Spelrum
| Giraffen | 29 |
| Krokodilen | 2 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 1 |
| Grisen Böjningslistan | 13 |
| Inloggade | 45 |
Mobilspel
| Pågående | 19 187 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Lovis999 | 2014-01-26 09:58 | |
![]() | Filmtips! Vill tipsa om en youtube film, om ett intressant ämne... Lång... ja men väl värd att titta på. Handlar om en ny energiform, som är fri, miljövänlig och skulle kunna förse alla på jorden med energi......varför den inte blir synlig för människor och vad/vem det egentligen är som styr våra samhällen i världen. Lite konspirationsteorier, men stämmer det som sägs är det väl värt att uppmärksamma. SNÄLLA titta och kom med kommentarer och era teorier om dess trovärdighet. / Lovis999 www.youtube.com/watc...A8 3A4B77B8 får det inte att bli en länk...? men kopiera det och sätt i sökfönstret | |
| Lovis999 | 2014-01-26 10:00 | |
![]() | Jo det blev en länk....toppen. | |
| MatsJoel | 2014-01-26 16:41 | |
![]() | Jag försökte se på filmen, men min foliehatt blockerade ljudet. Inväntar vidare instruktioner. | |
| MatsJoel | 2014-01-26 19:26 | |
![]() | Eftersom vi är i seriösa avdelningen: Anledningen till att den här "energiformen" "inte blir synlig för människor" är att den är till 100% påhittad. | |
| kajix | 2014-01-26 21:00 | |
![]() | Jag tyckte mig se hänvisningar till både Illuminati, utomjordingar och en hänvisning till universums ålder visavi att vi i rimlighetens namn borde ha utvecklats mer i fråga om människans blomstring. Jag tittar mer senare. Kanske. | |
| Lovis999 | 2014-01-27 12:22 | |
![]() | Hmm, okej... Men "en dum en" undrar ju varför man lägger ner så mycket, tid energi och pengar på en film om något som är total osanning.....och sen lägger ut den gratis på nätet...? Vad vill man vinna med det? Det är en snyggt gjord film om ett ämne som nog berör många, finns det någon mer som orkar se den och kommentera, så gör gärna det. | |
| jin17 | 2014-01-27 12:35 | |
![]() | Jämför med alla religioner, hur mycket pengar har inte lagts ut för att vinna anhängare och för att vissa personer ska kunna övertyga andra om att de är profeter. Det kan du knappast ta som intäkt på att det är sant. Jag tycker att man fick dåliga vibbar av samtliga medverkanden, men även bortsett från detta är allt solklart humbug. Men jag tror dock att en hel del på detta forum tilltalas av ideerna. Trodde förresten att alla visste att figurerna på sädesfälten är gjorda av människor och är tämligen enkla att åstadkomma. Blir lite larvigt när man tar dessa som bevis för besök av aliens. | |
| Palini | 2014-01-27 21:18 | |
![]() | Nu har jag inte orkat se hela, men jag tyckte att den var rätt rolig. Fast så värst konspiratorisk var den väl egentligen inte? Jag menar, att banker vill lura på folk stora lån och tjänar enorma pengar på räntor genom att låna ut pengar som de själva inte har är väl knappast nåt nytt? Och att det sitter nån i toppen på pyramiden och håvar in alla pengar och genom dessa pengar kan utöva stor makt är väl heller knappast nån nyhet. Jag förstod inte riktigt poängen. Vad ska de göra med all makt och alla pengar? Hade de sagt nåt i stil med att de skulle förslava hela jordens befolkning och använda oss som batterier så hade ju blivit helfestligt, men nu pös det ut i ett enda stort ingenting. | |
| Gr3en - Ej medlem längre | 2014-01-28 03:46 | |
![]() | nu har jag inte sett filmen som länkats, ville bara kommentera att vi mer eller mindre redan är batterier. 99% arbetar för 1% som äger alla rikedomar. vi föds skuldsatta för att sedan bli tvingade att arbeta av det för resten av livet, vi blir intvingade i ett monetärt system som vi inte har någon chans att påverka själva. har vi nånstans att ta vägen om vi inte vill vara med på allt det här? | |
| jin17 | 2014-01-28 08:17 | |
![]() | Emigrera till Nordkorea. Där lever du lyckligt ovetande om allt det som gör livet så jobbigt för dig. | |
| Gr3en - Ej medlem längre | 2014-01-28 09:04 | |
![]() | jin, är det mig du riktar dig till? nja, grejen är ju att jag liksom lite invänder mot att helt hjärntvättat följa massan bara för att någon har sagt att det ska vara så. om du tror att motsatsen till det finns att finna i nordkorea så kanske du borde ta reda på lite mer om det landet. | |
| gammelgam - Ej medlem längre | 2014-01-28 09:08 | |
![]() | Gr3en: Du tillhör sannolikt den sista procenten, globalt sett. | |
| Gr3en - Ej medlem längre | 2014-01-29 16:40 | |
![]() | gammelgam: nej. det handlar inte om att ha pengar den 25 som räcker till den 25 nästa månad. Det ger bara en falsk känsla av oberoende och frihet. Självklart kan jag ta mig till den lilla klicken om jag arbetar hårt och nätverkar mig fram. Då kanske en dag människor arbetar för mig istället, medan jag som ägare spelar golf och seglar jorden runt. Då tillhör jag sannolikt den procenten som avses när man nuförtiden nämner 1% mot 99% och inte snackar mc-gäng. | |