Spelrum
Giraffen | 26 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 19 |
Inloggade | 45 |
Mobilspel
Pågående | 19 755 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
rebell99 | 2014-03-13 09:36 | |
![]() | Tiggare Beklagligt att vissa svenskar behandlar dessa tiggare så respektlöst. Att svenskar många gånger beter som svin i andra länder nämns inte särskilt ofta. Dessa tiggare stör inte ngn de sitter där tysta med en utsträckt hand att jämföra med en full skränande svensk i tex Thailand där ochså fattiga barn och kvinnors köps till div obskyra sexlekar av bla svenskar. | |
Gr3en - Ej medlem längre | 2014-03-13 09:44 | |
![]() | En annan skillnad är ju också då att den fulla skränande svensken åker och spenderar sina pengar i det landet dom åker till. Som du kanske känner till är det väldigt många länder vars största inkomstkälla är just turism. Tiggeri är inte riktigt samma sak. | |
Minta | 2014-03-13 09:48 | |
![]() | Hemköp får sina fiskar varma för tillfället. Butiken hade inte räknat med sociala medier. Det kan bli dyrt för dem att ha behandlat en tiggare illa. | |
rebell99 | 2014-03-13 09:52 | |
![]() | Gr3en : Så det handlar om att om man har pengar så kan man bete sig hursomhelst ?- Det tycker jag är en vidrig människosyn. | |
Gr3en - Ej medlem längre | 2014-03-13 10:01 | |
![]() | rebell: nej så tycker jag inte. (misstänkte nästan att det skulle "missuppfattas" så) Jag menar på att ditt jämförelse är helt värdelös och att det visar på större brister i din människosyn än de du förgäves letar efter i mina inlägg. | |
Gr3en - Ej medlem längre | 2014-03-13 10:02 | |
![]() | *din | |
rebell99 | 2014-03-13 10:15 | |
![]() | Gr3en Skulle vara snällt om du ville utveckla det att tex svenskar med pengar kan beta sig hursomhelst utomlands men att att det är störande om en fattig människa sitter tyst och tigger. | |
fåntrattis | 2014-03-13 10:15 | |
![]() | Så djävla värdelös är den väl inte ändå? Om man pratar om störande moment i stadsbilden borde väl de två företeelserna gå att jämföra? Eller vad missar jag? | |
Minta | 2014-03-13 10:21 | |
![]() | Skillnaden är tydligen att den ena företeelsen betalar pengar för att vara störande. | |
Gloria56 | 2014-03-13 10:29 | |
![]() | Jag får det inte att gå ihop. De futtiga kronor dom får ihop ska täcka resa hit och hem, mat, ev. röka, "inredning" i kojan. Vi kan inte låta kåk"städer" växa fram. Tillåter vi det så kommer allt fler hit. Nej, Rumänien får ta hand om sitt eget. Vi har nog med att hålla god standard för våra egna. | |
fåntrattis | 2014-03-13 10:36 | |
![]() | Gloria56, menar du att eftersom tiggeriet inte lönar sig har de inte råd att ka hem? Eller hur får du ihop olönsamheten med att fler och fler kommer hit? | |
Gr3en - Ej medlem längre | 2014-03-13 12:16 | |
![]() | Det är naturligtvis inte ok att bete sig som ett svin bara för att man spenderar pengar. Jag trodde verkligen inte att jag skulle behöva förtydliga en sån självklar sak men jag hade fel. Men det är fortfarande en uppenbar skillnad mellan turism och tiggeri. Turister kan vara störande men helt nödvändiga för ett lands ekonomi på ett sätt som tiggare aldrig kan vara. Visst, kanske nån lokalbo i något semesterparadis ibland svär över nån full svensk idiot, men den svennen hjälper i alla fall lokalbon att få mat på bordet. Vad får vi utav tiggarna? På vilket sätt hjälper dom oss, eller sverige? Det är naturligtvis djupt tragiskt att situationen är som den är och att jordens resurser över huvud taget är så orättvist fördelade. Men jag tycker inte det går att jämföra dom två olika grupperna på det sättet som det gjordes i trådstarten. | |
Bitte - Administratör | 2014-03-13 12:31 | |
![]() | Samma ämne i en tråd k snäpp nedåt www.betapet.se/forum...ad id=33773 Bitte | |
rebell99 | 2014-03-13 12:53 | |
![]() | Bitte Det är icke samma ämne. Tråden avsikt är att belysa en del svenskars uppförande mot tiggare i jämförelse med hur vi själva många gånger beter oss utomlands. Detta med tanke på speciellt gårdagens händelse. | |
meramera | 2014-03-13 13:52 | |
![]() | Det var ju väntat Meramera | |
Megaherz | 2014-03-13 15:06 | |
![]() | Vad hände igår? | |
Minta | 2014-03-13 15:08 | |
![]() | En butikschef på Hemköp på Stigbergstorget i Göteborg hällde vatten på en tiggare. Det blev folkstorm på Facebook och folk demonstrerade utanför butiken. Chefen hävdar att han bara tvättade fönster. Tiggaren hävdar att det var andra gången. | |
sjöstan | 2014-03-13 15:15 | |
![]() | Bort med tiggarna från våra gator och torg. Situationen kommer bara bli värre och värre. För några ett år sedan fanns det knappast någon tiggare i Stockholm. Nu finns dom överallt och hela tiden. Sverige kan och ska inte lösa andra länders problem. Hellre ge pengarna till en ungdom som kanske så småningom kan skaffa en egen bostad. Ut med tiggarna och förbjud tiggeri! | |
Minta | 2014-03-13 15:26 | |
![]() | Du behöver inte lösa andra länders problem, det är individer, inte problem. "Still din häftiga själ, endast ett kan du göra, en annan människa väl". | |
Megaherz | 2014-03-13 15:38 | |
![]() | wow, vad omänskligt och förnedrande. Här i Tyskland är tiggandet också ett problem. Tycker synd om människorna som måste tigga, just med EU och rörelsefriheten har det väl blivit tydligare för oss hur illa ställt andra har det. Såg en doku om en rumänsk tiggare i Dortmund, bodde i ett betongrör med sin svårt sjuka fru. Han sa att han bott under liknande förhållanden hemma, chansen / möjligheten att det på något sätt skulle bli bättre är helt enkelt större här. Har svårt för vi-måste-hjälpa-våra-egna -först-tänket. Vi hade bara tur att födas i ett bättre fungerande system . Det gör oss inte bättre, bara lyckligt lottade | |