Spelrum
| Giraffen | 29 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 15 |
| Inloggade | 44 |
Mobilspel
| Pågående | 19 187 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Chewbacca3 | 2014-01-31 17:52 | |
![]() | lexbase Är det rätt att lägga ut andra på nätet....... som har skakat galler ..... som lexbase gjorde.. | |
| moltom - Ej medlem längre | 2014-01-31 18:13 | |
![]() | Nja, nu hade väl inte alla skakat galler? Förvisso offentlig information men jag är skeptisk | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2014-01-31 18:13 | |
![]() | i Sverige ska man bli straffad för ett brott en gång men det stämmer i helhet dåligt,det är helt ok att lägga ut pedofiler med bild och adress.Men dom kan stå på första sidan i Expressen och Aftonbladet så dom får lite att skriva om där. | |
| BSKV - Ej medlem längre | 2014-01-31 18:19 | |
![]() | Jaaa, för Aftonbladet och Expressen är ju SÅ bra på att hantera den sortens nyheter...eller nyheter överhuvudtaget. | |
| Gnillot - Spelvärd/Forumvärd | 2014-01-31 18:28 | |
![]() | Ja men eller hur ttiittii, och sen kan vi trumma ihop en sjysst mobb och utöva lite medborgardomstol. Låter vettigt. Inte. | |
| Chewbacca3 | 2014-01-31 18:32 | |
![]() | vad mera ska vi lägga ut på nätet.. vem som har störst fötter .. | |
| Chewbacca3 | 2014-01-31 18:32 | |
![]() | eller vilka som har adis eller hiv .... | |
| moltom - Ej medlem längre | 2014-01-31 18:42 | |
![]() | Eller sämst privatekonomi | |
| anickanick | 2014-01-31 18:45 | |
![]() | Varför inte lägga ut de som dömts för rattfylleri , alla samhällsklasser tack | |
| nyckelpigan_ | 2014-01-31 19:09 | |
![]() | All information skall vara fri! :-) | |
| jellyflower | 2014-01-31 19:09 | |
![]() | Det drygaste är väl att även vittnen pekas ut. Tills man har bestllt domen vet man inte om personen som är listad är ett vittne eller en brottsling. Det är redan nu svårt att få folk att ställa upp och vittna, och ännu svårare blir det ju när det blir så här lätt att få veta vilka golare som finns i kvarteret. Det är ju rena inbjudan till t ex unga graffittikonstnärer och andra som inte gillar medlemmar ur allmänheten som samarbetar med lagens väktare. | |
| jellyflower | 2014-01-31 19:19 | |
![]() | Nyckelpigan, klart inte all info ska vara fri. Patientjournaler ska t ex inte vara fria. Dina köp- och resvanor ska inte vara offentliga. Personlig integritet är viktigare än allmänhetens dräglande nyfikenhet. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2014-01-31 19:20 | |
![]() | det mesta är tillgängligt bara man betalar,men jag vill inte ha pedofiler runt mina barn och skulle dom ändå vara där vill jag veta vilka dom är.men vill ni ha pedofiler runt era barn så är det upp till er | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2014-01-31 19:22 | |
![]() | utgår ifrån att dom som vill ha pedofiler omkring sig inte har barn | |
| Maradona1986 | 2014-01-31 19:49 | |
![]() | Tyvärr låter dina inlägg som hämtade från en högerextrem inavlad amerikansk landsbygd. Ska vi beväpna oss också kanske så att vi kan skydda oss? Nej, jag tycker inte att vi ska hänga ut brottslingar som avtjänat sina straff. I så fall straffas de för livet. Och om brottet är så allvarligt så att det förtjänar livstidsstraff så får vi väl på demokratisk väg se till att straffskalan ändras. Och jag tycker faktiskt inte att föräldrar ska ha rätt att veta vilka som är dömda för sexualbrott. Konsekvensen av det är värre än motsatsen. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2014-01-31 19:56 | |
![]() | Dömda får inte jobba i skola och på dagis är det ok? | |
| Genmäle - Ej medlem längre | 2014-01-31 19:56 | |
![]() | Bara för att vi har åsiktfrihet tryckfrihet....måste vi alltid nyttja detta till fullo och in absurdum.....var tog det sunda förnuftet vägen - återigen? | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2014-01-31 20:00 | |
![]() | jag har inget emot att dom som förgriper sig på barn blir dömda på livstid är alternativet att dom förgriper sig igen,så är det inget problem för mig att dom stannar inne för gott | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2014-01-31 20:01 | |
![]() | Genmäle,vad menar du? att pedofeli är sunt då eller | |
| Maradona1986 | 2014-01-31 20:06 | |
![]() | Det är väl rimligt att samhället utdömer straff och för all del sätter regler, t ex att dömda inte ska jobba med barn. Däremot inte rimligt att dömda som suttit av sina straff hängs ut så att medborgargarden tar saken i egna händer, gärna beväpnade och lite på fyllan. | |