomkring smällt ett par dagar i förväg, som vanligt, och han har inte brytt sig. Så jag har väl tur antar jag. Måste vara hemskt för de djur som blir så panikslagna av smällare o raketer. Tror dessvärre inte att det kommer bli någon ändring på privatpersoners bruk av nyårs och påsksmällare och raketer. Tycker dock att man kan hålla sig till att skjuta kring 12-slaget! Sen som parentes tycker jag iofs att hundägare överlag bör plocka upp skiten efter sina hundar, inget trevligt sånt heller, men hör ju till en annan diskussion iofs. | |