Spelrum
| Giraffen | 29 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 15 |
| Inloggade | 44 |
Mobilspel
| Pågående | 19 187 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| gulle84 | 2014-01-25 17:20 | |
![]() | Röd i ansiktet! Jag blir röd i ansiktet direkt jag böjer huvudet en aning ner. t.ex om det ligger något på golvet och jag böjer ned huvudet för att kolla. Även om det bara är ca 5 sekunder så är jag väldigt röd i ansiktet när jag tittar upp, och även i ögonen. Höll på med gymnastik när jag var yngre och då stod man ofta på händerna, men försöker jag på mig det nuförtiden så både ser det ut, och känns som om, huvudet ska sprängas. Läste detta: 1. Your blood pressure can skyrocket because of your head being lower than your heart and the strain from the movement. This is called the "renal complex." There are people who have died from this and others who have had a stroke and no longer can even say their own name. 2.You can also put great pressure on the cornea. The cornea is the transparent dome-shaped window covering the front of the eye. Whenever you tip upside down and strain you are putting great pressure on this fragile lens. Not a good idea. The cornea is EXTREMELY sensitive. In fact, a little known fact: there are more nerve endings in the cornea than any other part of the body (and that includes your willie). Off hand, I can't think of a better way to damage your cornea than turning upside down and straining. And if you damage your cornea you will have far more problems than weak delts. Låter ju jättehemskt. Och även att detta kan hända om man gör t.ex yoga. Någon som vet något om sånt här? Läste på en annan sida att det kan hända att man blir röd i ansiktet om man har tunt blod. Och hur vet man isf om man har det? | |
| Silfverkrok - Ej medlem längre | 2014-01-25 17:43 | |
![]() | trodde det berodde på ytliga blodkärl. går tydligen att behandla. | |
| gulle84 | 2014-01-25 17:44 | |
![]() | jag har inga ytliga blodkärl. och hela ansiktet blir rött, inga speciella blodkärl. som om att någon har målat hela mitt ansikte rött i photoshop. | |
| Silfverkrok - Ej medlem längre | 2014-01-25 17:51 | |
![]() | hur vet du att du inte har det då? de behöver ju knappast synas för att det ska vara ytliga blodkärl. varför inte gå till en läkare bara för att lugna sig själv då? | |
| Silfverkrok - Ej medlem längre | 2014-01-25 17:51 | |
![]() | och hela ansiktet blir rött vid ytliga blodkärl för övrigt. | |
| gulle84 | 2014-01-25 17:56 | |
![]() | för jag vet hur ansiktet ser ut med ytliga blodkärl, och det är inte så jag har det. | |
| apbur | 2014-01-25 18:22 | |
![]() | Blir du röd i ansiktet bara av att titta neråt eller när du böjer dig neråt? | |
| Sote | 2014-01-25 18:24 | |
![]() | men Gulle-gå till en läkare då . Du får förslag och tjäbblar emot? Jag skulle ju inte ställa en sån fråga på ett internetforum ,speciellt inte på en sån här sida, utan åtminstone vända mig till sjukvårdsupplysningen. Om jag var orolig alltså. | |
| Daggdroppe | 2014-01-27 21:19 | |
![]() | Jag blir alltid/ofta röd i ansiktet vid en situation som jag inte är van vid eller känner mig säker vid. Eller om jag kommer in i ett rum där nästan alla plaster är upptagna. Jag blir röd när någon ifrågasätter mig fastän jag vet att jag har rätt. Ibland kan jag bli röd utan att det ens är en situation. Jag tror inte vi har samma grej. | |
| Granitgrau - Ej medlem längre | 2014-01-27 21:37 | |
![]() | Hyperemi. Helt ofarligt. | |
| gulle84 | 2014-01-27 21:43 | |
![]() | Daggdroppe, det tror inte jag heller. Jag blir inte röd när jag är i jobbiga situationer som de som du beskriver. Grant.. Nej, inte Hyperemi. | |
| Bitte - Administratör | 2014-01-27 21:44 | |
![]() | Du har fått ett bra råd och detär sök läkare då får du svar på din fråga Bitte | |
| apbur | 2014-01-27 22:25 | |
![]() | gulle84, du får väl svara på de frågor som exempelvis jag ställer. Nej, man söker inte läkare för att man blir röd i ansiktet av att böja sig framåt utan andra besvär. Det är liksom helt normalt. Om det inte är onormalt och det är svårt att svara på med den knapphändiga beskrivningen. | |
| topcats47 - Ej medlem längre | 2014-01-27 22:26 | |
![]() | Rosacea - rodnad i hyn. Ibland fläckvis. Har den själv. Det finns bot | |
| apbur | 2014-01-27 22:30 | |
![]() | Hyperemi och rosacea? Bra gissat. Skickar ett leg med posten. | |
| le-lou | 2014-01-28 00:11 | |
![]() | rosacea har jag. Det där är inte rosacea snälla nån..... (finns inte bot heller nej). | |
| Anna Ellie - Ej medlem längre | 2014-01-28 12:27 | |
![]() | Jobbat som pro makeup artist i 16 år snart och sett måååånga ansikten. Jag kan inte säga vad det är men jag kan utesluta Rosacea och ytliga blodkärl för det har inget med detta att göra alls. Däremot kan du ha en tunn eller lite känsligare hy? Detta kan även bero på vissa mediciner... Men är du orolig så sök för det. | |
| Granitgrau - Ej medlem längre | 2014-01-28 15:12 | |
![]() | Kan vara indianblod? | |
| Granitgrau - Ej medlem längre | 2014-01-28 17:06 | |
![]() | Kan vara äppelkinder också.... Nog bäst att du åker till akuten öronaböj! | |
| jellyflower | 2014-01-28 18:23 | |
![]() | Oroar man sig mycket över en hälsofråga bör man kontakta sin vårdcentral. Jag tycker inte att det är orimligt alls. Oro kan i sig vara skadligt för hälsan och påverka blodtryck, nattsömn, mage osv negativt. Det som kan förefalla en baggis för vissa kan för andra vara en källa till stark oro. Jag tycker inte man ska vifta bort människor genom att bagatellisera/skälla ut dem för deras oro. Däremot kan man väl säga att om såna här oroligheter ofta dyker upp, t ex om man får nya symtom på olika potentiellt dödliga hälsobekymmer varje vecka, då är det mer troligt att man lider av sk hälsoångest, det som förr benämndes hypokondri. Vilket inte är någon barnlek det heller, men det kräver en annan slags behandling. | |