Spelrum
Giraffen50
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
34
Inloggade84
Mobilspel
Pågående19 246

Forumkategorier

Användare Inlägg  
calle342014-02-11 12:08
Antal inlägg: 403

Politik
Hur upplever du att din vardag ser ut nu och för 5 år sedan? vi alla har olika bakgrunder hur vi ser på att bo o leva i våran kommun. åsikterna är olika efter våran plånbok. Kommunpolitiken den har havererat den sista tiden. Vi all har ju en åsikt hur våran vardag skall se ut. Vi får inte glömma att vi lever i en trygghet. vi har inga soldater som vaktar huset eller några poliser som är taskiga mot befolkningen. ja det finns mycket att skiva om att vi måste vara rädda om varandra. Dessa rader finns ingen röd tråd som jag har följt. Ha det gott...

Hällekis2014-02-11 12:58
Antal inlägg: 58

calle34: Ser att du bor i Vänersborg... vidare kommentarer överflödiga. Jag bor i Götene kommun, där är det lika illa, jag säjer bara Medeltidens värld - känt från TV.

För fem år sedan bodde jag i Lidköping. Allt är inte perfekt där, men det är ju en av de bättre kommunerna i landet att bo i. Så jag har bytt ner mig. Tyvärr.

shulten2014-02-11 13:02
Antal inlägg: 1424

För svensken är säker på att allt blir bra bara "rätt" politiker får styra och ställa över varje aspekt av våra liv. Det vore lustigt om någon annan åsikt skulle komma ur ett helstatligt utbildningssystem. Man biter inte den hand som föder en helt enkelt.

calle342014-02-11 16:51

Alla som har en uppgift i en kommun skall jobba för att folket ska få det bättre. Jag själv har olika uppdrag i olika nämnder o jag ser den lilla människan först...

Gerda M2014-02-11 17:20
Antal inlägg: 2

Det viktigaste är nog att alla verkligen läser de partiprogram som produceras. Det är för många som bara slentrianröstar som föräldrarna eller farföräldrarna. Politiska partier är färskvara det som gällde för femtio år sedan gäller inte idag.

Sote2014-02-11 19:05
Antal inlägg: 3557

Calle- det har du ju rätt i men det hänger ju då på vilken syn du har på den lilla människan.

Megaherz2014-02-11 19:21
Antal inlägg: 3304

För fem år sen bodde jag (också) i Vänersborg, mitt liv har blivit mycket bättre sen jag flyttade.

Och såklart det är svårt för kommunalpolitikerna, de har ju inga pengar kvar efter arenabyggandet! ;-)

calle342014-02-11 20:39

Arenan bygget i fel tid. Konjunkturen var alldeles för het. järn priset var i det högst på många år. Kort efter så föll alla mineraler på världsmarknaden. Försöker att stå på mig om att vi är lika värda. ovasst bakgrund. Jag är in´te här i från men jag känner en trygghet att bo o leva här.

roja c panda - Ej medlem längre2014-02-11 20:56
Antal inlägg: 875

look at earth from outer space
everyone must find their place

calle342014-02-13 17:29

När Alliansen vann föra gången. Då lovade moderaterna min bror att de skulle bli bättre. Han har ett större företag här på orten. Då var det 3 karensdagar om man skulle bli sjuk. i dag är det 7 karensdagar o det är ju ett straff mot en företagare. Allmänheten har ju fått sitt straff sakta men säkert i år beskär de pensionerar så min far får mindre än han har det. Men jag skulle hoppa ner i en stor burk svart färg då blir det nog lättare att leva eller?

smörbit2014-02-13 20:39
Antal inlägg: 517

Har du inte förstått att ämnet är svårt att prata om här. folk vill inte skriva sin åsikt....Men jag skall rösta på Rödgrön politik i höst....

ttiittii - Ej medlem längre2014-02-14 06:08
Antal inlägg: 37631

calle34,vem är den lilla människan ?är det barnen du menar?Bli aldrig så stor så du ser andra som små

ttiittii - Ej medlem längre2014-02-14 06:12

calle34,jag vet inte hur mycket jag retar upp mig på att du ser den lilla människan först.kan du konkret beskriva det hur det fungerar praktiskt?när du ser den lilla människan först,hur går det till?

roja c panda - Ej medlem längre2014-02-14 07:38
Antal inlägg: 875

Nåt sånt här kanske?

www.youtube.com/watc...h3 LtLx0IEM

calle342014-02-14 07:53

Den lilla människan har fått det väldigt svårt de sista 7 åren o det vet jag. Jag är medveten att jag o mina politiska vänner har gjort det surt för många där ute i stad o landsbygd vi har ljugit o lovat att göra saker men vi gör tvärtom o det är surt.. Den lilla människan är vi som lever i stad o landsbygd ..Varför är det så att folket bara skall anpassa efter våran galna politik som förändrar folks vardag...Jag har läst många politiska program som finns i många olika länder. Men jag förstår inte varför vi gör så mot befolkningen. ....Så ttiittii du måste tänka till. Ha en bra dag....

ttiittii - Ej medlem längre2014-02-14 08:31

på vilket sätt,hjälper det dig att det är sämre utomlands?känner du dig bättre själv?har du som politiker calle34 sett till att dom hemlösa har boende ?att dom gamla inte behöver äta grismat?och att alla barn i skolan får den hjälp dom har rätt till ?om inte stäng ner och gör något åt det

calle342014-02-14 12:28

Att se folk i olika kulturer. Jo jag kan känna mig glad att det finns rinnande vatten i en bostad. Att en bostad har värme. Det kan kännas solklart att det är så i vårat land. Det räcker att åka över Östersjön..Jo jag mår bra. livet bra. jag ger Göteborgs kyrka som har ett sommarbete med en organisation. Nu skall vi inte dra all över samma kant. De gamla skall ha det bra. Så blir det när Riksdagen lämnar ut jobb på firmor som bara vill ha alla pengar själva. pengar ont blod kram

ttiittii - Ej medlem längre2014-02-14 12:32

calle bara för det är sämre i andra länder så kan vi inte lägga ner kampen här,rinnande vatten är en självklarhet för alla,nä nä inte riksdagen kommunpolitikerna och landstingspolitikerna är skyldiga där eller?

Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?