Spelrum
| Giraffen | 1 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 1 |
| Inloggade | 2 |
Mobilspel
| Pågående | 19 301 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Xin Chao | 2014-03-28 23:41 | |
![]() | Tjänar de på att "smita" Hej! Vad säger ni om detta? Upplever mer och mer när jag spelar mot en högoddsare och håller på att vinna - att de i sista sekunden lämnar spelet - ger upp. Det är så trist. Så undrar jag om de tjänar på att försvinna istället för att förlora? Nån som vet? Bara så förbannat tråkigt, och det händer ganska ofta. | |
| chickenheart | 2014-03-28 23:49 | |
![]() | De förlorar. Men ger dig inte nöjet att vinna. Det är vad de tjänar | |
| Mojäng | 2014-03-29 00:34 | |
![]() | Nu vet ju inte jag vad du menar med "högoddsare". Själv ligger jag strax över 3000 och det är väl iaf hyggligt bra. Jag kollade just min egen statistik. Jag har tre avbrutna matcher. Två av dessa beror på att jag blivit tvungen att lämna (telefon som inte kunnat vänta o.s.v.) En beror just på att jag gav upp. Anledningen var definitivt inte att jag inte ville ge någon glädjen att vinna utan att irritationen över motståndarens spelsätt blev så stort att jag valde att inte fortsätta (och sedan har jag heller aldrig släppt in vederbörande och därför aldrig upplevt problemet igen). Jag har heller aldrig sett beteendet hos mina motspelare och eftersom jag försöker få spela med iaf hyggligt duktiga borde jag ha gjort det om det du säger stämmer. Så jag känner inte igen mig alls i det du skriver. | |
| Minta | 2014-03-29 00:47 | |
![]() | Det har hänt mig ett flertal gånger och jag tror som chickenheart att en del hellre har gett upp i statistiken än förlorar. Eller så gör det bara för ont att förlora. | |
| Bucket Redux - Ej medlem längre | 2014-03-29 00:51 | |
![]() | Formeln för att beräkna ratingförändringen är glasklar, men jag har aldrig hittat något i regelverket om hur avbrutna matcher hanteras i beräkningen. För övrigt är det en kass beräkningsmetod som används. | |
| Amatörkock | 2014-03-29 05:40 | |
![]() | Jag spelade ganska nyligen mot en spelare som la upp för ett jättebra läge för mig. Sista draget dessutom. Minns inte exakt men med en bokstav som passar både till A, E och framför allt Y då som jag hade kvar. Jag hade kanske fått drygt 100 poäng för detta drag men direkt han lagt det skriver han "ha ha" och gav upp i ledning. Sekunderna senare hade han påbörjat nytt spel. | |
| Minta | 2014-03-29 11:07 | |
![]() | Var med om detta för 2 sekunder sedan. Jag fick poäng, han slapp förlora. | |
| So_open_mind - Ej medlem längre | 2014-03-29 18:18 | |
![]() | Dom tjänar inget dom förlorar poäng och sin betepet heder ! | |
| Mm2 | 2014-03-31 13:39 | |
![]() | Blev också utsatt för en "smitare" nu??? :-O Man blir paff.. Själv spelar jag i stort sett alltid klart...även om jag ligger under med massor av poäng, för när man spelar slumpat så kan det vända, även i sista minuten. | |
| kajix | 2014-03-31 14:40 | |
![]() | I en del spel och sporter ska man ge upp när man ligger under mycket, eller att det t o m är inlagt i reglerna att ena sidan förlorar automatiskt vid stort underläge. | |
| Nora1 - Ej medlem längre | 2014-03-31 15:23 | |
![]() | Varför kallar man det för att smita när man ger upp? Man lägger sig i schack tex. Man kan ge upp i de flesta sporter. Jag förstår inte problemet. | |
| fyrtakt | 2014-03-31 15:49 | |
![]() | Man behöver inte klicka på "ge upp" för att ge upp. Man kan helt enkelt stänga ner spelfönstret. Det är att smita. | |