Spelrum
| Giraffen | 1 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 1 |
| Inloggade | 2 |
Mobilspel
| Pågående | 19 301 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| BSKV - Ej medlem längre | 2014-03-25 21:17 | |
![]() | Lag 9 och 10 i SHL I skrivande stund håller Linköping på att spela till sig en sjunde avgörande match mot Frölunda i Göteborg i hockeyslutspelet. Tidigare har Linköping som lag 9 i tabellen lyckats sno åt sig kvartsfinalplatsen via ett s.k play-in mot lag 8 vilket även HV71 som lag 10 lyckades med mot lag 7. Frågan lyder - är det rätt att lag 9 och 10 i SHL:s sluttabell ska kunna vara med och slåss om guldet eller har det gått för långt med all kvalnojja i hockeyn? | |
| Frasse2 - Ej medlem längre | 2014-03-25 21:23 | |
![]() | Tycker inte att lag 9 och 10 ska få spela slutspel, lite måste det få spela in vilken placering man hamnar på i seriespelet annars kan dom väl lotta direkt så sparar dom in 55 omgångar serielunk. | |
| roja c panda - Ej medlem längre | 2014-03-25 21:24 | |
![]() | Fattar jag det rätt att det bara är 10 lag i SHL? | |
| BSKV - Ej medlem längre | 2014-03-25 21:48 | |
![]() | roja c panda: Nej, det är 12. Fr.o.m säsongen 2015/16 blir det 14. | |
| Femme_femme | 2014-03-25 22:10 | |
![]() | De gör allt för att döda hockeyintresset hos folk,även om man är trogen supporter i med och motgång. Är 55st matcher på tok för mkt,man är trött efter 30 spelade omgångar. Borde gå att minska ner antalet, och om fler lag ska in borde väl de sämre lagen gynnas lite extra.hockeyn var helt klart bäst på 80 och 90talet! | |
| Amatörkock | 2014-03-25 22:11 | |
![]() | Eller så hinner det ändras till "Alla lag som behövs för att Djurgården och/eller AIK ska lyckas ta sig till SHL" Men angående slutspelet så tycker jag att Leksand och MODO i och med sina placeringar skulle ha kvalificerat sig till slutspelet och att HV71 och Linköping spelat klart. AIK och Örebro till kvalserien. | |
| Palini | 2014-03-26 12:25 | |
![]() | Förstår ärligt talat inte vad det är för skillnad på lag nio och tio, jämfört med lag sju och åtta, eller ens lag fem och sex, fyra och tre... Var ska man dra gränsen? Vem är egentligen "värd" att gå till slutspel? Jag tycker att hockeyn har gått för långt för länge sen. Det verkar finns starka krafter inom svensk hockey som vill ha en skyddad verkstad. Ingen ska åka ur, alla ska gå till slutspel och helst ska väl alla lagen vinna slutspelet också. Dötrist och tråkigt förutom ett par omgångar före den 55:e och några av de sista matcherna i de oändligt långa slutspelsserierna. Allt stavas naturligtvis pengar (läs många matcher) och så länge folk fortsätter att gå på matcherna så lär man ha det så här. | |
| fyrtakt | 2014-03-26 13:45 | |
![]() | Jag har länge önskat att seriespel och slutspel ska vara helt åtskilda. Den som vinner serien blir svenska mästare. Sen tar ett slutspel vid i cupform. Borde kunna heta Sven Tumbas Pokal. Likt Svenska Cupen i fotboll. | |
| LaggaKing | 2014-03-26 15:42 | |
![]() | När det gäller SHL så anser jag att 55 omgångar är på tok för mycket. Det går inflation i matcher och intresset svalnar. Speciellt då det inte finns några stockholmslag med så anser media att intresset inte finns. Sedan håller jag med Amatörkock att det verkar tas till vilka metoder som helst för att få med DIF, Malmö eller AIK i SHL. När det gäller play-off så är det en bra form av att utse Svenska mästare. Då gäller det att vara bäst när det gäller. Absolut inte 100% rättvist men väldigt roligt för publiken. | |
| Vännäs 2013 - Ej medlem längre | 2014-03-26 16:04 | |
![]() | Helt galet att det ska vara så. Kör curlingens system. Lag 1 och 2 möts och vinnaren direkt till final. Lag 3 och 4 möts och vinnaren möter den som förlorade av lag 1 och lag 2. Vinnaren i den matchen till final. | |
| BSKV - Ej medlem längre | 2014-03-27 12:19 | |
![]() | Mitt förslag lyder: Slopa play-in-chansen för lag 9 och 10 samt även 7 och 8, de är för dåliga för att få chansen till titeln*. Låt 5-6 spela play-in mot 3-4 om en plats i semifinalen där vinnarna möter 1-2 om finalplatserna. *HV71 vann iofs guld 1995 som lag 8 i tabellen men det är den enda gången det hänt sedan slutspel för lag 1-8 infördes 1987. HV var dessutom riktigt usla i serien och halkade ändå in i slutspelet på ett bananskal trots att de förlorade den sista seriematchen men tack vare att redan avsågade AIK slog konkurrenten om sista slutspelsplatsen. Att HV sedan kom in i en sanslös toppform när slutspelet sen började hade innan kunnat veta. | |
| BSKV - Ej medlem längre | 2014-03-27 12:21 | |
![]() | Hade INGEN kunnat veta, menar jag. | |
| wrom00 | 2014-03-28 17:28 | |
![]() | Jag tycker allt är i sin ordning. =) | |